Horloge gewonnen in loterij, wat invullen op douaneformulieren

Hoipipeloi,
Ik heb in een loterij een horloge gewonnen. Op diverse int. fora werd er een loterij gehouden om geld in te zamelen voor Noah Fuller (geen onbekende in horlogeland) die herstellende is van een tumor operatie. Hoewel ik in 1ste instantie meedeed voor Noah, is het een een leuke bijkomstigheid om een uniek horloge te winnen. Zojuist kreeg ik een mailtje met de vraag wat men moest invullen op de (douane)verzendformulieren. Ik heb daar geen enkele ervaring mee. Weet iemand raad? Het pakketje komt uit Amerika en heeft een retailprijs van 225,- dollar.
Alle suggesties zijn welkom!
Het horloge:

de specs:
Seiko SKX007 Automatic Scuba Diver 200m
Condition : Brand new and modified with custom parts
Luminous material: Superluminova
Model: SKX007
Movement : 7S26 automatic in house SEIKO 21,600 bph
Water Resistant : 200m
Crystal: Hardlex
Case : 42mm
Caseback: Solid
Crown: Screw down
Dial: DOT Milsub with logo
Hands: XW Neo-Coffin Silver with Superluminova
Chapter: Custom DOT silver
Insert: DOT Milsub with Superluminova pip

vast bedankt voor de suggesties,
groets,
rombo

Bofkont:)-D

Ik begrijp het niet.
Je hebt een horloge gewonnen maar je moet de vragen nog invullen :sunglasses:

Of lees ik ergens overheen?

rombo319 Schreef:

Zojuist kreeg ik een mailtje met de vraag wat men
moest invullen op de (douane)verzendformulieren.

Ik heb daar geen enkele ervaring mee. Weet iemand

groets,
rombo

Mij lijkt dat als je gewonnen hebt zij de kosten op zich nemen voor het verzenden alsmede de douanekosten en belasting.
Gewonnen is gewonnen.
Wat zij ook invullen, jij moet betalen begrijp ik.
Als er een te laag bedrag word ingevuld en toevallig controleren de douane, hang jij.
Gewoon de verzender laten betalen. Prijs winnen is niet betalen.

.

Je hebt een horloge gewonnen maar je moet de
vragen nog invullen

Het zit zo:
De organisator van deze loterij vraagt aan mij wat hij moet invullen op de verzendformulieren.
Op deze manier probeert hij het horloge zonder extra kosten bij mij aan te laten komen.
rombo

.

Gewoon de verzender laten betalen. Prijs winnen is
niet betalen.

Kunnen zij dan vooraf al de kosten van douane, inklaren ect. betalen?
Ik vind het overigens geen probleem om deze kosten te dragen, anders gaat het toch ten koste van de opbrengst van de loterij voor Noah. Maar ik wil wel proberen deze kosten zo laag mogelijk te houden. Zou het voldoende zijn als er op het pakketje “GIFT” wordt ingevuld?
rombo

rombo319 Schreef:

.

Je hebt een horloge gewonnen maar je moet de
vragen nog invullen

Het zit zo:
De organisator van deze loterij vraagt aan mij wat
hij moet invullen op de verzendformulieren.
Op deze manier probeert hij het horloge zonder
extra kosten bij mij aan te laten komen.
rombo

Laten verzenden als een Gift.
Je hebt het tenslotte gewonnen.
Misschien kan de verzender dat ook als aantekening in het pakketje doen,voor als de douane het pakketje open maakt.

Gefeliciteerd met dit gewonnen horloge!

Ik weet niet precies hoe dat zit.
Ik had een tijd terug dat gedoe met die Corum.
Uiteindelijk heeft Ernie, denk ik, betaald.
Als dit een Amerikaans forum is weet ik niet hoe het zit.

Maar ik zou persoonlijk geen lagere prijs erop laten zetten.
Maar misschien kan je het naar iemand in Amerika laten sturen en dat die persoon het jou als kado stuurt, dan betaal je dacht ik niks…

ps: Mooi horloge ook trouwens, Gefeliciteerd!!

rombo319 Schreef:

.

Gewoon de verzender laten betalen. Prijs winnen
is
niet betalen.

Kunnen zij dan vooraf al de kosten van douane,
inklaren ect. betalen?

rombo

Als je het laat verzenden als een Gift hoeft er helemaal niets betaald te worden.

Dan moeten ze er denk ik ook wel duidelijk opzetten dat het een prijsvraag was.

Als “gift” laten verzenden kan, maar je zal niet de eerste zijn die dat geintje uithaalt.

Wat iets overtuigender werkt is dat je het horloge laat opsturen als garantiegeval, dat er revisie is gepleegd.

Een gift van 200+dollar/euro is wel een aardige gift en ik denk niet dat ze daar 100% intrappen.

Garantie/revisie gevallen komen ook probleemloos door de douane, dit omdat over het product al eens belasting is betaald.

Hopelijk heb je er wat aan :wink:

Ik zou het gewoon als “gift” laten verzenden. Als de douane moeilijk gaat doen en om een factuur vraagt kun je neem ik aan d.m.v. het overleggen van email-correspondentie met de uitslag van de prijsvraag aantonen dat het een gewonnen prijs betreft.

voor de nuttige tips in deze. Een andere optie is nog dat het horloge naar een adres in the States wordt gestuurd naar vrienden van ons. Mijn vrouw brengt daar in mei een bezoek en kan het dan meenemen. Of levert dat ook problemen op bij de douane, zo’n nieuw horloge in een mooie doos?
Tja, het valt niet mee om een beetje creatief te zijn, maar met onze VOC-mentaliteit moet het uiteindelijk toch goed komen.
Foto’s , alsmede een verslag van dit horloge houden jullie dus nog tegoed.

groets,
rombo

@Rombo:

Het horloge meenemen als je die kant opgaat is mogelijk, alleen dan wél alle bewijslast (doos, papieren) vooraf per post naar je huisadres sturen.

Mocht je in de situatie terechtkomen dat ze alle koffers lostrekken, en ze vinden de doos incl. papieren van jouw klokje wat net koud om je pols hangt, dan kan je alsnog even aftikken.

Vr. groet,

Gewoon “Gift, members watch” gaat prima. zo doet Fiends Of Oris Forum dat ook, ik heb zo al wat ontvangen zonder problemen.
Maar er moet wel een waarde op vermeld worden.

Gefeliciteerd met het gewonnen horloge(tu)

Dankjewel Tom.

rombo

Gewoon vragen verzenden als spare parts met een vealue & 30,00 dollar.
Het verzenden als een gift heeft voor de douane geen reden om je te ontheffen
van invoerbelasting en btw.

Allen hartelijk dank voor de reacties.
Van gene zijde heeft men het horloge al opgestuurd, zo heeft men mij laten weten, als “gift” met een heel lage waarde.
Gelukkig staat er geen merknaam op de plaat.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

groets,
rombo