Horloge gezocht voor film 1978

Hallo alle horlogeliefhebbers in Nederland,

ik kom naar jullie met een vraag. Ik ben namelijk op zoek naar horloges en ik dacht dat dit wel een goeie plek zou zijn :slight_smile:

Het zit namelijk zo: Mijn naam is Jesse en ik ben student aan de Filmacademie. Dit jaar studeer ik af en mijn/onze eindexamenfilm speelt zich af in 1978. Het gaat over twee jongens van 12 die in een bos een gestrand alienschip vinden en daardoor in allerlei avonturen terecht komen.

Voor de film ben ik dus op zoek naar een aantal horloges voor de personages.
Het hoeven geen superflitsende, nieuwste van het nieuwste horloges te zijn met meerdere wijzertjes, maar eerder een horloge dat in die tijd goedkoop was. Het liefst heb ik een klokje dat zo simpel mogelijk is. Zeg maar die horloges die nu eigenlijk geen verzamelstukken meer zijn :wink: Ze mogen zelfs wel beschadigt zijn of niet meer werken, als ze maar gemaakt zijn voor 1978.

Er is wel een budget beschikbaar, maar omdat ik meerdere horloges zoek is er niet veel per horloge.

Mochten jullie nog iets hebben liggen in de onderste la of misschien wel in de bovenste of kennen jullie nog een persoon/winkel/adresje die mij zou kunnen helpen? Laat het me dan alsjeblieft weten, want alle hulp is meer dan welkom!

Groetjes en alvast bedankt, Jesse

ps. We beginnen met opnemen begin feburari, dus er zit wel enige tijdsdruk achter.

zoiets?
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-Seiko-C153-5007-7D2978-Calculator-YEAR-1977-/221168763909?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item337eaf8405

past wel in 't tijdbeeld alsmede 12 jarige jochies
en zo zijn er talloze horloges te vinden

Misschien wel zoiets, en gelijk 8 in 1 koop:

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m623920235-8-heren-horloges-met-echt-uurwerk.html

Ik heb je een PB via dit forum gestuurd, heb genoeg 70-ties horloges beschikbaar.

Mocht je ze nodig hebben dan heb ik ook nog wel wat 70’s spul liggen voor kleine prijsjes (€5-10 p/st)

Wat een fijne reacties allemaal. Ik ga zeker nog contact opnemen met de mensen die wat aanboden!

Nou vroeg ik me af of jullie misschien weten of kinderen in die tijd speciale kinderhorloges hadden (zoals dat nu ook is) of dat kinderen toen gewoon meededen met de volwassenenhorloges?

En zo ja, waar ik die vandaan zou kunnen halen? :slight_smile:

JesseO Schreef:

Wat een fijne reacties allemaal. Ik ga zeker nog
contact opnemen met de mensen die wat aanboden!

Nou vroeg ik me af of jullie misschien weten of
kinderen in die tijd speciale kinderhorloges
hadden (zoals dat nu ook is) of dat kinderen toen
gewoon meededen met de volwassenenhorloges?

En zo ja, waar ik die vandaan zou kunnen halen? :slight_smile:
Ik herinner mij dat ik als scholier een zg. tussenmaatje van Ancre om mijn pols had.
De zg. FlikFlak-horloges van Swatch waren er nog niet.

Kinderhorloges waren er in die tijd niet (wellicht wat Mickey Mouse spul). In China werd niet veel gemaakt en Swatch is uit de jaren 80. Voor die tijd was een horloge een horloge.