Enkele jaren geleden ben ik een leuk design horloge tegengekomen. Ik probeer dit design terug te vinden maar met helaas nog geen resultaat. Mijn moeder werkt zelf bij een juwelier die tevens klokken/horloges verkoopt maar ook daar zijn ze niet van dit type design op de hoogte. Vandaar dit nieuwe topic, hopelijk is dat geoorlooft op dit forum.
Beschrijving:
Het horloge heeft een wat aparte uren en minuten aanduiding. Dit gebeurt namelijk met een passer. (of precieser: een steekpasser, dit instument gebruiken ze in de scheepvaart) Beide “poten” van de steekpasser wijzen naar beneden. De eerste poot (tevens de kortste poot) wijst van links naar rechts het uur aan. De tweede langere poot wijst daaronder de minuten aan. Op de wijzerplaat zelf staat een schip afgebeeld als ik mij dit goed herinner.
Hopelijk weet iemand op dit forum waar ik het over heb. Mocht dat zo zijn ben ik zeer geholpen met enige informatie over dit onderwerp. Alvast bedankt.
Kijk eens aan, dat is hem! Erg bedankt voor het vinden van dit horloge!
(edit)
Och helaas… ik wist niet dat dit een duur en misschien wel antiek merk/horloge was. “Vacheron Constantin Mercator Africa/Europe/Asia”. Te koop voor een slordige 40.000 dollar. Toch net iets boven mijn budget. Zijn hier geen replica’s van? In ieder geval bedankt voor de reactie!
Kijk eens aan, dat is hem! Erg bedankt voor het
vinden van dit horloge!
(edit)
Och helaas… ik wist niet dat dit een duur en
misschien wel antiek merk/horloge was. “Vacheron
Constantin Mercator Africa/Europe/Asia”. Te koop
voor een slordige 40.000 dollar. Toch net iets
boven mijn budget. Zijn hier geen replica’s van?
In ieder geval bedankt voor de reactie!
Toen je em beschreef met passer en al leek ie me al een dure klok…
Replica? Zou kunnen, goedkoop uurwerk met retrograde wijzers is haalbaar. Vraag is alleen er een fabrikant is die zoiets aandurft.
vinden van dit horloge!
(edit)
Meld je aan bij een NEP horlogeforum,daar kun je nephorloges showen die’net’binnen je budget liggen.:?
P.s ligt het aan mij of komen er de laatste tijd steeds meer vragen/verzoeken over nep op dit forum?
En naar replica’s vragen, dat is op dit forum niet
echt gepast.
Nou ik snap de vraag van topicstarter wel. Als je ooit een mooi bijzonder horloge hebt gezien, maar ineens blijkt dat ding 40.000 Eu te kosten, dan ging ik ook op zoek naar een horloge dat er grofweg hetzelfde uitziet, maar wel te betalen is (nee, niet met het merkje van het origineel op de wijzerplaat natuurlijk!). Hij vraagt niet naar een merk of type, maar naar een horloge dat hetzelfde principe gebruikt voor de wijzers.
Denk eens aan Precista vs. Blancpain bijvoorbeeld. Misschien dat er in de “hommage-hoek” een horloge is dat de topicstarter bekoort?
vinden van dit horloge!
(edit)
je moet je vraag ietsiepietsie anders formuleren hier, replica-allergisten schieten anders meteen in een stuip.
vraag om een “hommage” of naar horloges die hierop geinspireerd zijn!