Ik heb een Jaragar Aviator Tourbillon laten overkomen, en kreeg dus een leuk horloge voor een dito prijs.
Totdat na een paar week uit het niets het glas uit de stelring viel. Nu is dat glas er ooit een keer in gezet en op het eerste gezicht lijkt dat best te doen. Het gaat echter niet vanzelf heb ik ondertussen gemerkt, dus ben ik op zoek naar de truc om dat glas er weer in te krijgen of anderzinds nuttige tips in dit verband.
Ik wil niet lullig doen maar Jaragar staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid. Hoop niet dat je te veel betaald hebt. Je zult denk ik gewoon eeen speciaal apparaat nodig hebben. zoals dit.
Wellicht proberen met een harde ondergrond bijv bureaublad (wel eerstdunne zachte doek tegen krassen) en een boek met harde kaft. Het horloge op zijn kop leggen met het glas op de goede plek en dan op de achterzijde van het horloge druk uitoefenen met het boek. Zo is het mij in ieder geval een aantal maal gelukt om glas terug te plaatsen. Succes.
Kan zijn dat de ring waarin het glas moet passen verduurd is, waardoor er te weinig spanning is
kan zijn dat de ring verkeerd om zit
raad je aan om de ring te vervangen en glas deskundig te laten plaatsen ( veronderstel dat het glas wel de juiste maat heeft )
Ik weet niet waar je hem gekocht hebt maar ik zou eerst eens een klacht indienen bij de leverancier. Ik heb genoeg klokjes in China gekocht en er zit wel eens een misbaksel tussen. Over het algemeen zijn ze best coulant als je netjes het probleem uitlegt met wat foto’s erbij. Ik heb in de meeste gevallen gewoon een vervangend horloge gekregen zonder het horloge te hoeven terugsturen.
Bedankt voor reactie tot nu toe, en uiteraard is het geen Patek Philippe zelfs geen horloge van van der Klaauw of zo, en heb m,n geld bovendien al weer keurig terug gestort gekregen. Voor de duidelijkheid : het is gewoon een leuk ding en ik wil zien of ik hem weer in elkaar kan krijgen zonder dat de kosten boven het gewin uit gaan.
Het glas isnog helemaal in tact en zo, dus ga ik de suggestie van Airmannetje maar eens voorzichtig proberen.
Ik heb zelf een Jaragar automaat die ik als klushorloge gebruik. Ik heb het ding al een aantal jaar en ik draag dat ding bij al het kluswerk dat ik doe, en het lijkt erop dat hoe harder ik hem mishandel, hoe beter hij het gaat doen.
Ik vind het dus geen weggegooid geld. Ik kan nu een horloge dragen onder omstandigheden dat ik geen enkel ander klokje dragen wil.
De kwaliteitscontrole is alleen een stuk minder bij die Chinezen dus er zit er best wel eens een tussen die binnen een paar dagen uit elkaar valt. Maar dat weten ze zelf ook best daar dus doen ze vaak helemaal niet moeilijk bij klachten.
Je hebt het inderdaad niet begrepen; de wereld is reddeloos verloren, het stikt namelijk van horloges uit China en niet alleen horloges dus. Ik zit ook niet verlegen om begrip, maar om een slim idee om deze chinees weer in elkaar te krijgen. Moet een fluitje van een cent, pardon stuiver, zijn, … toch?