Horloge goal voor 2020. Iets met Rose/witgoud.

Kogel door de kerk.

Ik wil wat wat van goud erbij hebben alleen weet ik nog niet precies wat.

Wensenlijstje

  • Geen geelgoud
  • Dress only
  • Geen Rolex suggesties aub
  • Budget pakweg 16k (Nieuw)

Waar ik zelf al naar heb zitten kijken op t internet zijn bijvoorbeeld

  • JLC Ultra thin date.

  • Brequet Classique 5930.

  • Piaget Altipano 38mm

  • Lange Thin

Andere suggesties zijn welkom.

Heb wel even een paar vragen.

  1. Het uurwerk wat in de JLC zit (en voor minder dan 8k ook in staal te krijgen is) kan dat tippen aan bijv het deels hand afwerkte uurwerk wat in de A lange zit of aan de andere twee qua afwerking

  2. A Lange in Nederland alleen bij schaap en citroen te passen of?

  3. Iemand hier ooit de Altipano omgehad? Ervaringen, ook met de andere genoemde opties worden gewaardeerd.

Alsmede andere suggesties.

1 like

Tjonge wat een luxe probleem!:smiley:
Kennelijk ben je niet zo merkgebonden, maar aangezien je duidelijk wel een liefhebber bent van kwaliteit, kun je het beste voor de Lange gaan! Haute horlogerie uur sang! JLC is inderdaad minder exclusief omdat hij ook (en veel vaker) in staal wordt verkocht, Brequet vind ik persoonlijk minder mooi en Piaget vind ik een beetje te modieus merk…

Bij uitstek zou ik goud gebruikt kopen vanwege de afschrijving. Wat is de reden voor nieuw?

1 like

A. Lange is echt wel mooier afgewerkt dan JLC.
Bij A. Lange gaat alles met de hand.

Maar niks mis met een JLC natuurlijk.
Ken je de JLC Ultra Thin Moonphase in witgoud?

Rolex wilde je niet, maar ken je de Cellini Moonphase?

Hoe dan ook, een Lange Saxonia model zou mijn voorkeur hebben. Laatst in een boutique met een loep meerdere modellen kunnen bekijken. Echte kunstwerkjes.

2 likes

Als je dit budget hebt dan heb je
A) waarschijnlijk iets moois te vieren (dan is nieuw wel leuker) :champagne::beers:
B) genoeg geld om niet wakker te liggen van een afschrijving :wink:

1 like

Lange😍

Gebruikte gouden horloges zijn vaak in een uitstekende staat, omdat ze niet altijd gebruikt worden. :sunglasses:

Misschien iets op jouw wensen laten maken?
https://kikuchi-nakagawa.com/en/

Anders zou ik deze doen, is er met bruine en blauwe plaat en denk persoonlijk dat de bruine plaat het mooist is:

Deze.
Via grijze handelaar volgens mij wel binnen budget te krijgen.

Anders gaan voor een Lange. Ook zo mooi!

Veel plezier met kiezen!

De afwerking van een A.L&S is echt van een ander level dan JLC, zowel de kast als het uurwerk zijn echt van het hoogste niveau.

Martens in Maastricht verkoopt naast JLC ook A.L&S, & Breguet. dus misschien kan je daar eens een kijkje nemen en verschillende modellen passen.

De Patrimony die hierboven genoemd wordt lijkt me heel erg mooi. Ik zou die zeker in de overweging meenemen.