Horloge grootvader

Vandaag gaf mijn grootvader 1 van zijn horloges aangezien hij niet echt een watchfreak is en ik er wel mee bezig ben en ook wat meer wil te weten komen hoe alles in elkaar zit. Naast het Wrangler horloge (waar straks nog een vraag over volgt), kreeg ik ook een Seiko en een Iaxa (deze werken wel allebei nog goed).

Over het Wrangler horloge: Ik weet dat dit een fashion merk is maar toch zou ik het er graag bij hebben aangezien ik mijn grootvader hier toch wel een tiental jaar zag mee rondlopen :smile:

Sinds een jaar of 2 ligt het echter stil en helemaal uit elkaar. Nu vroeg ik me af hoe en of dit te herstellen is. Steeds als ik de achterkant er wil inklikken (na het plaatsen van het plastieke ringetje in het horloge), klikt het er terug uit en klikt het er nooit echt volledig goed in. Sorry voor de termen die ik gebruik btw.

Zouden jullie even kunnen helpen met wat ik moet doen?

Alvast bedankt jongens!!!

Hier wat foto’s van het horloge en de losse onderdelen ervan:

Uploaden…

1 like

Welkom op dit forum.
Mogelijk lukt het wel met een persje? Zijn op ebay al te koop voor ruim een tientje:

http://www.ebay.nl/itm/Watch-Back-Closer-Watchmaker-Press-Sett-Repair-Tool-Plastic-Case-Crystal-Glass-N-/400913013512?hash=item5d58471b08:g:xJsAAOSwBahVRdTx

Ik weet niet precies hoe het zit met die plastic rand maar voordat je er veel werk in stopt hem weer in elkaar te zetten is het raadzaam een batterijtje te regelen zodat je kan zien of hij uberhaupt nog loopt? Als je dat al hebt gedaan is bovenstaande een poging waard.

1 like

Welkom op het HF en je moet ook ( misschien deed je dat al ) dat metalen deksel precies met dat inkepinkje boven de kroon plaatsen anders gaat dat deksel er ook niet goed in of je sloopt iets.

grt. Gerard

1 like

Kun je het deksel er nog wel op klikken?
Voor € 16,- heb je er een nieuw uurwerkje Miyota 6P29 (hetzelfde als wat er nu in zit) in.

Met vriendelijke groet,
Inca

2 likes