Horloge Hiërarchie

Weer geen Certina.

2 likes

Ik vind dat Tudor er toch onterecht slecht vanaf komt. Inhouse uurwerken en veel modellen lastig te verkrijgen a la Rolex. Ik zou Tudor hoger inschakelen…

Mijns inziens zit Tudor zeker op hetzelfde level als Breitling en Omega!!!

Ik heb gewoon maar iets van het Internet geplukt

Maar is dat ook zo wanneer je huidige horloges van Tissot vergelijkt met Seiko?

Ik zou Rolex niet direct bij high end luxury zetten

1 like

Yeahhhh!

Man, man, man, de neiging van sommige mensen om alles inclusief mensen in hokjes en bijbehorende rangen en standen in te delen…

Als modellen lastig te verkrijgen zijn, dan zijn het ineens high end merken?

2 likes

Draagt wel bij aan de exclusiviteit. Daarnaast is de afwerking van Tudor echt wel goed.

Afwerking wel ja, maar exclusiviteit heeft niets met kwaliteit te maken. Sommige microbrands zijn ook moeilijk te krijgen, maar high end. Tuurlijk niet.

Niet echt, het zegt alleen iets over dat veel mensen er een willen.

En tudor horloges zijn ook niet zo zeldzaam a la Patek.

1 like

Nee maar een Tudor Black Bay GMT of BB58 is toch met een wachtlijst te verkrijgen. Dit zijn praktijken die bij Omega nog niet bekend zijn.

Sommige limited edition speedmasters wel :wink:

1 like

Waar dan?

Bij gewoon luxury.

Maar maakt zo’n wachtlijst een horloge high end?

De combinatie wel denk. Maar los van de wachtlijst kun je qua kwaliteit ook gewoon niet een Tag Heuer of Oris of Maurice Lacroix of Longines vergelijken met een Tudor. Not even close…

Maar ook niet met Rolex of omega.

Rolex niet. Omega denk ik wel. Vind min Speedmaster en Seamaster wel redelijk vergelijkbaar met mijn Tudor’s.
Rolex en Omega is ook een wereld van verschil. Rolex steekt met kop en schouders boven Omega uit.

Klopt, maar wel met Seiko