Horloge Hot Takes šŸ”„

Ik zag een video van Teddy Baldassarre waar hij over sommige ā€˜hot takes’ ging van zijn kijkers. Ik ben benieuwd wat de hot takes hier op het forum zijn… Hou het respectvol s.v.p. :joy:
Voorbeelden gegeven in de video:

Speedmaster > Daytona
Gerald Genta is ā€˜overrated’.
Grand Seiko > Rolex

5 likes

Eentje waar ik mezelf in kan vinden:

Horloges boven 42mm is compensatie gedrag.

10 likes

Dat topic is er al eens geweest (en weer gesloten) dus ik deel mijn eerdere bijdrage

11 likes

Ik zocht het topic al, mocht er nog een open topic zijn die het wel heeft overleefd, hoor ik het graag

1 like

Japan > Zwitserland

1 like

Hahahaha.

Top topic voor @Fate_Amenable_To_Change die kan hier wel op los gaan.

Mijn mening is dat er al veel over geschreven is. De meerderheid van de mensen die er verstand van hebben zullen het hier niet geheel mee eens zijn.

Die teddy :joy:

1 like

Overigens niet zijn quotes. Quotes van kijkers, waar hij dan op in gaat.

1 like

Zet anders even een link naar de aflevering hier. Wel zo gemakkelijk. :+1:

1 like
3 likes

Alle drie correct.

Waarom zijn dit ā€œhot takesā€? Ik zie het als constateringen van een feit, en in tegenstelling tot wat @Brick suggereert ga ik over tot de orde van de dag.

Helaas kan ik dat filmpje van die Oostenrijkse ontwerper niet meer terug vinden die die APRO zo afkraakt in een recensie. :slight_smile: Die was ook leuk.

4 likes

Mocht je wonderbaarlijk genoeg het filmpje nog vinden, zie ik 'm graag tegemoet.
Kijk die kritische videos zijn altijd leuk. Zo genoot ik ook van die kerel die toen Tissot PRX powematic bekritiseerde.

1 like

Jammer, dat filmpje ben ik ook wel benieuwd naar

2 likes

Terecht. 2x gedragen en wat een slechte afwerking.

Horloge van de dag vandaag!
Voelt wel echt goed aan, tweedehands prijs rond 270 eu. Note: is wel de quartz!

2 likes

Stefan Sagmeister! Hopsakee! Bij Hodinkee, in de tijd dat Jack Forster er nog was. Een woord of twee over de APRO:

It’s awful. You should get the matching cufflinks and maybe a shirt that has your initials on it, and then you can really scream ā€œI am the jumbo douchebag of this roomā€ for sure… It is a testament to your awfulness.

Overigens wederom geen ā€œhot takeā€, maar gewoon weer een constatering van een feit.

5 likes

ā€œā€¦ it is well crafted, but the craft comes out of… anal-ness, it doesn’t come out of joyā€.

Mensenlief, al lang niet meer zo gelachen. :joy:

3 likes

Klassiekertje, toch?

Maar in mijn oren bekijkt hij het inderdaad goed, eerlijk gezegd. Ik begrijp z’n kritiek op de Tank, ik begrijp z’n visie op de Sub, en eerlijk is eerlijk, zelfs de Calatrava is een soort van meh. Ik ben het zelfs met 'm eens dat de Speedy misschien m’n favoriet is van alles wat daar getoond wordt. :slight_smile:

1 like

Een gemiddelde YouTube horloge vlogger ≠ iemand die verstand heeft van horloges.

2 likes

Het publiek voor Japanse speelgoedhorloges, die na een aantal dagen ongevraagd al een andere tijdzone bijhouden, zit in de tientallen miljoenen exemplaren per jaar. Hetzelfde geldt voor tal van hippe massaproductie horloges, en dat is goed voor de ā€˜likes/subscribes’ en kassa.
:fire: :fire: :fire:

Dit uiteraard nodeloos ongenuanceerd, in lijn met dit topic en met een schep zout :innocent:.

Het klopt echter wel dat voor een goed bezocht en betalend kanaal de massa producten beter geschikt zijn. En een beetje schoppen tegen de ā€˜elite’ werkt helemaal goed.
Ik kijk kan wel genieten van dit soort filmpjes op zijn tijd en de reviews van mister Teddy zijn ook prima.

3 likes

Klopt. En hij plaatst het ook als zijn persoonlijk aanvoelen, en niet als de Eenige Absoluute Waerheyt die zo courant te merken is overal. Vind ik prettig.

Ik kon gewoon het beeld niet vermijden van een AP horlogemaker die niet - zoals in de Breguet reclames, bvb - in alle rust aan een werkbankje met zicht op de bergen een horloge samenstelt, maar als volstrekte zenuwpees en met schrille stem NEIN NEIN NEIN DAS MUSS PERFEKT SEIN tegen zijn meestergasten staat te krijsen.

Nein_nein_nein

2 likes