Horloge Hot Takes 🔥

Zeker. Weet het in een leuk jasje te stoppen, voor iets meer massa publiek. Kan persoonlijk erg genieten van de videos met O’Leary (die overigens een boel onzin kletst), maar de videos zijn vermakelijk voor mij.

1 like

Ik zie jou wel vaker van leer trekken tegen Japan. Ik denk zelf dat van de miljoenen horloges die Japan per jaar verkoopt het overgrote merendeel quartz is, al dan niet met radiografische, GPS of bluetooth synchronisatie, wat per definitie betekent dat ze allemaal beter lopen dan die mechanische speelgoedhorloges die de ronde nog doen onder hobbyisten die de cappucino nog niet hebben geroken.

Als je de tijd wilt weten pak je een telefoon of een quartz.

Als je geïnteresseerd bent in spiegeltjes en kraaltjes met een hoog luxe-gehalte, waarbij je met onzinnig achterhaalde standaarden zoals METAS en COSC een soort van rationalisering wilt optuigen waarom die hopeloos verouderde en abominabel slecht lopende shizzle toch zo veel geld moet kosten, ja, dan kun je in Zwitserland ook aardig terecht voor zoiets stompzinnigs als een dure mechanische.

En dan negeren we voor het gemak wegwerp-shizzle als Sistem51 maar, en de goedkopere powermaticjes, soprodjes en alle andere dubieuze meuk die uit dat land komt, want het beeld moet natuurlijk niet ontstaan dat de Swatch Groep minstens 30 jaar lang op de kurk van de plastieken wegwerp-rommel heeft gedreven.

Ook negeren we voor het gemak maar even dat Zwitserland na 1968 (waarom toch?) opgehouden is om uurwerken voor de Chronometrie-competities te testen die niet uit Zwitserland komen. Niet vanwege de quartz uurwerken, maar eerder omdat Grand Seiko en King Seiko zo hard aan de poorten van de chronometrie-tests rammelden dat ze met z’n allen maar besloten om die hermetisch dicht te gooien.

Voor wie me niet gelooft, hier een mooie geschiedenis:

Ik ervaar het als grappig dat de sinds 2009 weer gestartte chronometrie-competities stipuleren dat alle onderdelen van een uurwerk voor die competities in Europa moeten zijn gemaakt.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die sleeve onder die Dweller het punt van @RoyalVirgin versterkt.

5 likes

:eggplant::pinching_hand:

1 like

:face_with_hand_over_mouth:

6 likes

:fire:
Mooi geschreven proza, dank, leuk voor het topic :love_you_gesture:!

Met “Dit uiteraard nodeloos ongenuanceerd, in lijn met dit topic en met een schep zout :innocent:.” leek me mijn insteek duidelijk. Ik leer hieruit dat kritiek op Japanse horloges gevoeliger ligt dan ik had gedacht, dat zal ik onthouden. Mijn ego is niet gekoppeld aan enig land/merk/etc., dus fakkel hier alle horloges lekker af en zo luchtig en tegendraads mogelijk, maar liever niet tegen mij als persoon :blush:.

En ik houd van mijn G-Shock en mijn ex-Seiko zag er ook top uit :innocent:, maar lekker ongenuanceerd kritisch zijn op de prijs/kwaliteit van de uurwerken (of wat voor eigenschap van welk horloge dan ook) is het mooiste dat er is in onze extreem subjectieve hobby wat mij betreft :fireworks:.

Royal Oak, Nautilus, IWC ingenieur,bovenstaande lugs en nog veel meer staat op je naam, maar iemand op HF vindt je overrated. Tsja :rofl::rofl::rofl:.

7 likes

Ik quote enkel de video he haha

1 like

Nog erger, iemand op YouTube :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Kijk dat is dan wel serieus niet veel geld. :+1:

Je zal maar brede polsen hebben en de indruk wekken dat je een “dameshorloge” omhebt.

Die heeft gewoon een naam hoor. :sunglasses:

1 like

1 like

Heb ook een mooie deal kunnen sluiten hier op het forum :grin:

1 like

:joy: idd zoiets

Absoluut niet! Begrijp me niet verkeerd, ik zie het vooral als amusante aanleiding om de Zwitsers een lekkere bolwassing te geven.

All in good sport, my good man. All in good sport. :wink:

1 like

Die zullen zich inderdaad nu wel achter de bol krabben. Die Zwitsers gaan we voorlopig een tijdje niet zien hier.

4 likes

Die lugs zijn niet moeders mooiste.

Wat je allemaal al niet tegenkomt op YouTube, heel veel experts.
He waar heb ik dat meer gelezen :wink:. Nee joh alle horloges zijn toch but, alleen wappies hier op het HF dragen zo’n ding. :rofl:
Ben ik gelukkig een uitzondering, heb een telefoon, mooi afgewerkt en geeft de precieze tijd. En dan zijn ze ook nog eens gek op Japanse en Zwitserse horloge enz. Ga maar weer eens kijken op het telefoonforum :wink:

1 like

Helemaal mee eens hahah

Ook eens. Toch zou ik het wel dragen, die lelijke patina heeft wel een charme vind ik.
Zou er alleen niet meer dan 500 eu aan uitgeven.