Ik dacht dat ik een blijvertje had aan mijn mooie Victorinox Officer Date maar niets blijkt minder waar.
Vandaag beloten dat ik hem ga flipperen.
Wat dit betreft zit ik momenteel in horloge-identiteitscrisis. Ik ben niet het type voor tien horloges in een horlogedoos en af en toe wat uitkiezen. Nee ik ben een man die een horloge ‘scoort’ en er dan maanden mee rond blijft lopen totdat hij tot ontdekking komt -voor de zoveelste keer- dat ook dit horloge niet zijn vaste metgezel blijft en van waaruit de strooptocht naar nieuwe exotische of, al naar gelang de bui, sportieve of dressy horloges weer begint.
Maar wat nu?
Mijn grail de Omega Speedmaster is nog net iets te ver weg. Misschien eerst iets simpels zoals een duiker, die heb ik toch al minstens 3 maanden niet gehad. Of een G-shock, door al die topics raak ik toch best in de war. Het is net kiezen uit een prachtige blonde Hollandse dame of een mooi Oosters typje, of toch die hoog op de benen gezette roodharige schoonheid. Snappen jullie wat ik bedoel?
Kalm Peter kalm, geen hand vol maar een land vol zeggen ze altijd als je grote liefde je niet meer wil zien of jij hem/haar niet natuurlijk. Dit geldt vast ook voor horloges.
Weet je wat, ik doe wat Yoga en denk intussen na over deze moeilijke materie. Als ik weer ben voorzien dan zijn jullie weer de eersten die het horen/zien.
Mijn ervaring is dat nijver doorwerken en klein sparen om het vervolgens groot uit te geven het beste werkt! Anders blijf je altijd met een “mmmmm, maar dat andere, duurdere horloge is toch eigenlijk wat ik wil” gevoel zitten.
Gewoon houden en misschien een betaalbare Seiko erbij als afwisseling? Bouw je op je dooie gemak toch een kleine collectie op. Meestal als een horloge verveeld en je laat hem een tijd in de kist komt hij er toch na enig moment weer uit.
Voor Jan bovenmodaal niet…voor hem is het een eitje…
Voor een arbeider die het met 1950 euro bruto moet doen en daarbij ook nog eens verantwoordelijk is voor de maandelijkse rekeningen is het echt niet zomaar te bekostigen…(zeker niet met een kind en huisvrouw)
Hmm, ook van 1950 kan je per maand wel 100 opzij zetten als je het echt wilt lijkt mij. En je kan er wat bij doen van vakantiegeld, bonus (of 13e maand) etc.