Horloge in de prijscategorie rond 1500-2000

Spb149 met een Staib Milanese mesh

3 likes

@SuperC Met een taalvout van formaat: piece of mind (een gedachte die je deelt) en peace of mind (geruststelling) zijn toch twee andere dingen :shushing_face:

Maar wel een heel mooi horloge en net binnen je budget. Ik zou het wel weten!

1 like

In deze prijsklasse; seiko, sinn, longines, nomos, doxa.

Ik bedoel dat wanneer ik een horloge van 2.000 koop de waarde na een aantal jaren niet onder de 1.000 zit. (Wanneer het horloge nog in goede staat is natuurlijk)

In principe denk ik dat dit een haalbaar bedrag moet zijn met de meeste horloges.

Dan is het goed :slight_smile:

Dank voor je reactie!

1 like

Niet allemaal duikers, maar hé …

7 likes

dit zijn de precies de opties die ik ook in mijn hoofd had

1 like

Die Tag Heuer vind ik erg mooi! Waar zou ik deze 2e hands kunnen vinden?:grin:
Ik zag ook deze in ‘Emerald’ kleur op foto’s staan maar zie hem nergens te koop staan :frowning:

Juist om deze reden zou je voor een jonge 2e-hands kunnen kiezen. De vorige eigenaar heeft dan de eerste hap afschrijving al voor zijn rekening genomen. Doe er je voordeel mee, zou ik denken.

Voor iets aparts: Doxa, Ollech & Wajs
Voor wat bekenders: Seiko, Sinn, Longines

Daarnaast ben ik het eens met @RLC dat een vintage Omega Seamaster ook een prachtige optie is. Meer dan waardevast: deze stijgen zelfs in waarde!

Vraag hier eens rond?
Dat kun je doen via bijvoorbeeld een ‘gezocht’ topic met een duidelijke vermelding van je criteria en het model.

De Emerald is denk ik inderdaad lastiger te krijgen, andere kleuren komen meer voor, wel prachtig dat groen. Mocht het je daily worden zou ik nog eens twee keer nadenken over dat groen omdat het moeilijker te combineren valt.

Zal ik doen!

Alhoewel ik al wel bijna zeker ben dat als ik een tag heuer haal het een zwarte gaat worden idd omdat deze wel makkelijk te combineren valt :slight_smile:

Hier op Chrono24 bijvoorbeeld, een nieuwe voor 1925,- (1965,- plus verzendkosten) in Duitsland.
Je kunt altijd het horloge passen bij een Authorized Dealer hier in Nederland en hem dan over de grens bestellen. Ik heb een paar jaar geleden een keer een Maurice Lacroix Aikon besteld in Zweden voor 1150 i.p.v. 1700 in Nederland. Even kijken naar de betrouwbaarheid van de verkoper en ik kijk ook altijd of ze een ‘stenen’ winkel hebben, dan zit het vaak wel goed. Je bent een dief van de eigen portemonnee zowat als je het niet zo zou doen. Garantie is vaak toch wereldwijd en dus maakt je connectie met de winkel waarbij je hem gekocht hebt ook niet meer zo veel uit. Enige wat je dan even zelf moet doen is het op maat maken, maar dat is mega simpel… anders kun je natuurlijk ook naar een juwelier/horlogemaker.

Hier nog een:

Keuze genoeg zou ik zeggen.

TS wil een horloge die zijn waarde nog ietwat vasthoudt. Kortom dan vallen TagHeuer en consorten af. Van een moderne TagHeuer krijg je zeker spijt. Dat zijn horloges voor mensen zonder verstand van horloges…

Enige betaalbare optie die overblijft rond de 2k is Omega. De Seamaster 300 (2531.80) is in mijn optie de enige keuze maar deze is wel iets groter dan 40mm…ofnje neemt de 38mm quartz…

3 likes

Het mag dan geen haute horlogerie zijn, maar de Tag Heuer heeft wel een design dat velen aanspreekt en daar zou je natuurlijk ook gewoon open voor kunnen staan, smaak is persoonlijk. Wanneer je hem goedkoop genoeg kan krijgen zal dat afschrijven echt geen mega probleem zijn hoor. Het gaat erom dat TS koopt wat hij het liefst om zijn pols wil hebben, onze mening zou hem niet direct moeten schelen, dit topic was vooral om mogelijkheden te bieden. Persoonlijk kun je voor een Seamaster dan beter nog even doorsparen, met dit budget ga je echt te veel aan het minimum van de markt voor Omega automaten zitten.

Uiteindelijk is het alleen TS die hier een antwoord op kan geven.

1 like

Dankjewel!

Ik zie wel dat dit de 43mm is, ik zag dat ze hem ook hebben in 41mm dus ik ga eerst nog even hiervoor zoeken :slight_smile:

Nogmaals dank voor het zoeken en helpen!

Eens, maar als je nu een mooie Seamaster koopt voor 2500-3000 dan is deze over 10 jaar nog steeds waardevol. Ik zou het persoonlijk erg vinden dat TS nu een nieuwe Aquaracer zou kopen aan de hand van het advies van HF. We are better than that…

Ik heb mijn 2531.80 voor 1750 gekocht, in bijzonder mooie staat…het kan dus wel maar je moet zoeken en geluk hebben

1 like

Geen probleem hoor, glad to help.
Een 41 zal ook prima te vinden zijn in deze prijsklasse, gewoon even goed zoeken. Ik ben benieuwd wat voor een keuzes je gaat maken. Koop hetgeen waar je zelf gek op bent, we kijken in de huidige maatschappij al te veel naar bezittingen van anderen.

1 like

In NL…