Horloge in de prijscategorie rond 1500-2000

Hi!

Ik ben opzoek naar een nieuw horloge, een automatische diver watch. Mag 2e hands zijn maar het liefst nieuw. Zelf heb ik al gekeken naar oris aquis en oris 65 maar wil graag de horizon verbeden. Ik wil natuurlijk ook graag dat het horloge een deel van zijn waarde houdt waardoor ik in de toekomst nog een centje ervoor kan krijgen.
Verder wil ik dat de diameterkast niet meer dan 40mm is en de horloge band van metaal, ik vind bijvoorbeeld de horlogebanden van Rolex erg mooi. Ik ben me er wel van bewust dat in deze prijsklasse er beperkingen zijn.

Gr.

Zowi

2 likes

In deze prijscategorie is dat wel lastiger helaas… vaak zullen ze toch dalen tot tussen driekwart en de helft van de prijs (afhankelijk van het merk en model). Ik heb zelf een jaartje de Rado Captain Cook (42mm) gehad, vond het een fantastisch ding! Kostte toen rond de 2000,- list en ik had hem met 20% korting voor 1600,-.

De Longines Hydroconquest is ook goed qua prijs/kwaliteit. Met 1400,- houd je dan nog 100 euro over om wat leuks mee te doen.

Misschien wel een jong gebruikte Tag Heuer Aquaracer, deze gaan net wat boven je budget (nieuw).

Ik bedank dit topic graag voor het idee, buiten de plastic spacer blijken genoeg mensen hem toch nog te waarderen:

14 likes

Vrijwel alle modellen van NOMOS zijn in mijn opties zeer fraai, goede kwaliteit voor het geld en behouden redelijk hun waarde. Prijs zit meestal tussen 1000-2000 euro
op ten2two staat er bijvoorbeeld 1 aangeboden voor 1750

1 like

Mocht hij naast duikfunctionaliteit ook echt een traditionele duikerslook willen valt er helaas volgens mij niet zo veel te vinden bij Nomos…

True, hoewel qua functionaliteit NOMOS horloges wel echt duikers zijn, in elk geval een aantal

Hi!

Dank voor reactie, ik heb in het verleden ook gekeken naar TagHeuer maar van wat ik heb gezien hebben deze een grote diameterkast. Graag wil ik deze beperken tot een max van 40mm. Die andere 2 horloges zijn ook erg dus hier zal ik even naar kijken!

Gr.
Zowi

1 like

De 40mm waar je niet bovenuit wilt komen kan qua aangezicht groter of kleiner lijken.

Dat heeft in de meeste gevallen te maken met het ontwerp.

Ik vind zelf de Squale 1521 klein uitvallen.
Maar die is toch 42mm. Mijn Sinn 104 is 41mm maar ziet er groter uit en draagt wat groter dan de Squale 1521.

2 likes

Ah oke!
Ja ik wil graag niet een horloge waarvan het te opzichtig is door de grootte^^
Maar natuurlijk altijd eerst even passen in het echt dan zie je echt de grootte :slight_smile:

Dank voor je reactie

Gr.
Zowi

1 like

Graag gedaan.

En welkom hier trouwens! :+1:

Even ter verduidelijking.

De Sinn 104 is geen duikhorloge. De Squale 1521 wel.

Groet,

Noel.

Tudor Black bay 36, mits het geen nieuwe hoeft te zijn :slightly_smiling_face:

13 likes

Voor mij is Oris heer en meester in die prijscategorie

10 likes

Damasko heeft degelijke duikers, maar als je hun metalen band erop wil betaal je boven je budget.

Die band kost dacht ik 700euro extra boven je horloge, maar dan heb je wel wat.

Longines Legend diver dit is de 36mm maar ook in 42mm verkrijgbaar. Vrij waardevast horloge.


6 likes

Die Longines is inderdaad fantastisch, met een knipoog naar de oude EPSA super compressor kasten. Iets heel anders, maar zeker ook mooi: Seiko’s Captain Willard (in groen. Ook op staal beschikbaar)

3 likes

In die prijscategorie zou het voor mij een van deze worden:

3 likes

Je bent er al. Prachtige horloges :ok_hand:t3:

Welkom :+1:t2:

11 likes

:thinking:

1 like

Doxa Sub200

Of Certina

Beide rond en onder de 1000 euro

12 likes

Je doet me wat denken aan mezelf een jaar of 2 terug. Ik had ook een panische angst om boven de 40mm te gaan om mijn 16,5cm polsen. Maar ik kan me volledig vinden in wat @n_visser zegt. De squale 1521 past perfect. Ook de 41mm van de 104 overigens. Beiden draag ik met veel plezier. En opzichtig is het nooit. Niemand die me er over aanspreekt, of het moeten liefhebbers zijn. Die draaibezels laten het horloge er een pak kleiner uitzien. Die ogen veel kleiner dan een 40mm all dial. Ook de spb143 zal wel vrij klein vallen en meet slechts 40,5mm.

2 likes

Wie koopt er nou een seiko voor 1350🤯

4 likes