Horloge in de vaatwasser?

Ga het maar niet proberen, maar een goede keuze gemaakt als werkhorloge dus :sunglasses:

2 likes

Oud topic maar voor mij relevant .
Ik mik mijn werkbeater geregeld in de vaatwasser.
Zonder horloge zet ik de vaatwasser altijd op meest hete progamma, met horloge het
mints hete eco progamma en ipv een tablet een scheut Dreft het apparaat in en draaien maar.

Komt er echt mega schoon uit.

5 likes

Lijkt mij voor het uurwerk niet best.
Olie wordt te warm en kan migreren, de printplaat krijgt nogal een temperatuur te verwerken en de capacitor idem.

Dan de waterdichtheid. Horloges zijn niet op hete stoom gemaakt, desastreus. Ook voor de pakkingen zijn reinigingmiddelen heel slecht.

Ik adviseer je hier echt mee te stoppen

1 like

Minst hete progamma wordt maar 45 a 50 graden. Dus daar ligt geen enkel probleem.

Dreft laat de boel wel heel, vaatwastabletten zijn idd niet echt goed te noemen.
Met horloge gaat er geen tablet in maar scheut Dreft

De stoom, dat kan zowaar kloppen.

Maar, had het maar geen werkbeater moeten worden.
Meer liefde dan dit gaat ze niet krijgen, gaat ze stuk is het daaaaaaaag en op naar de volgende.

Dit horloge heb ik geen band mee, is een praktisch klokje.

1 like

Meeste vaatwasmachines worden niet vacuĂŒm getrokken alvorens een programma wordt gestart.
Stoomvorming zal dan ook best wel meevallen bij zo’n 45 graden :wink:

1 like

Hoe droogt de machine de was dan?
Het wasprogramma mag dan wel 45 graden zijn, trek aan het einde van het programma meteen de deur maar open, dan komt er toch echt een wolk stoom uit.

2 likes

Dit dus

En tsja, je krijgt m net zo goed met wat zeep en een oude tandenborstel (zachte haren!).

Dat is waterdamp. Is net even wat anders dan stoom.

4 likes

Aan het eind van zijn progamma opent de deur een stukje om te drogen.

Er zijn altijd voor enn tegens . Ik vind het vooral erg handig voor dit horloge. Kan geen borsteltje tegenop.

Neem aan dat je een grapje maakt.

Nee absoluut niet.
Klaar

Let wel. Alleen de werkbeater maak ik zo schoon.

Edit, maar dat neemt niet weg dat ik er geen ander waterdicht horloge in zou gooien
 waarom niet?
De duurdere of horloges met meer persoonlijke waarde zal ik er gevoelsmatig niet zomaar ingooien. Maar eigenlijk is dat onzin en moet het gewoon kunnen.

2 likes

Het ding heet niet voor nĂ­ets “vaatwasser” en niĂ©t “horlogewasser”.

Was voor mij ook een leerproces hoor toen ik pas geleden met mijn scooter dacht dat ik door de auto wasstraat kon rijden! :flushed:

6 likes

Maakt t nog uit werk merk vaatwastablet je pakt?
Sun tabletten voor je zomer horloge?

5 likes

Ik blijf me er echt over verbazen wat mensen hun horloges allemaal aan doen, moet hier onderhand geen anonieme tip-lijn voor komen?

9 likes

Ik doe echt van alles in de vaatwasser

Cilinderkop motorfiets, wielen van de auto
 echt alles

Maar mijn horloges niet
 heel subtiel met de hand doe ik die, is nog leuk ook

3 likes

Ik zou dit niet doen om een andere reden: ik heb van de keukenboer begrepen dat gewone afwasmiddelen heel slecht zijn voor een vaatwasser.

Dus niet het behoud van mij horloge, maar van mijn vaatwasser zou mij zorgen baren

Beetje of en on topic. Ik zou willen dat ik iets in de vaatwasser kon stoppen. Ben al de hele middag bezig een verstopping te vinden :joy:. Vaatwasser en wasbak beiden verstopt. HG ontstopper werkt niet. De hele handel vernieuwt. Niks helpt.
Wel alles met de beater gedaan :sunglasses:

10 likes

Sinds kort gebruik ik brillenpoetsdoekje en spuibusje voor brillenglazen voor het glas te reinigen als er wat vettigs op zit. De band en dergelijke gewoon met water, wattenstaafje en zachte tandenborstel indien nodig.

Oudere metalen banden gaan in een badje van 1/1 allesreiniger/water, waarna ze worden schoongemaakt en drooggeblazen met perslucht.

In de vaatwasser, absoluut nooit :rofl:

Lijkt mij een geval van enorme praatjesmakerij.
Iemand ooit wel eens geprobeerd om een vaatwasser met een schuimende zeep te laten draaien?

Ja, ik. Een enorme schuimmassa, dat werkt voor gene meter. Afwasmiddel in de vaatwasser is echt af te raden.