Horloge in de zorg ?

Leuk man :ok_hand:

1 like

Hoezo buiten budget ?
In de Horeca verdien je bakken zwart geld.
Ik kan het helaas allemaal niet opbranden i.v.m. de CO 2 uitstoot, dus dit is zéker een optie :ok_hand:

2 likes

Wat zijn je werkzaamheden? Ik werk als behandelaar in de GGZ. horloges kunnen daar zonder problemen. Ik draag vanalles op het werk, afhankelijk van de geplande afspraken en locaties. Soms een vintage constellation, dan weer een datejust en de andere dag een vintage Grand Seiko.

Als je echt veel moet wassen, medische handelingen moet verrichten zoals wondverzorging etc. gewoon je horloge thuis laten imo.
Kans op schade bij je patiënt, jezelf of het horloge door infectie, schuren langs dunne huid van ouderen, contact met gore lichaamssappen etc. Is het niet waard. Bovendien mag dit officieel ook niet aan daar zijn goede redenen voor.

Als je medische handeling beperkt blijven tot een enkeling per dag of mochten er veel escalaties zijn waarbij je de patiënt, jezelf of je horloge kan beschadigen, CASIO CLASSIC W-59-1VQES is je go-to.
Met een dergelijke Casio kun je handenwassen als een pro, ontsmetten, poetsen, douchen. You name it! Als die stuk gaat (kans is erg klein) heb je zo weer een nieuwe op de mat.
Daarnaast kun je timen. Hartslag, urine testjes, ademhaling. Je kunt alarmen instellen voor belangrijke structuur momenten. Dit is echt een tool, waarmee je tevens je liefhebbers hart gerust steld. Casio is niet voor niets geliefd in horlogeland.

5 likes

Dat moet ik allemaal nog gaan meemaken, ik ga een BBL opleiding verzorgende doen, dus daar zijn we eerst zoet mee.
Welke kant ik het leukste ga vinden moet ik nog achter komen.

Bedankt voor de info iig. :+1:

3 likes

Tissot heeft ook ‘zusterhorloges’ in het assortiment, meen ik.

1 like

https://www.bol.com/nl/nl/p/swiss-medical-professional-line-clear-view-black-l-e-verpleegstershorloge-verpleegkunde-cadeau-zorghorloge-verpleegsters-horloge-zustershorloge/9300000048091027/?Referrer=ADVNLGOO002038-G-138004900495-S-1673235821471-9300000048091027&gclid=CjwKCAjw0ZiiBhBKEiwA4PT9z7UDTCgLNCRy3fFaZkE7jgD80nJPTor_TQIVCTf4X81mpFZ-CnjDGBoCSjMQAvD_BwE

Zwitsers nog wel

2 likes
2 likes

Thanks, ik ga me er eens in verdiepen :ok_hand:

De positieve inkopper…

4 likes

Goedkoper alternatief

https://www.lip.fr/fr/757-courage.html

3 likes

Waterdicht en zuurbestendig

Thanks

Gaaf ding, ontworpen met een specifiek doel in gedachten, ziet er goed uit en 100m waterdicht. Bedankt voor het linken, tof “left field” horloge.

1 like

Een paar weken kwam hier een zorgmedewerker over de vloer om een therapeutische steunkous aan te meten …ik zag dat ze een Meistersinger droeg ,natuurlijk hierover een leuk gesprek gehad…ze had na lang sparen 14 jaar geleden die Meistersinger gekocht en dit horloge beviel prima …. :smiley: Succes met je zoektocht :+1:

1 like

Geen horloge of sieraden aan het bed, op je afdelingstelefoon staat de tijd :wink:

2 likes

Aha. Dus geen spw/social work maar de AGZ.

Dan;

In de AGZ is het echt een slecht idee, dit vanwege;

Mocht je uiteindelijk in de GGZ gaan werken als je diplomas hebt, kun je tijdens werk dragen wat je wilt (mits het geen somatische afdeling is).

2 likes

Tijdens diensten op de SEH heb ik twee piepers, een afdelingstelefoon en een polsteller bij me, op alle vier staat de tijd. Tijdens CD diensten zelfs twee telefoons. En wat was er precies geen goed idee?

1 like

Ik schreef het onduidelijk. Ik ben het juist met je eens. Geen sieraden of horloges aan het bed want horloges en sieraden zijn een slecht idee ivm infectie, schade etc.

1 like
1 like

Ik denk dat je iets stevigst nodig hebt.
Een Hummer.

1 like