Graag had ik enige tips over hoe ik mijn horloges het best “verpak” om in een bank-safe te bewaren ?
Die kluisjes zijn over het algemeen niet groot, dus een “horloge-kistje-van-tien” is wellicht te groot of vult reeds de volledige kluis.
Horloges die op een lederen band staan ( en met doornsluiting) zijn over het algemeen vrij plat en compact weg te leggen.
Maar stalen banden laten zich niet zo plat drukken ?
Wat raden jullie dan aan ? Kleine doosjes ? Zakjes ?
Zou zulks op een beurs te vinden zijn ?
De meeste horloges met stalen band kan je ook gewoon plat neerleggen. Aan de zijkant van de sluiting zitten gaatjes en in 1 van die gaatjes zit een pushpin, die kan je er snel en makkelijk uithalen en dan kan je hem gewoon plat neerleggen.
De meeste horloges met stalen band kan je ook
gewoon plat neerleggen. Aan de zijkant van de
sluiting zitten gaatjes en in 1 van die gaatjes
zit een pushpin, die kan je er snel en makkelijk
uithalen en dan kan je hem gewoon plat neerleggen.
Ja, maar dat is omslachtig hoor - dat ga ik 3 keer doen en de 4de keer blijft de klok gewoon liggen.
Het is al erg genoeg dat ik wekelijks naar de bank moet; dan wil ik gelijk en zonder poespas onmiddellijk een andere klok om mijn pols.
Hallo Marc
Kun je niet gewoon een kleine kluis kopen en die met enkele bouten in de muur vastzetten, natuurlijk tegen een degelijke muur .
Normaal zijn ze met cijferslot en sleutel.
En natuurlijk zorgen dat je buitendeuren en ramen goed zijn beveiligd
groeten
Jack
Ik gebruik de aluminium Reise-Etuis van Sinn.
Er kunnen tot 10 horloges in, en ze passen qua afmetingen precies in bankkluis. Ik heb 3 van deze dozen in de kluis, en er zou er nog eentje bij passen.
Als je zelf een kluis koopt moet t wel een goeie zijn, een die de verzekering goedkeurt. Zo een van de bouwmarkt stelt niets voor. En een waar tot ? 5000,- waarde in mag kost al ca. ?400,-. Dus een voor een beetje verzamelaar loopt flink in de papieren!
Gewoon je horloges meenemen in een niet opvallende horlogedoos naar de bank. In de kluis kun je ze bewaren opgerold in microvezel doekjes van 50x50 en dan in zo’n zakje met van dat bubbeltjes folie. Die je mee wilt nemen doe je dan weer in je horlogedoos en zo wissel je ze om. Enige nadeel is dat je niet direct ziet welk horloge waarin zit, maar dat zou je er met pen op kunnen zetten. Verder wind ik ze allemaal even wat op, zodat ze weer eens lopen. Ach…gewoon een beetje creatief zijn.
Ik doe iets soortgelijks als Jurgen.
Koop een aantal vaatdoekjes voor een paar Euro, knip ze op maat en wikkel daar je horloges in. Zelf doe ik ze daarna nog in een plastic zakje met een sluiting.
Sticker er op en je weet wat er in zit.
Afhankelijk van de kluisgrootte kan je er zo heel wat in kwijt. Bij mij lukt het om zo alles er in te doen wat ik er in wil hebben.
Vergeet niet om een goede documentatie te maken.
Foto’s van voor en achterzijde, band en eventuele bijzondere details.
Serienummers
Beschrijving van het horloge en waarde.
Officiële documenten ook in de kluis bewaren.
Lijst van je inventaris in de kluis bewaren.
Voor eenieder die interesse heeft in een kluis, met een misschien wat bizar verhaal, bij de veiling van de Kroymans corporatie staan ook 2 kluizen te koop:
En speciaal voor Bernard (of elke andere Jaguar rijder) (misschien leuk voor op kantoor):