Horloge in een MUNT?!

Hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie misschin weten heb ik via een kennis een aardig aantal vintage horloges aangeboden (en 2 zelf gekocht).
Een aantal zijn al verkocht hier via het marktgedeelte, maar vorige week kwam hij met een horloge aan waar ik niet goed raad mee weet.

Het horloge bevindt zich in een soort munt die op een zilver dollar lijkt (maar het niet is volgens mij.
Het merk is Sarcar, doos en garantiebewijs (waar niet veel op staat) zitten er bij en zien er netjes uit, maar vertellen verder niets over of dit nou kitsch is, of juist heel bijzonder.
Gezien de verzameling waar het uitkomt verwacht ik wel iets bijzonders, maar voorlopig kan ik dus helemaal niks over dit horloge vinden.

Ik zou het op prijs stellen als wellicht mensen hier er iets over kunnen zeggen (en iets anders dan ‘kop of munt’ lol)

Bij voorbaat dank en hier wat foto’s:

dat zou wel eens edn afbeelding van “Aphrodite” kunnen zijn

Carpe tempus Schreef:

dat zou wel eens edn afbeelding van "Aphrodite"
kunnen zijn

Dat is Lady Liberty (zie ook de kroon op het hoofd).

Ik weet er verder niks van maar vind het wel een mooi horloge, mocht deze te koop komen dan graag een PM (tu)

het lijkt wel op een 20 dollar munt ja
maar Lady Liberty heeft normaal allemaal punten op de kroon
hoewel de dame op die 20 dollar dat ook niet heeft ja

eh… het staat zelfs op het horloge gegraveerd
sorry

kwam dit tegen, lijkt erop.

http://www.farfo.com/menswatches/Page6/mathey-tissot_silver_coin_watches.html

Dank voor jullie reacties tot dusver.

XXoF; geen probleem, al moet ik wel nog een prijs zien te bepalen nav wat we kunnen vinden.

Ja, het is duidelijk wel de dame van het vrijheidsbeeld he.

Koen; die lijkt erg inderdaad wel heel erg veel op. Ik had natuurlijk wel gegoogled maar zo ver ben ik niet gekomen :slight_smile:

Toch gek dat er niks over het merk te vinden is met dit horloge; het is wel zwitsers.

Deze lijkt er, net als de vondst van Koen, ook wel op.

Je komt ze meer tegen als je op Ebay zoekt naar “liberty coin watch”. Het merk ben ik niet tegengekomen, maar het lijkt erop dat meerdere merken dergelijke horloges heeft gemaakt. Lijkt me lastig om een waarde aan te geven.

Grtz Melvin

Patek schijnt er ook gemaakt te hebben

Het komt wel eens vaker voor…

https://www.google.nl/search?q=coin+watches&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WpkHU-rBDIPmywOmlIGgCg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=907#imgdii=_

@ Carpe tempus; helaas is dit geen Patek :wink:
Maar ik zag wel dat het merk van dit horloge nog steeds horloges maakt.
Ik heb ze na een tip van een HF-lid een mail gestuurd met het verzoek om wat meer informatie.

@ M. Singer; Inderdaad zijn er veel horloges te vinden in munten, maar ik was vooral natuurlijk nieuwsgierig naar specifik dit horlogemerk.

We speuren voort en wederom bedankt iedereen.

Ik heb een mail ontvangen van Sarcar, de fabrikant.
Dit horloge werd in 1971 gemaakt en kostte destijds 245,- euro in de winkels.
De munt is van zilver.
Grappig detail wat ze meestuurden was een fotokopie (gedigitaliseerd) van wat hun exacte productiekosten per onderdeel van het horloge destijds waren.
Wel alles in het Zwitsers natuurlijk.

Ericdeperic Schreef:

Ik heb een mail ontvangen van Sarcar, de
fabrikant.
Dit horloge werd in 1971 gemaakt en kostte
destijds 245,- euro in de winkels.
De munt is van zilver.
Grappig detail wat ze meestuurden was een
fotokopie (gedigitaliseerd) van wat hun exacte
productiekosten per onderdeel van het horloge
destijds waren.
Wel alles in het Zwitsers natuurlijk.

netjes van dat bedrijf
ik denk dat veel van die fabrikanten
je gewoon negeren.

Cool! Dat had ik niet verwacht. De meesten zullen je inderdaad negeren. Maarreeee…wat is het horloge vandaag de dag waard? :smiley:

Grtz Melvin

Ja, zeker netjes van hen.
En wat het vandaag de dag waard is, tja…
Lastig te zeggen. Vond het al heel wat dat ze bij Sarcar vertelden wat de productiekosten en de verkoopprijs van destijds waren… :slight_smile: