Ik ga begin augustus 1 week naar Zwitserland (Luzern en Interlaken). Ik wil mijn 2e horloge kopen en het wordt een Tissot of Hamilton. Kunnen jullie mij wat tips geven voor winkel? en qua prijs is het ook goedkoper in Zwitserland?
Daarbij, maar niet helemaal zeker, moet je uit Zwitserland mogelijk nog BTW afdragen als je officieel in Nederland wilt importeren…mss dat iemand anders dat kan uitsluiten…
afgelopen week in zwitserland geweest, horloges zijn hier nog duurder dan in Nederland ( behalve als er aanbiedingen zijn natuurlijk ) , ondanks de btw van maar 8%, beter opzoek naar een goede deal op internet. En officieel moet je als jet het horloge naar Nederland brengt er in Nederland nog btw over betalen.
M’n eerste schok in Zwitserland kwam bij het zien van de prijs van een tall filterkoffie bij de starbucks, bijna 8 euro. Daarentegen, tweedehands horloges gezien voor mooie prijzen.
Inderdaad is de BTW lager en kun je die terugvragen bij de grens. Je moet het horloge dan wel officieel aangeven bij de Nederlandse grens en er BTW over betalen. De kans dat ze je controleren in nihil, maar mocht je ooit door de douane op een vliegveld worden aangehouden dan zou hij kunnen vragen om een aankoopbewijs. De bewijslast dat je er netjes belasting over hebt betaald ligt bij jou. Een tip is om te kijken of je het horloge tax free op Schiphol zou kunnen kopen.
Ik denk dat de douane het omdraait: laat maar zien dat ie wel van jou is, en dan zul je toch met een bonnetje van een EU land op de proppen moeten komen…
Tevens denk ik dat de douane met de Zwitserse grens redelijk scherp is aangezien er veel contact geld de grens over wordt gesmokkeld. Toevallig iemand in mijn omgeveing die een erfenis in ging ophalen daar en aan de grensrustig mocht aftikken.
Ik acht de kans dat het je overkomt vrij klein, maar je weet het nooit…
Nee, als koper wordt je niet Happy van zo’n meal. Los van de prijs, de rommel die je daarmee naar binnen krijgt…
Maar on topic, volgende week ga ik ook die kant op, met voldoende cash voor eten en drinken. Maar horloges koop ik bij voorkeur bij onze Oosterburen of hier op de horlogemark.
Hartelijk dank voor de tips. Ik dacht Zwitsers horloge in Zwitserland zal goedkoper zijn, maar als de happy meal al 30 euro kost tja. Ik ga aantal winkels kijken, hopelijk vind ik wat moois voor goede prijs. Anders hier maar verder zoeken.