Horloge informatie?

Hallo,

Mijn vriendin heeft laatst een horloge gekregen,
Ze vind hem prachtig maar de steentjes zijn eraf gevallen,
Dus we zijn naar een juwelier gestapt en daar gevraagd hoeveel het zou kosten… €50, wij wilden eerst weten of het wel waard was dus we zochten op internet hoeveel het horloge waard is, alleen konden wij niks er over vinden, mischien weet hier wel iemand iets meer van dit horloge,

Hier zijn een paar foto’s

Alvast bedankt :slight_smile:

Niet zo waarschijnlijk dat iemand je veel over dit horloge kan vertellen.

Denk ook niet dat werkelijke waarde de reparatie de moeite maakt. Maar als je vriendin hem mooi vindt en het je €50 kost om het te repareren, dan krijg je voor dat geld een blije vriendin. Een reden om het juist wèl te laten repareren?

Daar heb je wel gelijk in maar als die horloge ook €50 kost dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen

Beste Carlos,

Ik heb jou vraag gezien .
Mijn advies is koop een nieuw steentje van die maat ,deze zijn te koop bij zaken voor het maken van nep sieraden voor hobbyisten .Die maken zelf sieraden voor zich zelf.
Ik heb zelf ook wel van deze steentjes van verschillende maten en zien er uit als diamantjes en zijn ook zo geslepen.
En voor reparatie heb ik deze al gebruikt en ingelijmd (met twee componentenlijm voor horloge glazen) voor iemand die zijn steentjes verloren was.
En dat gaat prima , en de lijm is en wordt doorzichtig.
Het moet wel met enig geduld gebeuren.
Ik hoop je geholpen te hebben,zoniet hoor ik het wel.
Groeten Hans

Hallo Hans,

Erg bedankt voor je informatie,
Ik zal morgen de stad eens ingaan en zoeken naar zo’n winkel,

:slight_smile:

beste Carlos ,

Mocht het niet lukken ,moet je maar de maat opgeven van de steen die er in moet .
Dan wil ik wel kijken bij mij misschien heb ik de maat en ik geloof wel dat het mij lukt jou die te leveren.
Ik hoor wel als het zover is .
Ook kun je kijken op het internet ,over zelf sieraden maken .
Er zijn daar firma,s die imitatie stenen kunnen leveren zowel kristal of zarkoni geslepen als een diamant.
Tegen een gering bedrag geleverd.
Mocht het niet lukken kan ik je helpen hoor.
Groetjes Hans.