Horloge inpakken voor de verkoop.

Ik ben benieuwd hoe jullie je horloges inpakken en versturen als je iets hebt verkocht.
Als je de originele verpakking nog hebt zit het meestal al aardig ingepakt. Maar wat als je die niet hebt?
Gebruik je een opvulling en zo ja, wat voor materiaal?

Ik zorg altijd dat ik het horloge, met of zonder doos, in een doos stop welke ook weer in een grotere doos zit. Die zet ik klem in de grotere doos met kranten of bubbeltjesplastic zodat het niet schuift. Bubbeltjesplastic is ook handig als je geen doos voor het horloge hebt.

2 likes

Een horloge zit meestal helemaal niet stabiel opgesloten in de originele verpakking, dus als je een horloge verstuurt in de originele verpakking moet je die wel volproppen met bubbelfolie, anders stuitert het alle kanten op. :grimacing:

2 likes

Liefst persoonlijke overdracht, maar anders Zoals boven beschreven, doos in doos en bubbeltjes plastic, ook dat opblaasbare plastic is niet verkeerd.

1 like

Ik tape het pakje altijd helemaal in, meerdere lagen. Zodat de ongetwijfeld ongeduldige ontvanger eerst 5 minuten onhandig staat te pulken terwijl hij overweegt of hij er een mes of schaar bij durft te pakken, omdat hij het originele doosje dat ergens in het pakje verscholen zit niet wil beschadigen.

6 likes

Meestal in een opblaasbare pop zodat er voldoende lucht ter bescherming om heen zit.

Heb eerlijk gezegd geen idee, ik volg even.
Ben er wel benieuwd naar.

3 likes

Het horloge in meerdere lagen wc-papier.
Het wc-papier in twee plastic boterhamzakjes (dichtgeplakt).
Het zakje in twee lagen bubbeltjesfolie (dichtgeplakt).
Het bubbeltjesfolie in het pakket zelf, welke wordt opgevuld met b.v. piepschuim of oude kranten.
Tot slot tussen de 500 en de 750 lagen tape om het pakket zelf heen. :sunglasses:

4 likes

ik verstuur en ontvang aardig wat horloges wereldwijd. In mijn kringen hanteren we het principe “bombproof packaged”

Dus omwikkeld met bubbelplastic en verpakkingsdoos volledig gevuld aan alle kanten met meer materiaal als bubbelplastic. Pakket zelf ook volledig dicht geplakt met plakband zodat er ook geen waterschade in kan komen.

3 likes

Dus kort samengevat: bubbeltjesplastic en tape. Heel veel tape. Echt héél veel tape. Niet zomaar wat tape, nee echt heel erg veel tape.
Doe jullie er ook dan ook nog extra tape om voor de zekerheid of hoeft dat dan niet?

4 likes

Dat zou niet hoeven. Als je het al met 1 dikke laag tape alles af weet te plakken zou het in orde moeten zijn.

Als je super-duper zeker wilt zijn:
2 lagen doorzichtig breed plakband
2 lagen ducktape
3 lagen donkerbruin breed plakband
pakket in een bad met epoxy gooien, snel eruit vissen en 1 dag laten drogen
pakket lamineren
pakket in plastic doos met met schuimvulling
doos in houten kist doen met vulling
houten kist in stalen container
container voorzien van S.W.A.T. team die 24/7 monitort.
NSA, CIA en FBI vertellen dat er potentieel terroristische materiaal in het container zit.
Door het laatste zal je pakket 24/7 in de gaten gehouden worden :joy:

4 likes

:thinking:Ik ga denk ik toch voor de doos in doos met bubbels en tape.

2 likes

An sich zou ik nog wel eens een rol ‘breekbaar’ stickers willen hebben, want bij het pakketpunt plakken ze deze iig niet er op

Maar ik ga er trouwens niet vanuit dat de bezorger ook maar een f#ck geeft om die sticker

3 likes

Die houden hem nog langer vast dan de douane als je een horloge uit China besteld ben ik bang :joy:

2 likes

De meeste bezorgers verstaan hun vak wel maar er zitten er inderdaad tussen. Man man man. Had er laatst ééntje die op z’n gemak probeerde de schuur open te krijgen toen ik niet opendeed. Zag het achteraf op de camera.
Heb hem toen geconfronteerd met de beelden en gezegd dat ik hem nooit meer wou zien en dat als ie nog 1x een stap op de oprit zou zetten ik de beelden naar z’n baas zou sturen. Direct daarna iets besteld via internet om hem te testten maar mooi dat er sinds die dag iemand anders komt😀 Weet niet wat ie heeft gezegd tegen z’n baas om een andere wijk te krijgen maar vast niet de waarheid.

1 like

Maakt niemand gebruik van security/garantie tape die niet opengemaakt kan worden zonder dat dit zichtbaar is?
Het geeft de ontvanger de mogelijkheid om een pakket te weigeren omdat hij dan al bij het aannemen kan aantonen dat het pakket is opengemaakt. Samen met een foto van het pakket vóór verzending geeft dit wellicht iets meer zekerheid dat je aan kan tonen dat/of het pakket onderweg is opengemaakt.

Ik heb laatst een kartonnen doos besteld omdat ik benieuwd ben hoe ze die inpakken :sunglasses:

3 likes

Ik werk altijd met box in box principe, en veel beschermend materiaal rond horloge zelf, en rond de binnenste doos. Ik plak altijd alles af zodanig dat er geen enkele ‘spleet’ blijft. Ook plak ik het etiket 3dubbel gekruist af zodanig dat die er niet af kan geraken. Binnenste box is meestal plastic, buitenste (obviously) karton.

Ik werk altijd af met ‘voorzichtig behandelen’ tape. Ander belangrijk principe is dat alles in de doos moet vastliggen, dus bij schudden hoor je niets (absoluut niets) te horen rommelen. Nog een belangrijk principe is dat je dozen veel ruimer moeten zijn dan het horloge. Op die manier moet een impact al véél ruimte en materiaal overbruggen vooraleer het aan het horloge zou geraken.

Op deze manier nog nooit iets voorgehad. Geeft beide partijen comfort om te weten dat het waardevolle horloge ‘bombproof’ verpakt zit en dat er dus niets mee kan gebeuren.

2 likes

Een plastic box erin is inderdaad ook nog een goed idee. Geeft net wat meer bescherming.