Horloge inruilen Schaap&Citroen

Vergeet de belasting niet. Een online aanbieder draagt deze 99% van de keren niet af

En nee, dan krijg je nog geen eerlijke prijs

Panerais verkopen tegenwoordig amper. Het uurwerk zal hopelijk ook bekeken worden en misschien zelfs standaard geserviced?

Waarom is dat met de panerai?

Te grote ondingen met miljoenmiljard referenties. En iedereen wil een Rolex. Of een GS lees ik.

Wat bedoel je precies met draagt niet af? Btw? Winstbelasting?
Zakelijke aanbieder of privé aanbieder? Handelaar of iemand die gewoon een keer een horloge verkoopt? Je zegt nogal wat
:beers:

1 like

Een particuliere online aanbieder (forum, marktplaats, handelaar etc.) draagt vaak geen BTW af.

Dat zeg ik precies
:beers::beers:

1 like

Dus zeg 4500. Bruto 1400 marge, BTW eruit van 250 dus 1100 euro marge. Moet je nog garantie geven ook. Denk dat de gemiddelde handelaar ook zoiets pakt dus klinkt me niet onredelijk in de oren

2 likes

Dan moet je het pand, personeel, overhead en winstbelasting nog betalen.

Je zal gewoon aantallen moeten maken. Zoals met alles :slight_smile:

Watchdeals verkoopt ook voor anderen. Niet alleen voor S&C.

1 like

Aantallen maak je niet met Panerai. Daar zit het probleem :joy:

2 likes

Kreeg daar ook een extreem laag bod op een nog nieuwe Breitling. Nieuwprijs was 3400 (list 4240). Inruilvoorstel 1800. Niet erg serieus dus

Dat zei je dus niet precies. :wink:

Ruil eens een auto in. En kijk een dag later waar die weer voor te koop staat. Dan is die ook opeens 30% meer waard.

Vergeet service kosten niet hé op de occasion hé. En als die en een paar week niet verkocht is moet de prijs ook omlaag


1 like

Zo veel winst valt daar niet uit te halen aangezien je als handelaar de margeregeling kan toepassen. Ik denk dat een bedrijf als S&C best wat belangstelling van de fiscus trekt, dus dit soort geintjes niet durft te flikken.

1 like

"Een jaar later valt opsporingsdienst FIOD in alle vroegte de Amsterdamse woning van de handelaar binnen. Later die dag neemt ze op het hoofdkantoor van Schaap en Citroen de administratie mee. „Het vermoeden is dat de juweliersketen horloges doorverkocht aan de tussenhandelaar”, zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie, die de naam van het bedrijf niet wil noemen. „Op papier deden zij lijken alsof de horloges werden doorverkocht aan ondernemingen in andere Europese landen.”

"Dan blijken de horloges ook nog eens contant te zijn betaald, wat de juwelier volgens justitie direct had moeten melden: „Het vermoeden is dat de juweliersketen dit opzettelijk te laat deed. De horloges zijn vermoedelijk door de handelaar verkocht op de zwarte markt.”

“De Belastingdienst is al langer in Schaap en Citroen geïnteresseerd. Zou het kunnen dat de dozen leeg zijn? En dat de horloges het land helemaal niet uitgaan? In dat geval zou de juwelier onterecht geen BTW hebben betaald en daarmee belastingfraude plegen.”

Stukje uit een interessant artikel van het NRC.

2 likes

Schaap en Citroen is gewoon een criminele organisatie die zwart geld witwast, BTW ontduikt enz enz

1 like

Die dozen worden leeg verzameld door figuren in de Belgische voetbalwereld
 :joy:

3 likes

Ik ken het artikel :stuck_out_tongue:. Echter zijn dit soort kunstjes, naar verluidt, toch van andere orde dan verkopen zonder op te geven terwijl dit grotendeels weer is terug te vorderen.

2 likes