Horloge inruilen Schaap&Citroen

Hallo mede horloge gekken,

Toevallig kwam ik van de week op Instagram een reclame tegen van juweliersketen S&C waarbij het mogelijk is om je exclusieve horloge in te ruilen op een nieuwe.

Wat gebeurt er met deze gebruikte horloge’s? Gaan deze naar de grijze handel of komen deze terug in de vitrine als “occasion” ? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik weet niet zeker of het hier al is geplaatst maar vondt het opmerkelijk want naar mijn weten doen/deden de AD’s dit niet…?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :+1:

Die verkopen ze in den bosch volgens mij

1 like

Opmerkelijk dat ze horloges inruilen? Waarom?

Volgens mij is het best gebruikelijk dat je horloges, goud en sieraden bij een juwelier kwijt kan?
Je hebt meer binding met je klanten en je kan winst pakken op inkoop en verkoop. Win-win dus.

Verkopen ze die niet via Watchdeals (zie ook Chrono24)?

Toen ik ging kijken/passen voor een datejust wilde geen van de AD’s mijn submariner “inruilen” deden ze niet aan. :roll_eyes:

Heb hem toen aan Kramerwatches verkocht. Ik weet dat je bij een “normale” juwelier altijd goud/sieraden kan inruilen.

Het gaat me meer om de AD’s van het merk Rolex.

1 like

Volgens mij doet Schaap het wel. Waar ik stage loop (Ace) doen wij t ook. Maar belangrijk is wel dat je een afzetmarkt ervoor hebt… Misschien willen de andere Ad’s er geen afzetmarkt voor zoeken, kan ook…

2 likes

S&C Rotterdam deed dit vorig jaar absoluut niet. Maar miss sinds kort wel en ik denk ook dat steeds meer AD’s hieraan gaan beginnen om de reden zoals boven vermeld :slight_smile:

1 like

Gemiste kans, een gebruikte Rolex ben je zo kwijt en je pakt weer premie op een nieuwe. Niet gek dat ze het toevoegen aan de “service”.

2 likes

Ik heb ooit een gebruikte Rolex GMT bij S&C in Utrecht in de etalage gezien. Bij Van Hel juweliers in Amersfoort liggen ook enkele occasions.

1 like

Gaan naar Watchdeals (is van Schaap maar staat er niet bij) via Chrono24 en dan is de inruilprijs ogenschijnlijk soms ok omdat je geen korting krijgt op de nieuwe die je koopt.

2 likes

Eugene van Baal doet het ook (inruil) volgens mij en verkoopt ze weer onder ‘occasions’.

Ace & spyer en reuter in amsterdam doen het ook .

Jawel hoor, met een beetje onderhandelen kun je daar ook korting op krijgen. En ik spreek uit ervaring :wink:

Als het niet uit de lengte komt, komt het uit de breedte :wink:. Als je bij een dealer iets in ruilt weet je dat er 2x op je verdient wordt. Daar staat wel een snelle afhandeling tegenover natuurlijk.

Toevallig zag ik de Insta reclame ook. Was wel benieuwd, dus contact gezocht met S en C. Foto’s en informatie gegeven van mijn Panerai 8 days. Nieuwprijs is geloof is € 6.900,- na 3 jaar…€ 3.100
Als ik een IWC Big Pilot wil kopen, is dat toch echt heel weinig. Vroeg ook aan ze waar de inruilers heen gaan. Geen antwoord gekregen.

1 like

Die gaan onder ‘watchdeals’ (als ik me niet vergis) op Chrono24. Heb ik bevestigd gekregen door een niet nader te noemen filiaalmanager.

2 likes

Weet niets van Panerai maar wat zou volgens jou dan de waarde moeten zijn?

Ze vragen er rond de € 4.750 voor online. Dus dan is € 3.100 wel mager.

1 like

Er moet verdiend worden. Maar wel mager inderdaad

1 like