Goedemorgen,
Iemand een idee welk horloge gekocht moet worden ipv een trouwring? Budget ligt rond de 750 euro.
Goedemorgen,
Iemand een idee welk horloge gekocht moet worden ipv een trouwring? Budget ligt rond de 750 euro.
Tissot PRX Powermatic 80
Heel smaakafhankeijk. Misschien kan je wat delen over wat jullie mooi vinden
Of je kan eens kijke. In het his&hers topic
Wat zijn de wensen/voorkeuren verder? Moet ie bij je pak passen? Welke kleur is je pak?
Het horloge wat jij mooi vindt.
Ik zou dan voor 'n Max Bill ofzo gaan. Super subtiel & tijdloos.
Iets boven budget, maar misschien over een half jaar wel ergens in de sale.
Het volgende punt is, ik zal hem maar af en toe dragen, want tijdens mijn werk zal hij kapot gaan. Is dan een automatisch horloge wel handig? Hij zal vaak in een lade liggen, en niet in een watchwinder. Wat is julllie ervaring hierin?
Ik zou op zoek gaan naar een mooie vintage seamaster
Ik heb voor een Zakhorloge gekozen naast een trouwring.
De Gentleman schoot meteen in mijn hoofd Vind ik iets meer “alltagstauglich”, en ook goed te doen met een lederen band, mocht je een model op staal kiezen.
Hij is er ook in quartz uitvoeringen, dan ben je van de automaat af. Maar er zit wel verschil in wijzerplaten die in quartz of automaat beschikbaar zijn, dus dan zul je net moeten mazzelen.
Ja precies, ik zou voor de groene gaan, maar die is er alleen in een automaat;)
Moet een automaat echt in een watchwinder liggen?
Kopen wat jij wilt, jij gaat trouwen niet wij.
Neuh. Zo’n Tissot loopt een dag of 3 - 4 door dacht ik, als je 'm binnen die tijd een poos draagt of even met de hand opwindt (weet niet zeker of dat kan, lijkt me wel) dan heb je geen watchwinder nodig om 'm lopend te houden. Alternatief is dat je 'm op tijd zet wanneer je 'm pakt en hij gestopt met lopen is.
Natuurlijk niet. Watchwinders zijn niet ‘goed’ voor je horloge. Door te lopen slijten horloges gewoon. Je moet je horloge alleen wel steeds op tijd zetten als je m zo weinigd draagt dat ie stil valt.
Vind je dat irritant, zou ik voor een mooie quartz gaan (zonder secondewijzer).
Dit.
Heb ik dit nu toeeevallig in het blauw staan
Ik zou voor een kleine gouden gaan. 18-22mm, gat in het midden, geen wijzerplaat en geen uurwerk.
En dan dragen om je ringvinger. Of in je nachtkastje leggen.
Een horloge is een instrument om tijd te meten. Een trouwring staat symbool voor eeuwigheid.
Prima om een sjiek horloge voor je huwelijk uit te kiezen, maar ik zie het niet als alternatief voor een trouwring.
Hier ben ik het echt mee eens! Een horloge (zelfs je grail of wat dan ook) ben je na 10 jaar toch wel een beetje op uitgekeken. Ring is tijdloos en staat voor iets anders. Draag je met trots (tenminste als je een leuke vrouw hebt😜)
O.k. allereerst, er MOET helemaal geen horloge gekocht te worden. Maar het is wel een leuk idee, als je horlogegekkie bent. Ik heb het ook gedaan, ruim 6 jaar geleden. Voor mij werd het een nieuwe TAG Heuer Aquaracer. Dat ga je alleen niet reden met 750 Euro. Maar niet getreurd. Een vintage Omega zou moeten lukken. Zou daar eens voor kijken.
Een Gshock.
Die is ook opgewassen tegen een vechtscheiding, in de toekomst
Heb met hetzelfde idee gespeeld 6 jaar geleden. En als ik terugkijk, ben ik enorm blij dat ik ‘gewoon’ voor een ring ben gegaan en niet voor een horloge. Maar wat hierboven al vaker is benoemd: jouw feestje, jouw keuze.
Wat je ook zou kunnen overwegen: voor je huwelijk een ring en dan koop je vervolgens een mooi horloge op je huwelijksreis.
Heel leuk idee! Kan natuurlijk in niemands portemonnee kijken, maar als je een beetje uitgebreid trouwt kan een beetje degelijk horloge kan er ook nog wel bij