Horloge is het niet, maar wat wel?

Ik heb een tijd geleden een gokje gewaagd op een veiling. Bakje oude horloges.

Dit zat er ook in. Je kan het niet opwinden en de knop is een reset knop.

En zo te zien werkt het ding ook nog.


Binnenkant

Ik heb expres niet gegoogeled. Wie wil een gok wagen net als ik?

ik denk stappenteller

19 likes

Denk ik ook hoor, stappen teller, als je dat gewicht ziet.

2 likes

Geinig ding, in eerste instantie dacht ik aan een stopwatch maar als je beter kijkt lijkt het inderdaad een teller. In ieder geval een leuke conversatiestarter. Ben benieuwd wie er meer over weet.

Negretti & Zambra is in ieder geval een Engelse instrumenten verkoper, ik heb een mooie monoculair van ze.

Pedometer is het zoekwoord.
http://www.mathsinstruments.me.uk/page70.html

2 likes

Het is een stappenteller. Er zit een gewichtje in dat op en neer gaat en elke keer een tandje verzet.

5 likes

Da’s toch een leuk ding, heb ik nog nooit zomoud gezien. Tof!

Mooier dan een Fitbit!

3 likes

Leuke manier van tellen in de vorm van een horloge, deze zou dus in de andere borstzak aan de ketting kunnen van het vest.
Nu dragen we dus fitbits, smartwatches en hebben een telefoon met hopen functies, en toen ging het mechanisch.

Kijk, en dat is nu een leuke ‘find’. Mooi man

1 like

Heel cool, ik kende het niet in deze vorm.
Opvallend ook op dat daar een getal van 25000 stappen op staat. Da’s wat anders dan die 10000 stappen die een fitbit aanraadt :slightly_smiling_face:!

2 likes

Wat ik nu al wel had gevonden op Google is dat deze pedometers voor proffesoneel gebruik waren en niet voor wandelaars :slightly_smiling_face:

1 like

Mijn hemel… Waar zijn de taal nazi’s als je ze nodig hebt…professioneel :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: