Horloge Ja/nee? In elk geval graag jullie reacties

:joy: Ik ben er toch wel jaloers op hoe jij bepaalde dingen kan verwoorden. Die vrachtwagenchauffeur zag ik gewoon zitten! :+1:

2 likes

Hi,

Als ‘rubber’ dan niet goed genoeg is… safety first…

image

Groet, Vincent

3 likes

Volgens mij is het gewoon een sleutelhanger; zijn met allerlei opdrukken geleverd.
Beetje categorie kitsch dus. :sunglasses:

image

http://www.cjbalm.com/auto-aero/mitem235.htm

3 likes

Voor de autosleutels van de vrachtwagenchauffeur !

2 likes

Weliswaar leuke kitsch :slight_smile:

2 likes

Een onderbroek is ook een broek

1 like

Hi,

Overigens ook leuk hoe ‘schock resistent’ Is gespeld. Zou het een nepper zijn? :thinking:

Groet, Vincent

Sorry, niet direct afkeurend bedoeld maar google ben ik ook al een tijdje mee bekend, en wikipedia info over de bandenfirma die me niet helpt mbt tot dit klokje heb ik direct na de ´vondst´ al gelaten voor wat het is - namelijk niet meer als algemene info…
Ook dat het promo-materiaal moet zijn geweest kon ik met ´rijke´ ervaring uit de prille jeugd met speldjes sparen ook wel bedenken. Maar de sleutelhanger waarmee @wbcoupe aan komt is wel een aanvulling die ik over het hoofd zag, dacht tot nu aan een soort zakhorloge. Of dat dan kitsch is kan mij niet boeien, veel tophorloges beschouw ik ook al jaren als ´te dure´ kitsch, maar als het het volk tevreden stelt - let it be :wink:

´Weglazeren´ klinkt me vooal als een echo in de oren van een verwijt dat ik onlangs kreeg van een juwelier die niet begreep wat ´jullie allemaal in die oude horloges zien??´ en me in dezelfde minuut probeert een middle of the road Eco-drive aan te smeren… Ieder zijn meug!!!

Maar terug naar dit topic - iedereen bedankt voor zijn inzet! Ook voor die mbt rubber, door dat soort opmerkingen voel je je alsof je weer terug bent op de middelbare school - dus al met al ook een soort vintage ervaring :roll_eyes::weary:

En ja, ik kijk dus ook verder, bedankt allemaal!

1 like

Was ook niet bedoeld in de trant van “gooi maar weg”. Dat iets kitsch is wil nog niet zeggen dat het niet leuk of grappig kan zijn. Ik heb zelf nog ergens een sleutelhangertje in de vorm van een zuiger liggen met een klokje erin: :sunglasses:

image

Sorry voor de crappy foto, heb even niks beters bij de hand. :grimacing:

1 like

Tuurlijk Winkje, de hele tekst is gewoon non-pro, ik schat het zelf in als een kermisprijs (de beroemde hijskraantjes automaat) of iets dergelijks. Dat soort dial opdrukjes zijn zeker geen fabriekswerk, en juist daarom vind ik het ook wel weer een mooi tijdsbeeld geven, in tekenend contrast met wat in deze tijd nog moet doorgaan voor premiums.
Ik moet door sommige reacties hier ineens denken aan een rubbertje met opdruk ´shock resistant´, zal vast bestaan in de huidige marketing creabea wereld :grin:

:joy: :+1:

Niet te serieus nemen verder, ik reutel maar wat uit mijn frustratie over mijn mislukte hang naar een wat minimalistischer bestaan.

1 like

En huizen met een klein balkon zouden in ieder geval nog lavet kunnen hebben? :yum:

Aaaaah geweldig, jeugdherinneringen!
Ik mocht hier vroeger in bij mij oma. Vonden we helemaal geweldig!

Dank voor dit gelukzalig momentje!

1 like

Een sleutelhanger zou nog wel eens kunnen inderdaad. Ik weet dat ze er ook waren van Ruhla.
En het uurwerkje is bijna zeker een penanker gezien de tekst op de wijzerplaat " 17 medals", maar heeft niks met vorm van de kroon te maken.

2 likes

Leuk, bedankt - Weer een leuke aanvulling dat riempje, ik kon op het bandje al nergens een litteken van koppeling naar de sleutelring vinden zoals die bij de reactie van wbcoupe is te zien.

Het interessante blijft voor mij dat marketing uit die tijd voor de automobiel industrie zelden leidde tot relikwieen, een enkel matig horloge als de Jacky Ickx van ´Heuer´ uitgezonderd - ok en de Monaco dan.
België had toen duidelijk zijn ‘Verstappen’ met alle commercie er om heen, maar behalve de Ickx van Heuer heb ik er eigenlijk maar weinig van teruggezien, vóór ik dit gekke ding onlangs vond.
Die Ickx ‘chronograaf’ heb ik overigens al lang verkocht en ik begrijp nog altijd niet dat er tegenwoordig voor zo weinig zoveel wordt betaald - 500-800 euro!!??

1 like

Ja, ik geloof dat er in die Heuer zelfs een penankertje tikt van Ebauches Bettlach.

Zou het geen reklame ding van Englebert banden kunnen zijn ?
Omdat er expliciet dit merk op dat bandje staat. Anders zou het waarschijnlijk gewoon een merkloze band zijn geweest, zoals op de foto van het voorbeeld van wbcoupe. Een mal maken was vrij kostbaar en zeker als er dan ook nog een naam in moest komen.

1 like

Ik had de Ickx best gretig gekocht maar na het een paar maal te hebben horen tikken en zien lopen maar weer snel verkocht aan een Heuer-handelaar :zipper_mouth_face:

Was destijds geen klein bandenmerkje zover ik begrijp en tevens meerjarig sponsor in autoracerij. Dus van het reclame object ben ik wel overtuigd, maar ik vind het vooral vreemd dat er dan meerdere verschrijvingen op die dial staan - plus dat ik er al maanden online niets over kan vinden…

Overigens bestaat Indianopolis wel, maar het is een redelijk klein stadje ergens midden in Brazilië dus het lijkt me stug dat er verwezen wordt naar dat stadje/dorp (ca 7000 inwoners )

1 like

Hahahaa :joy: straks geboortedorp van Senna of zo…

1 like

Kinky :grin: