Horloge kast van Boderry Urban veranderen

Hallo,
mijn ultieme droomhorloge is de Rolex Submariner van Artisans de Geneve. Nu ik een paar dagen geleden een revieuw zag van de Boderry Urban, kreeg ik een idee.

Zou ik de horloge kast van een Boddery Urban kunnen vervangen met één die lijkt op die van de Submariner? Zo ja, is dit een moeilijke opdracht en wat voor case zou ik nodig hebben?

Ik ken vrij weinig van de technische kant van horloges en Google bood me ook geen antwoord op mijn vraag…

Als iemand mij kan helpen met mijn vraag hoor ik het graag! (Of een beter idee heeft :smiley:)

(Photoshop van wat ik in gedachten heb)

2 likes

Als het al te doen is dan kost het een stuk meer dan je zou willen bij een horloge in deze prijscategorie.

En dan nog iemand vinden die bereid is het te doen.

Meeste horlogemakers willen Aliexpress horloges nog niet met het tipje van een geleende bezemsteel aanraken.

Niet lullig bedoeld overigens.

Er is vast wel een Submariner lookalike te vinden met een deels opengewerkte wijzerplaat. Watchtoday heeft misschien iets.

En welkom op het forum trouwens! :+1:

1 like

Nvm

1 like

Bedankt,
En dat is het juist, ik vind nergens een skeleton submariner lookalike en heb het hele internet al afgezocht volgens mij… :frowning:
Daarom dat ik zelf iets wouw proberen. ¯_(ツ)_/¯

Ik wil ook wel wat meer uitgeven als er een bestaat maar vind gewoonweg geen…

In ieder geval, bedankt voor je antwoord!

1 like

Zo te zien heb je alleen een andere lunette nodig, die kast lijkt toch al op die van de submariner. Even polijsten en klaar.

Graag gedaan! :+1:

Ik heb ook even gekeken en het is idd niet te vinden.

Maar ik denk als je hier wat langer rondhangt dat je vanzelf inspiratie genoeg krijgt voor een eventuele aankoop wat betreft horloges.

1 like

Die foto’s heb ik zelf met fotoshop gemaakt hihi. Is gewoon een foto van een echte rolex met daar het skeleton gedeelte opgeplakt. Is maar gewoon om een beeld te geven wat wat ik in gedachten had. :smiley:

(Je kan het rolex logo nog op de kroon zien op foto 1, is maar snel gedaan om een beeld te schetsen.)

Ja, dat zie ik, heb je leuk gedaan. Maar als ik die Boderry opzoek dan lijkt de kast al op die van de submariner maar dan niet gepolijst. Het grote verschil zit zo te zien in de lunette.

1 like

Tis meer een yachtmaster zo.

Genoeg horlogemakers die t wel zullen doen denk ik. Vraag is een beetje welke diameter het boderry uurwerk heeft…

Dit is het enige dat ik kan vinden…

Weet niet of het de goede is; heb de info hier vandaan:

http://www.ptsresources.com/watch_automatic_02.htm

1 like

Ahzo bedoel je, ik had je verkeerd begrepen…
Lijkt er inderdaad op, alleen die bezel(?) vind ik niet zo mooi hehe

De Boderry het horloge zelf heeft een diameter van 40mm. :slight_smile:

Wellicht even bij Epos Watches kijken. Sommige modellen, zoals de 3441 SK komen denk ik in de buurt van wat je wil. Nog Zwitsers ook.

1 like

Enige optie die ik vindt is een Pagani Design (ook eentje van Alie haha), maar die heeft dan weer een diameter van 43mm en ik heb heel dunne polsen dus dat is ook niet echt een optie…

Lunette is het Nederlandse woord voor “bezel” inderdaad. En ik deel je mening, die van de Boderry is eh… apart zullen we maar zeggen.

1 like

Ow, ja ben nog niet zo bekend met de horloge termen. Nu begrijp ik je lol

Dit zou zeker een optie zijn maar de diameter is ook weer 43mm en met mijn dunne polsen is diet geen zicht… ¯_(ツ)_/¯.

Gaat om de afmetingen van het uurwerk… en de ruimte ervoor in de kast.

De diameter van de horloge kast zegt niet perse iets over de grote van het movement dat erin zit .

1 like

Je bent goed met Photoshop, heb je de lunette van de Boderry al eens zwart gemaakt in Photoshop? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.

1 like

Daar zeg je zo eens iets… Neen nog niet, zal het straks of morgen eens proberen :slight_smile:

En bedankt!

Meest gebruikte movements voor goedkope submariner ripoffs zijn de NH35 en de Miyota 8200.

De NH35 is 27mm en de boderry is dus te groot voor die kasten

1 like