Horloge-kast? (van meubel)

Als je te veel horloges hebt om in doosjes te doen moet je een andere oplossing zoeken. Waar laat je dat spul? Ik ben sinds kort naar een goede oplossing aan het zoeken, ik kijk bijvoorbeeld naar ladenkasten, archiefkasten enz enz. Maar nu hoopte ik ook wat inspiratie op te doen bij andere verzamelaars. En ik bedoel dus niet bij (met alle respect) mensen met 10 of 20 horloges maar eerder meer dan 100. Hoe doen jullie dat?

Het liefste zou ik een antieke archiefkast met veel laden hebben maar ik kan niets geschikts vinden. Waar ik tot nu toe op gekomen ben is de Ikea Malm kast met spiegel in de deksel aan de bovenkant. Kun je gelijk kijken hoe het uitgekozen horloge-van-de-dag staat :smiley:
In de laden kun je bijvoorbeeld vakjes maken (die moet je zelf maken) en die overtrekken met vilt. In de hoge laden maak je een dubbele bodem waardoor je twee keer zo veel kwijt kunt.

Ook verkijgbaar in berkenfineer, eikenfineer, en zwartbruin. Kost € 99.95. Voor hetzelfde geld krijg je trouwens een twee keer zo brede maar die heeft geen spiegel-deksel.
Afmeting: breedte 40 cm, diepte 48.5 cm, hoogte 123 cm. Ik gok dat je er zo’n 125 horloge in kwijt kunt.

Ik ben dus erg benieuwd naar andere (waarschijnlijk betere) oplossingen! :slight_smile:

Ik zou het werkelijk niet weten, Henrik, maar dit lijkt mij een acceptabele oplossing.

Hoi Henrik,

Ik heb hier ook wel eens over nagedacht (niet voor 100+ horloges, maar goed ;)).
Ook ik kwam bij het zweudse woonwarenhuis uit, alleen bij de Pax/Komplement serie. Dit zijn Garderobe kasten, maar met slimme inrichting. Let vooral op de speciale laatjes:

Met dit soort lades kun je zoveel kasten vullen als je wilt:

En, als je ruimte over hebt, kun je er ook nog een paar T-Shirts in kwijt :slight_smile:

Groeten,

Martin

Heb ik ook naar gekeken maar dan kan ik ze niet plat leggen…

Kijk eens bij ladenkasten voor burelen, zoals hier in mijn atelier.
Zijn metalen laden en in één kast zijn 15 laden
Bestaan ook verschillende verdelingen voor.
Laden zijn niet te hoog dus je verliest niet teveel plaats.
Daar gaan honderden horloges in, je kan er nog veel bij kopen,vb zondag rikketik :smiley: Laat je maar gaaaaaaaan :wink:

Ik ben deze oplossing een keer op net net tegengekomen. Misschien om er zelf een keer (mocht het ooit tot zoveel horloges komen;)) wat van te maken.

Met de laden valt natuurlijk ook nog het e.e.a. te doen.

Tja, het wordt een probleem hé, als 'n mens zoveel horloges heeft.

De hedendaagse meubel-industrie is daar niet op voorzien :frowning:

Voor GSM, ipod enz…je kan het niet zo gek bedenken, maar een horloge…ho maar…draagt U nog een horloge ??? :wink:

Op Watchuseek, in het Russische deel, staat een topic waar een forumlid laat zien hoe hij zijn collectie in een architecten bureau heeft opgeborgen:
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=1575041#poststop en een klein stukje omlaag scrollen.

ehm, iemand al eens nagedacht over het automatisch laten schudden van zo’n complete kast? (=watchwinder :smiley: :smiley: )

Mooie vitrinekast…
Je hebt/had bij Ikea van die wand-vitrinekasten. Niet diep, dus ideaal voor je horloges. Op mooie standaardjes… et voila.

Weet nog niet hoe ik het t.z.t. ga doen, maar denk aan een vierkante blank eiken of teak vitrinekast met enkele laden onder (voor de horloge bladen e.d.).

Of uh… zelf de zaag, hamer en spijkers pakken :)-D

Niels

Ik heb nu een deel van m’n horloges in kistjes van 12 en een deel (de restauratiekandidaten) in platte collectie etuis (elk met 20 stuks)
Eigenlijk ben ik op zoek naar een collectiekoffer. Soms zie je ze wel eens in de baai maar tot nu toe klopte voor mij kwaliteit/prijs niet.
Voordeel is (voor mij en de inbreker :slight_smile: ) dat je alles in een keer mee kan nemen.

Het gaat me niet om de presentatie, daarvoor heb ik zo’n Ikea vitrine. Het gaat me echt om het overzichtelijk opbergen.

Was ik al bang voor :smiley:

Maurits Schreef:

Voordeel is (voor mij en de inbreker :slight_smile: ) dat je
alles in een keer mee kan nemen.

misschien zit hier wel een veilig kastje bij: