Horloge kenner?

(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)

dat bedoel ik.

Beste Nixxie,

kenners zijn hier genoeg, maar het gaat erom wat jij mooi vind en niet meer dan dat.

:S
soms hier echt!!!:x:X:X:X:X

Zozo, wat een lange teentjes allemaal. Nogal trieste reacties, die er bepaald geen blijk van geven dat mensen over de achtergrond van een opmerking nadenken.

Even kort:

  1. Titel van de thread: “Horloge kenner?”
  2. een horloge dat niet van een echt horlogemerk is, maar van een modemerk
  3. de gemiddelde kenner is geïnteresseerd in horlogemerken, niet in trendy merken, ongeacht de afwerking of precisie van het quartz-uurwerk.

Gelet op de vorenstaande punten is mijn opmerking helemaal niet zo vreemd als sommigen proberen te suggereren.

De gemiddelde kenner van horloges zal veel eerder naar een leuke Seiko kijken dan naar modespul.

Die suggestie over Patek raakt natuurlijk kant noch wal. Het gaat niet om de prijs, maar wel over de hierboven aangestipte discrepantie tussen modemerk en horlogemerk.
Mijn 1e horloge was een Omega Seamaster, btw.

Bernard Schreef:

Zozo, wat een lange teentjes allemaal. Nogal
trieste reacties, die er bepaald geen blijk van
geven dat mensen over de achtergrond van een
opmerking nadenken.

Even kort:

  1. Titel van de thread: “Horloge kenner?”
  2. een horloge dat niet van een echt horlogemerk
    is, maar van een modemerk
  3. de gemiddelde kenner is geïnteresseerd in
    horlogemerken, niet in trendy merken, ongeacht de
    afwerking of precisie van het quartz-uurwerk.

Gelet op de vorenstaande punten is mijn opmerking
helemaal niet zo vreemd als sommigen proberen te
suggereren.

De gemiddelde kenner van horloges zal veel eerder
naar een leuke Seiko kijken dan naar modespul.

Die suggestie over Patek raakt natuurlijk kant
noch wal. Het gaat niet om de prijs, maar wel over
de hierboven aangestipte discrepantie tussen
modemerk en horlogemerk.
Mijn 1e horloge was een Omega Seamaster, btw.

Dit heeft niets met lange tenen te maken. nixxie zet ook een smiley achter zijn openingszin. Hij begrijpt dus zelf wel dat het hier niet om een high end horloge zal gaan. Ik vind je opmerking ook niet vreemd maar je had hem wel anders kunnen formuleren. Hij komt op deze manier namelijk elitair over.
Afgaande op punt 3 kan ik nu concluderen dat ik een beneden gemiddelde horloge kenner ben. Ik vind namelijk alles leuk wat met tijdwaarneming te maken heeft of het nou een trend, mode of “echt” merk is.
Verder hebben we hier niet allemaal het geluk dat we als eerste horloge een Omega Seamaster kregen. Ik kreeg als kleine jongen een prisma handopwindertje waar ik heel blij mee was.

dreski Schreef:

Dit heeft niets met lange tenen te maken. nixxie
zet ook een smiley achter zijn openingszin. Hij
begrijpt dus zelf wel dat het hier niet om een
high end horloge zal gaan. Ik vind je opmerking
ook niet vreemd maar je had hem wel anders kunnen
formuleren. Hij komt op deze manier namelijk
elitair over.
Afgaande op punt 3 kan ik nu concluderen dat ik
een beneden gemiddelde horloge kenner ben. Ik vind
namelijk alles leuk wat met tijdwaarneming te
maken heeft of het nou een trend, mode of "echt"
merk is.
Verder hebben we hier niet allemaal het geluk dat
we als eerste horloge een Omega Seamaster kregen.
Ik kreeg als kleine jongen een prisma
handopwindertje waar ik heel blij mee was.

Tsja, ik vind dus eigenlijk enkel dingen leuk die wel echt met horlogemaken te maken hebben en niet puur met design. Dat deel ik met diverse personen.
Merken als Guess, Fossil e.d. vind ik werkelijk helemaal niks. Ik heb er geen interesse in en herken nog geen model ervan al struikel ik erover.

Mijn (1e) Seamaster was een stokoud handopwindertje in een niet al te beste staat. Waarschijnlijk was je Prisma er beter aan toe. Prisma is overigens zeker geen slecht merk, ik heb er leuke horloges van in handen gehad.

@ Bernard… zeg, ben jij dezelfde persoon als de brallende “jurist” van het Luxe forum die onder die naam post???

bluetooth Schreef:

@ Bernard… zeg, ben jij dezelfde persoon als de
brallende “jurist” van het Luxe forum die onder
die naam post???

Wat ben jij voor een aanmatigende, vooringenomen zak??

Ik ben advocaat, ja. En als je enigszins gelezen had, dan had je direct geweten dat ik dat was, diegene die ook op DZVL post…

Overigens ook op wat internationale fora. Allemaal onder dezelfde naam.

In dat geval zou je toch juist wat meer genuanceerdheid verwacht hebben…

einde discussie :wink:

bluetooth Schreef:

In dat geval zou je toch juist wat meer
genuanceerdheid verwacht hebben…

einde discussie :wink:

PB.

En daarna inderdaad einde discussie.

Zo Bernard…grof in het mondje hoor voor een “jurist” daarom heb ik je maar gerapporteerd bij het forumbeheer.
Voor een zogenaamd welbespraakte vent kom je toch maar slecht over.Je wilt Rolex uitstralen maar je komt zo maar Timex over.

(tu) de juiste handeling.

De beheerder heeft besloten het te laten voor wat het is omdat het er op lijkt dat bluetooth en Bernard het op een volwassen manier hebben opgelost. Wel een verzoek elkaar niet zo uit de tent te lokken en wat minder grof te zijn.

V3T3RAN Schreef:

Zo Bernard…grof in het mondje hoor voor een
"jurist" daarom heb ik je maar gerapporteerd bij
het forumbeheer.
Voor een zogenaamd welbespraakte vent kom je toch
maar slecht over.Je wilt Rolex uitstralen maar je
komt zo maar Timex over.

Hééééééééé! Don’t mess with Timex. :wink:

:d

Bernard Schreef:

Tsja, ik vind dus eigenlijk enkel dingen leuk die
wel echt met horlogemaken te maken hebben en niet
puur met design. Dat deel ik met diverse
personen.
Merken als Guess, Fossil e.d. vind ik werkelijk
helemaal niks. Ik heb er geen interesse in en
herken nog geen model ervan al struikel ik
erover.

Ik ben het geheel niet met je eens Bernard. Ik vind dat het ontwerpgedeelte gemiddeld genomen een net zo belangrijk onderdeel van horlogemaken is als het technische gedeelte, waarbij bij veel horloges het uiterlijk zelfs duidelijk belangrijker is dan het innerlijk. Jij trekt misschien de lijn bij quartz, dat deed ik vroeger ook, maar niet bij design. Want ook jij laat je vast (nu doe ik een aanname maar ik voel me hier redelijk zeker bij) regelmatig leiden door het uiterlijk van het horloge voordat je het innerlijk hebt kunnen ontdekken.

Of je wel of niet een horloge koopt van een modemerk is in eerste instantie een kwestie van vooroordelen en voorkeuren en vervolgens natuurlijk smaak. Maar zeker in de laatste paar jaar hollen de modemerken qua origineel ontwerp en (absoluut niet eigen) mechanische toepassingen vooruit. Alleen als je de lijn trekt bij manufactuur, of je ogen er voor sluit, kan ik geloven dat er volgens jou geen mooie horloges zijn die door modemerken zijn ontworpen of uitgebracht.

En dan wil ik ook nog vragen wat in jou ogen eigenlijk een modemerk is? Guess, Fossil, Dolce & Gabanna? En Swatch en Breil? En Cartier, Gucci en Louis Vuitton?

dat zijn hele mooie wijze en je slaat de spijker op z’n woorden

dreski Schreef:

V3T3RAN Schreef:


Zo Bernard…grof in het mondje hoor voor een
"jurist" daarom heb ik je maar gerapporteerd
bij
het forumbeheer.
Voor een zogenaamd welbespraakte vent kom je
toch
maar slecht over.Je wilt Rolex uitstralen maar
je
komt zo maar Timex over.

Hééééééééé! Don’t mess with Timex. :wink:
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/t
imex1.jpg

ach 3 tientjes … :smiley:

Die van mij geeft licht in het donker:D

Ron