Horloge kenners, ik heb een vraagje :)

Ik ben in Florence en zag deze klok hier voorbij komen, mijn vraag is wat is het en waar moet ik op letten want vind 'm ongelooflijk mooi. Winkel was al dicht, dus ga morgen even kijken en naar de prijs informeren. Hier de foto:

Eberhard, maar meer weet ik er niet van :joy:

1 like

Een Eberhard Tri-Compax.

Kast lijkt gepolijst en de kroon is vervangen. Die subdials zijn ook een vraagteken, maar dat is slecht te zien.

Prijs zal wel 3k+ zijn.

2 likes

Dank voor de info. Morgen weet ik een prijs. Zou opzich niet veel moeite hebben met een gepolijste kast en vervangen kroon. (liever helemaal origineel natuurlijk) Wat zou een mooie prijs zijn?

Ik zou hem laten liggen, met name juist omdat de kast niet helemaal strak is. Een kroon is ook niet de makkelijkste om te vinden. Zit waarschijnlijk een VJ72, dus dat is dan wel weer leuk.
In deze staat zou ik alles boven de 2k te veel vinden.

Uiteraard als je hem mooi vind, kun je het doen, maar kijk eerst even goed naar de lugs en vergelijkbare modellen online. Wellicht dat je er dan toch anders tegenaan kijkt. Mocht je later toch teleurgesteld zijn, dan ga je hier iig niet de hoofdprijs meer voor krijgen. Mogelijk/waarschijnlijk mag je die daar wel betalen.

Succes!

ps. Hier eentje die een tijdje terug op eBay stond:

3 likes

Op basis van die foto zou ik ook zeggen gepolijst. Maar ik zou goed letten op de wijzerplaat.
Deze worden vaak opgemaakt in Italiƫ, en soms doen ze dit erg goed.
Een passende kroon vinden lijkt me geen probleem.
Misschien kun je morgen wat scherpe fotoā€™s maken en hier uploaden.

1 like

Interessant, dank. Ik ga zo kijken en zal er rekening mee houden. Ze hadden ook nog een paar andere mooie klokjes, zal wellicht nog wat fotoā€™s plaatsen.

Fotoā€™s zijn altijd goed!!

Enne, wellicht overbodig maar controleer ook of alles werkt. Je zal de eerste niet zijn die achteraf merkt dat de chrono niet goed reset of iets dergelijks.

Kast is idd gepolijst en de kroon is vervangen (of niet origineel?) Maar prijs is ook 2100 dus is wel netjes. Gave klok. Ook een speedmaster gezien waar ik verliefd op ben in dezelfde winkel https://imgur.com/a/r77r8

Weet je daar toevallig ook wat over haha? Uit 2008, net service gehad en hij vraagt 3500. (onderhandelen mogelijk) Thx

Dat is op zich geen verkeerde prijs, maar zou hem idd laten liggen. Zou liever meer betalen voor een ā€˜frisserā€™ exemplaar.
Zelf geen kaas van Speedmasters gegeten, maar ben me inmiddels wel flink aan het inlezen. Zijn hier gelukkig genoeg andere experts.

Koop zelf met regelmaat in Italiƫ, dus zorg wel voor garantie en kijk het zelf ook goed na; chrono laten lopen etc, etc.
ā€œNet een service beurt gehadā€ doet het altijd goed bij toeristen. :wink:

1 like

True true. Liever wat nieuwer, maar hij ziet er wel echt netjes uit, dus wat dat betreftā€¦ Misschien kan hij onderhoud bewijzen of garantie geven.

1 like

Doel meer op frisser, in de zin van ongepolijst. Heb het enkel overigens enkel over de Eberhard.

1 like

Hoe komt het toch dat Italiaanse aanbieders van horloges vaak de scherpste prijs hebben?
Ben daar altijd toch wat huiverig van.

1 like

Hier nog een. Vaak Rolex (vintage) met de mooiste dials, full sets en de beste prijs. Italianen zijn beruchte ā€œknutselaarsā€ in horlogeland, zie veel ellende op internet bij fora.

Ook met betrekkelijk jonge en nieuwe horloges op Chrono 24 vaak het scherpstā€¦

1 like

Ja wel voor oppassen dus. Deze dan ook laten liggen. Wel erg mooiā€¦

Mooi horloge :ok_hand:

1 like