Horloge kopen in Japan

Miyaran

50/50

Wel of niet. Dat is meestal :rofl:

Maar dat hangt puur af van een gelukje bij de douane begrijp ik?

Als er kalfsleer op de vrachtbon staat wordt het bijna 100%.

Ik ben op zoek naar een Casio Oceanus en heb via Buyee, Chrono24 en Ebay gezocht. Wat je dan altijd weer ziet is dat op Ebay meerdere handelaren zitten die dezelfde horloges aanbieden. Ik heb het idee dat Japan zo gesloten is dat er handelaren zijn die de vele horloges die in Japan zelf te koop staan internationaal proberen te resellen.

Via reverse image search van google van een Ebay aanbieding kom ik nu bij een Japanse website uit van een winkel die geen enkele internationale ambitie heeft. Maar hetzelfde horloge, identieke foto’s, wordt er voor 187 euro minder aangeboden dan door de handelaar op Ebay. Ik denk dat hij de oorspronkelijke aanbieder is. Wat te doen?

• De oorspronkelijke aanbieder mailen, wellicht lang wachten, kent geen Engels, weet niet wat de verzendkosten naar NL zullen zijn, etc. Het horloge staat bij hen voor 300 euro. Ik kan zo te zien wel betalen met Mastercard, maar de betaalpagina gaat niet door google translate heen en is voor mij onleesbaar.
  • Het horloge gewoon via Ebay kopen, click-klaar, en laat hem de boel maar afhandelen voor de meerprijs? Hij biedt mij nu 487 euro. En met de lage verzendkosten win ik daar mogelijk iets van terug, maar het via via verzenden zal wel weer langer duren.
1 like

Dit zie ik ook met schaalmodellen. Wel eens zo’n aanbieder op eBay gemaild met de vraag om extra foto’s, dat ging dan ook niet omdat ze het item na aanschaf op eBay pas daadwerkelijk kopen.
Eigenlijk is het zo hetzelfde idee als Buyee: die kopen natuurlijk ook in jouw plaats. Alleen zijn die handelaars op eBay een stuk duurder.

Soms helpt het om even extra goed te zoeken op Mercari of Rakuten, via Buyee. Kan dat de verkoper het product wel aanbiedt maar onder een Japanse titel of iets dergelijks, dat maakt vinden moeilijk.

Ik zou anders de oorspronkelijke verkoper proberen te mailen. Alternatief een handelaar op eBay een prijsvoorstel doen. Maar 180 extra betalen op dit bedrag zou ik te veel van het goede vinden, maar dat hangt natuurlijk samen met de verkrijgbaarheid van het item :man_shrugging:

2 likes

Het is wel de enige in exact deze variatie die ik te koop zie staan waar ik vertrouwen in heb. Je denkt dat er veel van zouden moeten zijn, maar er zijn veel net andere variaties, en die vind ik het allemaal net niet. Er is nog eentje van dezelfde variatie die op 3 plekken aangeboden wordt met dezelfde foto’s maar die heeft een deuk in de kast aan de zijkant. Dat is een no-go.

1 like

Ja dat is het lastige kantje van iets specifieks zoeken. Of meer kosten dan gewenst pakken, of verder kijken met de onzekerheden van dien. Ben je al 5 jaar aan het zoeken of ben je sinds gisteren aan het kijken… Je kent het gezegde vast: beter één vogel in de hand dan tien in de lucht :wink:

Check Watches111 eens, die heeft de Oceanus in het assortiment. Heb er zelf eerder een SBTM besteld zonder enige problemen.

1 like

IK heb de oorspronkelijke aanbieder bericht, in het engels. Blijkbaar konden ze het wel lezen, dus ik kreeg een bericht in het japans retour dat ze niet naar het buitenland verzonden. Japans, dus onleesbaar, maar gelukkig hebben we google translate om mails te vertalen. Dus heb ik hem net via Ebay gekocht via de reseller. Het zal wel een week of twee duren voordat ik hem heb, we gaan het zien.

1 like

Ah, jammer dat ze niet versturen. Ik weet niet in hoeverre dat echt afwijkend is tov lokaal versturen maar je zit natuurlijk met ander schrift. Als ik een Japans adres op een doos moet pennen wordt het ook spannend :grimacing:

Verzending is wat afhankelijk van de gebruikte dienst. Met postdiensten per lucht kost het bij mij tot nog toe een dag of 6 voor transport en dan nog een werkweek voor inklaren & lokale bezorging. DHL doet het inklaren tijdens transport, dat scheelt aanzienlijk.

Het hangt echt van de hanelaar af, ik heb via C24 een horloge gekocht in Japan zonder problemen.

1 like

Ja, maar als die zijn handel via Chrono internationaal aanbiedt verwacht ik ook niet anders :grimacing: Het punt van @amusicar was juist dat hij met een handelaar van doen heeft die níet internationaal handelt.

1 like

Inderdaad :grin: Dit was de mail die ik retour kreeg:

Hier staat dus dat ze niet internationaal verzenden. Blijkbaar hebben ze mijn in het engels gestelde vraag wel begrepen. Toch fijn dat ze antwoorden.

1 like

Heb goede ervaringen met TIMESMAN CO LTD. Reageert snel en adequaat op vragen en doet dat in goed en duidelijk Engels. Beetje afdingen lukt ook nog bij hem; veel andere Japanse handelaren doen daar helemaal niet aan. Paar keer een horloge bij hem gekocht en nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Die AQ6110-10L is dacht ik de Citizen met het caliber 0100, dat een maxiamale afwijking van 1 sec./jaar heeft. Bij mijn beste weten is die nergens meer te koop…
Bij Sakura is die in ieder geval ‘out of stock’.

Ja, klopt. Het horloge is uit productie gegaan. Gelukkig heb ik er begin '23 nog eentje kunnen bemachtigen.