Ik overweeg om een nieuw horloge bij een Japanse dealer of handelaar te kopen. Zou dan waarschijnlijk een Citizen worden die niet in Europa leverbaar is / wordt.
De eerste vraag is nu of jullie goede ervaringen hebben met specifieke online verkopers. Ik zag zelf Sakura Watches, maar die bieden horloges behoorlijk ‘goedkoop’ aan (d.w.z. met grote(re) kortingen), dus of dat betrouwbaar is weet ik niet. Bij het zoeken naar ervaringen met Sakura zag ik dat er op Facebook 5 reviews waren, dat is niet veel…
Iemand ervaring met Sakura Watches of andere Japanse online verkopers die je kunt aanraden?
Het tweede issue: ik zou liefst het horloge eerst zien voordat ik veel geld uitgeef. Hoe doen jullie dat bij horloges die je niet hebt gezien? Gewoon bestellen en bij niet mooi terugsturen (naar Japan)?
Ik heb al een paar x gekocht in Japan.
En dat ging prima.
Sakura ken ik niet.
Even terugsturen is geen optie denk ik.
Je betaald invoer en dergelijke.
Of je dat terug krijgt, geen idee.
Sakura is een topper. Mijn Casio OCEANUS vorig jaar en vorige maand mijn Seiko SBTR027 besteld. Betalen met PayPal, snelle verzending. Invoerrechten betaal je aan DHL.
Ik ben niet van de Zalando-Bol-H&M acties: als ik iets koop dan hou ik het. Ik koop niks om te proberen en retour te sturen.
Vraag desnoods of iemand zo’n horloge heeft een probeer hem dan uit.
Goed om te weten van de croco banden, had ik niet aan gedacht. Kan dus zijn dat de douane de croco-band in beslag neemt? Kan niet waar zijn, of misschien toch…,
Goed om te weten dat Sakura goed is. De Citizens die ik op het oog heb zijn de AQ6110-10L en de NB1060 (zilver of blauw, vind ze allebei mooi). De AQ6110 komt misschien bij een Franse dealer te koop, dat zou beter zijn.
Pff, dat zijn prachtige horloges zeg. Het zou mij niet uitmaken om ze bij Sakura te bestellen. Ik hou rekening met 25% bovenop de prijs. Dat zit je altijd goed met BTW, inklaringskosten, heffingen en verzendkosten.
Kom je bij de Franse verkoper op ongeveer hetzelfde bedrag uit?
Als het een paar honderd euro scheelt kun je misschien toch bij Sakura bestellen.
Van de AQ6110 is nog helemaal geen prijs bekend. Als die in Frankrijk te koop is voor een paar honderd euro meer, rijd ik liever naar Frankrijk. Is het reëel dat de douane een croco-band in beslag neemt (bij import uit Japan)?
Zeker wel, vriend van mij had een horloge uit de usa geïmporteerd, en mocht zich melden bij de douane op Schiphol. Lang verhaal kort , de band werd in beslag genomen.
Weet niet of hij een boete heeft gekregen
Ok, mijn suggestie was gebaseerd op het vertrouwen in Sakura. Jij bepaald uiteindelijk natuurlijk wat je doet.
Die Croco is tricky. Als het op de shippinglijst staat dan gaat ie eruit. Niet alle pakketten gaan overiigens open; als je ziet hoe snel DHL de pakketten door de douane haalt dan zit daar geen fysieke controle bij.
Ik heb via Sakura een horloge gekocht én een gesp voor een Citizen Chronomaster (hebben ze speciaal voor mij gezocht). Goede service en communicatie.
Qua horloges die ik niet kan passen bekijk ik niet alleen foto’s maar juist veel filmpjes. Die geven vaak wat beter beeld hoe het horloge daadwerkelijk er uit ziet, met het licht speelt ect.
Dat krijg je niet terug idd. Bij eventuele dingetjes die je onder garantie wilt laten repareren is dat ook een heel gedoe omdat ze zeker willen zijn dat je niet stiekem import omzeilt.
Dank voor alle reacties so far. Mijn conclusies: je kunt prima bestellen bij Sakura of Seiya. Croco-banden zijn een risico. Als ik een horloge bestel zonder croco-band, dan wordt het Sakura of Seiya of een andere Japanse handelaar die betrouwbaar blijkt. Maar een horloge met croco-band ga ik vooralsnog niet in Japan bestellen. Ben nog in dubio betreffende het model. Eigenlijk wil ik alleen maar de AQ6110-10L. Maar die moet ik dan wel in Europa kunnen kopen. En ik moet eerst mijn Chopard Mille Miglia (ref. 8331) verkopen, anders wordt het te duur.
Iemand nog interesse in een Chopard Mille Miglia (ref. 8331)? Ik ben eerste eigenaar, gekocht in 2001.
Ik hoorde laatst van een internationaal gekocht gouden horloge waar de croco band van in beslag was genomen. Maar inclusief de rosegouden gesp! Die heeft hij nooit ontvangen. Gewoon achterover gedrukt. Dus als ik internationaal een horloge met croco koop, dan ga ik ze vragen de band los van de gesp te maken en de band apart te verpakken.
Maar goed. Ik kom steeds op sites met alleen japans. En dan zet ik chrome op engels. Dan krijg ik alleen het verhaal in het japans maar niet het betalings gedeelte. Dus nu en toen. Is er ook een soort marktplaats, chrono 24 versie. Kroko wil ik toch niet, dus no worries. Hellup