Horloge kopen in USA via Chrono24

In mijn zoek tocht naar een 2e horloge heb ik nu een paar mooie gevonden echter wel in Amerika.
Nou vraag ik me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben in EU heb ik hele goede ervaring met kopen via trusted checkout van Chrono24 maar hoe gaat dit met een land als Amerika ik heb geen zin in gezeur met doane etc. Hoor graag jullie ervaringingen

Met aankopen uit USA heb je 99,9 % te maken met invoerrechten, dus met 21% bovenop de aankoopprijs…

1 like

Ik kan je ook uit ervaring vertellen dat de kans dat je voorbij de douane komt zonder te moeten betalen, bijzonder beperkt is in het geval van de USA.

1 like

Dacht meer 30%, btw + invoerrechten

1 like

Handige link:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen

1 like

OK bedankt voor de info ik ga natuurlijk geen 30% over 4,5K betalen dan kijk ik weer in de EU verder

Maar met trusted checkouts gaat altijd goed dus? Ook de klokken van 5k kan je zonder veel risico op deze manier kopen?

Volgens de link van @Porthos zijn de invoerrechten max € 0,80, valt mee.

Reken nog wel op de inklaringskosten van de transporteur (paar tientjes?).

kost je wel 2.5%

Ja is leuk zo’n tabelletje, maar in mijn belevenis betaal je ongeveer 30%

En 21% BTW, dan komen er nog de kosten van FedEx (of wie je ook gebruikt bij). Ik weet niet hoeveel fee zij rekenen om 21% (plus een beetje) op 4,5K voor te schieten. DAt zal ook wel aardig oplopen neem ik aan.

Ik heb vaker de stelregel bij invoer gelezen bedrag van aankoop maal 1,25. Bij de invoer van mijn horloge uit Hong Kong klopte dat op een paar centen na precies.

een paar tientjes vind ik geen probleem in de 2,5% van Trusted checkout zitten de verzendkosten verzekerd al bij in dus geen probleem. Maar ga echt geen 20,30% extra belasting betalen ze zijn gek hier in nederland als dat zo is.

Bovendien koop ik het bij een off. juwelier in EU hoef je ook niks extra te betalen aparte regeling is niet anders dan

Weleens gehoord van interne markt, vrij verkeer van goederen etc?

Bij aankopen in de EU maakt het niet mee uit in welk land je dat doet. Jij koopt je spullen en neemt ze mee of laat ze bezorgen zonder nog verder te maken te hebben met btw en invoerrechten.

1 like

@porthos. Wat is je ervaring met het bestellen van een horloge (neem aan de Seiko) uit Hongkong?
Ik denk altijd dat het ene groot risico is of zit dat gewoon tussen de oren…

@Myspeedyworld De Helson komt uit HK. Op donderdag besteld en woensdag geleverd met FedEx. Anderhalve week later de rekening van FedEx voor de inklaring ontvangen. Ging super soepel, voor mij geen belemmering om in buitenland te bestellen alleen even goed berekenen qua kosten.

Zelf meenemen, de kans dat je er op Schiphol last mee krijgt is 0,00001%

p.s. moet je em wel gewoon om je pols doen, en niet in een fles bodymilk:grinning:

1 like