Ik heb drie identieke Seiko Darth Vaders voor mij en mijn twee zonen. Die krijgen ze als ze 16 zijn.
Proficiat inderdaad. Als je een budget in gedachte hebt, misschien dat we beter mee kunnen denken?
marnix.moed Schreef:
Proficiat inderdaad. Als je een budget in gedachte
hebt, misschien dat we beter mee kunnen denken?
Eh, volgens mij gaf TS al een aardige indicatie met zijn opmerking:
‘een Seiko5 of zo ik noem maar wat’.
Denk dat daarmee de PO’s en Dipsy’s een beetje buiten de mogelijkheden vallen.
Vandaar deze suggesties.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1909922,1910452#msg-1910452
Ik zou een gat in de lucht springen als ik met mijn 16de verjaardag een Seiko 5 zou krijgen… helaas ligt die dag al heel lang achter me… 
Van harte proficiat, zo’n kleine is zo mooi, er komt geen eind aan. Ik zou naar mate hij ouder wordt, maar eens samen op zoektocht gaan.
TagEd Schreef:
marnix.moed Schreef:
Proficiat inderdaad. Als je een budget in
gedachte
hebt, misschien dat we beter mee kunnen denken?Eh, volgens mij gaf TS al een aardige indicatie
met zijn opmerking:
‘een Seiko5 of zo ik noem maar wat’.
Denk dat daarmee de PO’s en Dipsy’s een beetje
buiten de mogelijkheden vallen.Vandaar deze suggesties.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1909922,1910
452#msg-1910452
snap ik en zoals ie al zei, babies zijn niet goedkoop. maar hij zei ook:
" Aan de andere kant als je een leuke Rolex koopt oid dan heb je 2 optie’s je kan het horloge schenken, maar is die interesse er niet van zoon lief dan is een 20 jaar oude Rolex in goede condition prima te verkopen natuurlijk
Ga er wel over nadenken"
jantje.vlaam Schreef:
Ik heb drie identieke Seiko Darth Vaders voor mij
en mijn twee zonen. Die krijgen ze als ze 16 zijn.
dat is ook gaaf idd. zie je pa’s gave klok, maar tegen de tijd t zover is valt ie zowat uit elkaar. nu krijgt ie straks zn eigen splinter nieuwe exemplaar die waarschijnlijk bijna nergens meer nieuw te koop is.
wat ik ook zag was zo een set v iwc. 2 fliegers. maar tja, pa krijgt dan de gavere… 
dan liever n identieke met zn eigen naam er achterop gegraveerd ofzo.
“zo achtjarige knul, als je later groot bent krijg je pappa’s gave klok.”
10 later…
“huh pa, hoe kan t dat je em weer helemaal splinter nieuw hebt gekregen?”
Zou alleen nog ff wachten met de kleur van het definitieve bandje: blauw of rose 
marnix.moed Schreef:
TagEd Schreef:
Eh, ja…???
Pics, please!Overigens, er worden hier merken als Rolex en
PP
genoemd, maar met een mooie Tissot, Certina of
Seiko is natuurlijk ook niks mis. Niet iedereen
wil effe zesduizend Euro+ aftikken voor zoiets.
En, zoals ik al zei, de emotionele waarde is
imho
veel belangrijker dan de geldelijke waarde van
zo’n heirloom, toch?Windhund Schreef:
1 van de horloges in mijn verzameling heb ik
inbruikleen van mijn 3 jaar oude zoon. Hij
vindt
heteen prachtklok!
hallo!?! weet je wel wat n geweldig excuus t niet
is!“nee schat, dit is n investering voor onze zoon.
zo n patek philippe kost straks als ie 18 is bijna
3x zoveel. kan em daarom beter nu alvast voor em
kopen. om uitgedroging vd olie te voorkomen zal ik
em af en toe even dragen. daar zal ik als
liefhebbende vader me dan maar voor opofferen.”nee maar alle gekheid op n stokkie. zou ook iets
moois kopen zonder dat t gelijk over de top is. en
wel om 2 redenen. zo n jonkie moet v mij niet zo
iets voor zn 18 verjaardag verwachten. kan ie
beter n rijbewijs voor krijgen, zn eerste simpele
auto of wat dan ook. om zn beide benen op de grond
te houden zeg maar.
en bovendien kan zo n klok maar rommel zijn in zn
ogen.“pa, wat moet ik met dat stuk antiek? ik kan er
niet mee chatten met mn vrienden of holo-games op
spelen. hij kan niet eens videobellen. eens per
maand moet ie gelijkgezet worden en ik zou em ook
nog elke dag moeten opwinden!?!”
- 1 (
Om te beginnen van harte gefeliciteerd Floris! Voor mij is de geboorte van mijn kinderen (en de aanwezigheid) nog steeds 1 van de mooiste gebeurtenissen van mijn leven. Ik hoop dat jij het ook zo mag ervaren. Op de geboortedag van mijn dochter had ik mijn goedkoopste klokkie aan, maar de emotionele waarde is wel heel groot.
Ik ben inmiddels 41 jaar en ik heb een zoon van 2 en dochter die net in mei geboren is. Mijn oudste zoon is 15 en komt uit een vorige relatie. Hij vond horloges maar niets. Ik heb het er hard ingestampt (
Ik begon met 2 neppe Icewatch
Gewoon kijken hoe hij ermee omgaat. Binnen 1 jaar had hij al 2 G-Shocks (deels heeft hij er zelf voor gespaard). Recent heb ik hem een babytuna (Seiko 5, zie foto) gegeven die ik via Ebay ‘gewonnen’ had, omdat mijn vrouw het toch te groot vond om zelf te dragen. Ik vrees dat het Monster-virus ook al naar hem is overgeslagen. Natuurlijk krijgt hij later nog wel een echte kanjer van een klok van me, maar het zal in mijn geval geen Rolex (te duur) zijn 
Veel succes met de zwangerschap en hou alles bij met de ‘GroeiApp’, want dat werkt echt super en je kunt er prachtige pdf’s van maken. Voor je het weet zijn ze groot en sterker dan jij 
Gaaf dat je zoon met zo’n superstoere klok rondloopt!(tu)
Mijn dochter van 14 (ook uit vorige relatie) gaf onlangs aan ook wel 'ns voor een horloge te willen kijken. Hiervoor heeft ze ooit een horloge voor haar verjaardag gekregen van mijn zus, maar nauwelijks naar omgekeken. 'ns kijken of ze rond de feestdagen nog steeds geïnteresseerd is. Dan gaan we 'ns wat moois uitzoeken! Vind papa stiekem ook wel erg leuk!
Kijk er ook al naar uit om straks voor mijn twee kleintjes van 3 en 1 wat moois te kopen. Maar dan gaat helaas nog even duren…:(
Sprinter Schreef:
Mijn oudste zoon is 15 en komt uit een vorige relatie.
Recent heb ik hem een babytuna
(Seiko 5, zie foto) gegevenhttp://i1351.photobucket.com/albums/p784/Gdoesburg
/null_zpseebe40df.jpg
Dat interieur ziet er chic uit. Wat rijd je?
TagEd Schreef:
Gaaf dat je zoon met zo’n superstoere klok
rondloopt!(tu)
Mijn dochter van 14 (ook uit vorige relatie) gaf
onlangs aan ook wel 'ns voor een horloge te willen
kijken. Hiervoor heeft ze ooit een horloge voor
haar verjaardag gekregen van mijn zus, maar
nauwelijks naar omgekeken. 'ns kijken of ze rond
de feestdagen nog steeds geïnteresseerd is. Dan
gaan we 'ns wat moois uitzoeken! Vind papa stiekem
ook wel erg leuk!
Kijk er ook al naar uit om straks voor mijn twee
kleintjes van 3 en 1 wat moois te kopen. Maar dan
gaat helaas nog even duren…:(
doe je eentje met lege batterij om de pols. kunnen ze alvast aan t gewicht wennen :+
De meest uitgebreide en luxe uitvoering van de Peugeot 508 … is nog steeds geen A4/5 of BMW en andere luxere modellen
Ik ben er wel blij mee hoor 
Dan moet ik er nog wel respectievelijk 6,5 en 8,5 jaar op passen.
Geweldige reactie’s hier zeg, ja een budget heb ik niet echt, als ik naar mezelf kijk dan had ik het wel leuk gevonden nu om een horloge te hebben uit mijn geboorte jaar, lijkt me toch wel speciaal, die ado den haag watch is super grappig gevonden, maar denk dat dat hem niet gaat worden.
Als ik alles gekocht heb voor de baby dan ga ik eens kijken wat ik ga doen, ik zeg vandaag nog dat er nog een hoop bij komt kijken, je moet zoveel kopen, erg leuk natuurlijk hoor maar het loopt lekker op, vandaag een gratis doos gehaald bij een babyzaak, maar papa vond zoveel dingen leuk dat ik nog een lekker stond te pinnen daar lol 
Dus ja we gaan het zien, ik vind momenteel een duur horloge kopen een grote gok, je weet nooit hoe merken er voor staan over 18 jaar, wie weet koop je een Rolex en springt in eens de grote Rolex bubbel en dan heb je een horloge waar je een klein vermogen voor betaald hebt, maar dat een spaar rekening dan toch een betere keuze was geweest 
Misschien moet papa gewoon een papa horloge kopen 
Ik ben er denk ik uit, ik heb een Seiko monster liggen, die ik denk ik 5 keer om heb gehad, ik denk dat ik deze weg leg, ten eerste is het een stoer model, en straks is hij NOS 20 jaar oud, ik draag hem toch al niet, niet omdat hij me niet bevalt maar puur omdat ik me "graal"elke dag om doe 
Kom ik nog wat anders tegen dan sla ik nog steeds mijn slag natuurlijk, maar ik heb zo veel te doen dat ik nu in ieder geval iets heb liggen 
floris Schreef:
Ik ben er denk ik uit,
Volgens mij moet je nog even nadenken.