Horloge kopen ivm geboortje kind?

Ik heb wel eens gehoord hier dat mensen een horloge kopen voor hun ongeboren kind, ik vraag me af voor wat voor horloge dat dan is, is het een kostbaar exemplaar, is het een limited? Wat te kopen en vooral ook waarom?

Natuurlijk is het heel persoonlijk, maar het lijkt me leuk om te weten waarom je gekozen hebt voor een bepaald horloge :slight_smile:

Natuurlijk heeft het er mee te maken dat wij ook een kindje verwachten, dat lijkt me duidelijk :wink:

Een tijdloos horloge sowieso, die dan bewaren en aan het kind geven als het 18 wordt. Het beste is als het model al tig jaar wordt gemaakt. Een Rolex is altijd goed.

Allereerst, gefeliciteerd!:)-D
Wanneer wordt de nieuwe telg verwacht?
Ik zou zelf óf een horloge geven dat jij lang hebt gedragen. Dat maakt 't echt heel persoonlijk. Ɠf een kopen als hij/zij achttien wordt of zo. Dan kun je hem/haar er ook bij betrekken. Maakt 't ook wel weer heel speciaal. Verder, ja kwaliteitshorloge wel, maar verder maakt 't natuurlijk niet zo heel veel uit. Gaat om de emotionele waarde.:slight_smile:

floris Schreef:

Ik heb wel eens gehoord hier dat mensen een
horloge kopen voor hun ongeboren kind, ik vraag me
af voor wat voor horloge dat dan is, is het een
kostbaar exemplaar, is het een limited? Wat te
kopen en vooral ook waarom?

Natuurlijk is het heel persoonlijk, maar het lijkt
me leuk om te weten waarom je gekozen hebt voor
een bepaald horloge :slight_smile:

Natuurlijk heeft het er mee te maken dat wij ook
een kindje verwachten, dat lijkt me duidelijk :wink:

Ik heb toen mijn Omega speedmaster day/date gekocht. Ik wil het eigenlijk bewaren tot ik het aan hem kan geven op een gepaste leeftijd.

1 like

Ik heb een Meistersinger gekocht en de naam van onze zoon in de gesp laten graveren.

Jeroen Hopstaken uploaded this image to

1 van de horloges in mijn verzameling heb ik in bruikleen van mijn 3 jaar oude zoon. Hij vindt het een prachtklok!

Gertjan91 Schreef:

Een tijdloos horloge sowieso, die dan bewaren en
aan het kind geven als het 18 wordt. Het beste is
als het model al tig jaar wordt gemaakt. Een Rolex
is altijd goed.

zou ook voor iets tijdloos en wellicht iets nets. mocht t zijn stijl zijn, dan kan ie t altijd dragen. mocht t niet zn stijl zijn, kan ie em altijd nog alleen op de bijzondere/nette gelegenheden dragen. eentje dus niet onwijs zou vloeken voor onder een pak.

patek philippe iemand? zijn toch horloges waar je alleen op past voor de volgende generatie(s) :wink:

Eh, ja…???
Pics, please!:wink:

Overigens, er worden hier merken als Rolex en PP genoemd, maar met een mooie Tissot, Certina of Seiko is natuurlijk ook niks mis. Niet iedereen wil effe zesduizend Euro+ aftikken voor zoiets. En, zoals ik al zei, de emotionele waarde is imho veel belangrijker dan de geldelijke waarde van zo’n heirloom, toch?

Windhund Schreef:

1 van de horloges in mijn verzameling heb ik in
bruikleen van mijn 3 jaar oude zoon. Hij vindt het
een prachtklok!

TagEd Schreef:

Eh, ja…???

Overigens, er worden hier merken als Rolex en PP
genoemd, maar met een mooie Tissot, Certina of
Seiko is natuurlijk ook niks mis. Niet iedereen
wil effe zesduizend Euro+ aftikken voor zoiets.
En, zoals ik al zei, de emotionele waarde is imho
veel belangrijker dan de geldelijke waarde van
zo’n heirloom, toch?

Windhund Schreef:

1 van de horloges in mijn verzameling heb ik in
bruikleen van mijn 3 jaar oude zoon. Hij vindt
het
een prachtklok!

hallo!?! weet je wel wat n geweldig excuus t niet is!

ā€œnee schat, dit is n investering voor onze zoon. zo n patek philippe kost straks als ie 18 is bijna 3x zoveel. kan em daarom beter nu alvast voor em kopen. om uitgedroging vd olie te voorkomen zal ik em af en toe even dragen. daar zal ik als liefhebbende vader me dan maar voor opofferen.ā€

nee maar alle gekheid op n stokkie. zou ook iets moois kopen zonder dat t gelijk over de top is. en wel om 2 redenen. zo n jonkie moet v mij niet zo iets voor zn 18 verjaardag verwachten. kan ie beter n rijbewijs voor krijgen, zn eerste simpele auto of wat dan ook. om zn beide benen op de grond te houden zeg maar.
en bovendien kan zo n klok maar rommel zijn in zn ogen.

ā€œpa, wat moet ik met dat stuk antiek? ik kan er niet mee chatten met mn vrienden of holo-games op spelen. hij kan niet eens videobellen. eens per maand moet ie gelijkgezet worden en ik zou em ook nog elke dag moeten opwinden!?!ā€

Koop gewoon iets tegen de tijd dat hij/zij 18 of 21 wordt. Misschien heeft het kind straks wel helemaal niks met horloges en dan wordt er zo’n ouderwets ogend ding aangeboden…

Edit: Bijna vergeten, proficiat kerel :~

Ja hier zeg je wat, in 18 jaar veranderd dat veel en een horloge die wij koesteren is voor de jongeren misschien wel helemaal niks, ik overweeg gewoon een betaalbaar model, gewoon iets leuks uit de tijd van zijn geboorte, iets wat misschien nu modern is, of gewoon iets wat ik mooi vind, een Seiko5 of zo ik noem maar wat, het horloge wat ik vaak draag krijgt een kind sowieso vanzelf :wink:

Een Patek Nautilus vind papa wel erg leuk, maar papa heeft dat budget niet lol :wink:

Natuurlijk zijn voorbeelden en ideetjes wel welkom, ik weet sinds vandaag dat het een jongentje word, dus ik kan hem niet snel genoeg aansteken met deze hobby natuurlijk :wink:

TagEd Schreef:

Eh, ja…???

Overigens, er worden hier merken als Rolex en PP
genoemd, maar met een mooie Tissot, Certina of
Seiko is natuurlijk ook niks mis. Niet iedereen
wil effe zesduizend Euro+ aftikken voor zoiets.
En, zoals ik al zei, de emotionele waarde is imho
veel belangrijker dan de geldelijke waarde van
zo’n heirloom, toch?

Ik ga er niet al te diep op in, maar het is een kwalitatief goed automatisch horloge uit een bepaald land dat is uitgegeven ter ere van het geboortejaar van mijn zoon. Kosten: een paar 100 euro. De glimlach van je kind: Onbetaalbaar!

Edit:een limited edition
Edit: Jeetje! Vergeten. Gefeliciteerd!

floris Schreef:

Natuurlijk zijn voorbeelden en ideetjes wel
welkom, ik weet sinds vandaag dat het een
jongentje word, dus ik kan hem niet snel genoeg
aansteken met deze hobby natuurlijk :wink:

Een kereltje, dan is het makkelijk, die neemt je pam wel over :D.

Wat dacht je van een scooter/brommer, die zal hij ook wel kunnen waarderen tegen zijn 16de. Als retro dan nog ā€œinā€ is, is hij nog hip ook…

Ik lees hier over dingen die je je kind kan geven… een Horloge zou inderdaad wel een mooi gebaar zijn…
in mijn geval is het eerder andersom… mijn ouders dragen horloges die ze van mij hebben gekregen… :slight_smile:

toen ik 16 werd… kreeg ik geen brommer… wel hulp bij het uitzoeken van een nette 2de hands… daar heb ik meer aan gehad… Ik heb zelf het geld verdiend met vakantiewerk… wist ook heel precies wat mijn brommer waard was…

't eerste horloge wat ik van mijn ouders kreeg… dat was op 10 jarige leeftijd… ik kon klokkijken… en het was wel makkelijk dat ik zelf de tijd in de gaten kon houden om na een middag buitenspelen naar huis te komen… ik heb het horloge nog…

't is inderdaad de vraag of je zoon/dochter de waarde van een Horloge weet in te schatten… 't is ook maar net hoeveel waarde ze aan hun moderne gadgets hechten…
In wezen draag ik nu ook het horloge wat mijn vader ooit als zijn eerste horloge kocht… alleen heb ik de kast vervangen, het hart… het uurwerk is hetzelfde… en de wijzerplaat komt binnenkort gerestaureerd en wel terug…
als je de passie voor horloges kan overbrengen op je kind… dan is de kans groot dat ze het wel zullen waarderen als je ze een mooi tijdloos horloge geeft… ( niet te veel sturen richting een Iphone 17 tegen die tijd… )

Bedankt voor de felicitatie’s trouwens!

Ja ik zet effe een brommer opzei lol, dan is een horloge toch makkelijker in een laatje, ik heb nog wel even de tijd hoor, enne van die Pam blijft ie mooi af lol :wink:

Aan de andere kant als je een leuke Rolex koopt oid dan heb je 2 optie’s je kan het horloge schenken, maar is die interesse er niet van zoon lief dan is een 20 jaar oude Rolex in goede condition prima te verkopen natuurlijk :slight_smile:

Ga er wel over nadenken, budget gaat toch hard, baby’s kosten geld joh :wink:

floris Schreef:

Bedankt voor de felicitatie’s trouwens!

Ja ik zet effe een brommer opzei lol, dan is een
horloge toch makkelijker in een laatje, ik heb nog
wel even de tijd hoor, enne van die Pam blijft ie
mooi af lol :wink:

Je woont toch in de stad, rijden op dat ding natuurlijk…

O ja zit wat in :wink: hoop dat de roest look dan in is in 2030 ā€œinā€ is :wink:

Seiko 5 is natuurlijk een prima eerste automatisch horloge voor de jonge collectioneur’!:slight_smile: Zitten echt wel een paar hele mooie en betaalbare tussen.

Van coole duiker,

tot meer dressy (dit vind ik een heel mooie ā€˜poor man’s Alpinist’, dit is een LE, trouwens).

En qua prijs-/kwaliteitverhouding ga je niet snel wat beters vinden.

En nu maar elke avond even tien minuutjes een horloge tegen mama’s buik houden. Dan leert ie het getik van een goed horloge vast waarderen. Een goede start, zou ik zeggen!:wink:

floris Schreef:

een
Seiko5 of zo ik noem maar wat, het horloge wat ik
vaak draag krijgt een kind sowieso vanzelf :wink:

ik kan hem niet snel genoeg
aansteken met deze hobby natuurlijk :wink:

Zo goede tip, horloge tegen de buik, en reken maar dat ie mijn horloge hoort tikken, is echt een kabaal ding :wink: