Horloge kopen op basis van foto: yes or no?

Ik kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst een horloge heb gezien voor het te kopen… Ik doe niet anders dan via internet. Na een tijdje ga je ook wel een beetje door slechte foto’s heen kijken en kun je de staat redelijk bepalen aan de hand van foto’s.
Hoe hij vervolgens op mn pols zit, ja dat valt vaak zat tegen, maar ook vaak zat mee.
Zo bijvoorbeeld met mn Seiko Pogue, op foto’s vond ik hem wel leuk maar toen ik hem binnen kreeg was ik pas echt weg van het horloge.

2 likes

Ik koop vaak horloges Op basis van de plaatjes.

85% van wat ik koop gaat via het internet en dus op basis van foto’s.
En een gedeelte van die 85% heb ik op voorhand al eens gezien of om gehad.

Ook alles (horloges <€500, inmiddels zo’n 5) online gekocht , zonder blik in het echt :grinning:. Geen tegenvallers tot dusverre!

Ik heb eigenlijk alleen maar horloges welke niet via de reguliere winkels te verkrijgen zijn. Passen en bekijken is dus geen optie. Door veel op www rondsurfen en youtube reviews bekijken kan je al een aardige indruk krijgen.

Gaat prima hoor via het forum verkopen of ruilen. Je moet wel een beetje nadenken met wat je aanschaft als het een experiment is. Sommige horloges kom je niet echt makkelijk weer kwijt maar andere kan je prima weer snel verkopen/ruilen. Mijn "miskopen"hebben me ook geholpen met uitvinden wat ik nou echt graag draag, stukje smaak ontwikkeling :grin:

1 like

Heb slechts enkele malen o.b.v. foto’s gekocht. Waren allemaal vintage horloges. En door deze ervaringen twee dingen geleerd:

1 Vintage is niks voor mij.:slight_smile:
2 Ik wil een horloge eerst in het echt zien en om de pols hebben gehad, voordat ik het koop.

Voorselectie doe ik wel altijd o.b.v. foto’s op internet. Heerlijk vind ik dat, eindeloos zoeken naar mooie horloges en een evt. volgende aankoop.:wink:

Er staat van bijna ieder horloge wel een filmpje of review op youtube.
Dat geeft een betere indruk dan alleen een foto.
En ja, fabrieksfoto’s zijn vaak zwaar gefotoshopt.
Ik heb een Seiko AD en een S&C om de hoek dat scheelt ook.:wink:

Grt.

1 like

De helft van m’n collectie is aangekocht nav foto’s

De echt duurdere exemplaren wil ik wel graag eerst eens zien en passen maar dit leidde in 100% vd gevallen ook tot aankoop…

Kortom geen probleem mee

Nee… doe ik nooit. Altijd in het echt een paar keer passen en een paar weken laten bezinken, goed erover nadenken en dan pas de knoop doorhakken om iets te kopen. Ik zou persoonlijk nooit een horloge kopen die ik in het echt niet gepast heb.

Wel grappig om te lezen dat vele van jullie daar geen problemen mee hebben.

Het kan nog verder gaan… Mijn lease-auto’s heb ik tot nu toe ook altijd zonder proefrit genomen. Nooit spijt van gehad.

2 likes

:slight_smile: Hier ook…is dan wel mijn 1e lease auto, maar zonder proefrit gekozen. En bevalt uitstekend :thumbsup:

1 like

Ik had een paar Alfa’s die ik ZOOOOO mooi vond op internet, dat ik ze zonder te rijden bestelde. Mijn huidige VW idem dito. Geen centje pijn. Ik heb in een ander topic wat gelezen en geschreven over de nieuwe Tudor Black Blay (black bezel) en die vind ik zo prachtig op de foto’s, dat ik echt met jeukende vingers dichtbij de muis zit en die muis zit akelig dichtbij “add to basket” :wink: Passen zal ik niet doen.

Met goede foto’s is dat zeker goed te doen.

Ik doe eigenlijk niet anders dan van foto kopen, beetje inlezen en geen probleem, eigenlijk ook niet met kleding en schoenen

Meestal koop ik van plaatjes en filmpjes op het www. Dat pakt idd weleens anders uit in het echt. Nieuw in NL geen probleem, kun je binnen enkele dagen retourneren.
Overigens ook wel met klokken gehad die ik wel eerst had gepast. Die bevielen na enkele dagen toch niet, en dan weer verkocht. Is voor mij dus geen garantie…

Ik heb toch al een paar keer gemerkt dat foto’s (of renders?) niet altijd de details laten zien die je in het echt wél opvallen (de kroon van mijn Certina DS Sport chrono bv.).

Dus al een paar keer gedaan (voor nieuwkoop), nog geen spijt van gehad. Nu ook weer een CW besteld zo :blush: - al gaat het daar bijna niet anders :yum: Maar misschien volgende keer wel es ergens langsgaan.