Horloge kopen op chrono 24

Hey, ben van plan een Tag Hueur te kopen op chrono 24 in Monaco maar de prijs scheelt zo veel met de winkels in België dat ik me toch vragen stel.
Ik vraag me ook af als ik er mee naar een juwelier in de buurt mee ga om bvb een herstelling te doen onder garantie, of die me niet wandelen zal sturen. Heeft iemand hier ervaring mee???.
Mvg Eddy

Heuer*

Dus het is een tweedehands horloge? Dan is het toch logisch dat de prijs op Chrono24 lager is, dan die in een winkel in België?

Het is zoveel goedkoper ivm de lokale belastingen in Monaco en omdat de handelaar veel horloges koopt en doorverkoopt. Een foefje is om het horloge als " ongedragen " te adverteren en verkopen voor de belastingen. De horloges zijn gewoon nieuw met doos en papieren en je kunt wereldwijd je garantie claimen.

Chrono24 is een verkoopkanaal net als Amazon, BOL of Marktplaats. Die geven geen garantie. Je moet dus goed kijken wie de verkoper is. Daar maak je de deal mee.

De grote verkopers met hoge aantallen bij het groene vinkje zijn gewoon prima hoor, daar krijg je doos en papieren erbij. Mits vermeld natuurlijk.

Even tussendoor.
Is het mogelijk om een grijze markt horloge, dus met blanco garantiekaart, hierop de volledige fabrieksgarantie op te krijgen?

Dat is wat lastiger denk ik. Maar uit Monaco via Chrono24 is niet echt grijs. Die kaarten worden afgestempeld door de Authorised Dealer waar de verkoper m vandaan heeft.
Mocht je onverhoopt een claim hebben en een blanco kaart: gewoon uitproberen!

Misschien is ie goedkoper in Monaco omdat het een Tag Heuer Monaco is?:joy:

5 likes

Jahoor en fabrieksgarantie kun je gewoon in België claimen.
En…betaal altijd met PayPal/Credit Card.

Ik ben maar een arme sloeber, mijn creditcard gaat slechts tot € 2500,-
Dan kom ik nog e.e.a. tekort voor een TH Monaco. :joy:

1 like

Ik denk dat Chrono 24 voor mogelijke fraudeurs niet het meest ideale platform is. Ten eerste moeten er twee foto’s gemaakt worden dat zij het horloge daadwerkelijk in bezit hebben. Plus als je gebruik maakt van de ecrow service kun je veilig je geld overmaken naar Chrono, tot het moment dat je het horloge in ontvangst hebt genomen. En zoals eerder vermeld door de andere, let op de verkoper of dit een dealer is of particulier. Garantie kun je vrijwel overal geregeld krijgen zo lang het maar een officiële dealer is.

Vraag eventueel om aanvullende foto’s van eventuele beschadigingen mochten deze niet bij de advertentie erbij staan.

Succes en wellicht veel plezier met je nieuwe horloge!

Deel ons anders even het linkje :slight_smile: van het betreffende horloge. Wellicht spotten de echte kenners een ‘probleem’.

Blanco kaart levert problemen op. Moet ingevuld zijn door een AD.

Gewoon even vragen aan de verkoper of de garantie kaart er -ingevuld- bij zit en tevens welke datum er op die kaart staat!

Met die kaart heb je bij jou lokale AD gewoon garantie.

Bedankt iedereen!
Eddy