Horloge kopen op Gran Canaria

Hoi,

Als je op Gran Canaria een horloge koopt moet je dan nog iets betalen bij terugkomst in Nederland? Ik heb zelf al wat gezocht maar ik kom er niet zo goed uit… kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Alvast bedankt.

Nee hoeft niet is EU

1 like

Nee, Gran Canaria is EU

1 like

Ik dacht dat de ze een uitzondering waren?

4 likes

Volgens mij weet hier @fredpanarai1 raad.

Bij vertrek zou je normaal gesproken btw kunnen terugvragen, bij aankomst zou je btw moeten afdragen maar er is wel een belastingvrije invoer tot max 435 euro. 1 euro eroverheen en alles wordt met 21% geheven

Dus een speedmaster hier kopen is niet zo gunstig als het lijkt…. Of heb ik dat mis?

Klopt, tenzij je de belasting wilt ontduiken.

Ohw kan deze nu naar off-topic? :grimacing:

De beste manier om er achter te komen hoe je belasting moet ontduiken is even een belletje plegen naar de belastingdienst.

2 likes

Je kan ook op de website kijken hè. Leuker maken ze het niet, makkelijker wel …

1 like

Nooit geweten maar je hebt gelijk. Vreemd, EU is EU zou je zeggen…

Waarom naar Off-topic? Praktische info voor vakantie gangers die maar al te graag naar mooie horloges zoeken op vakantie.

Omdat het niet over horloges gaat maar over: betaal ik wel/geen belasting?. Er zijn al 100 vd deze topics geweest.
Ze hebben allemaal 1 ding met elkaar in gemeen.

de mods zijn er dol op

5 likes

Moet je het horloge bij vertrek of bij aankomst aangeven voor de betaling van de BTW? (Voor mij is dit niet iets aller daags)

Sowieso in Nederland bij aankomst.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/ik-reis-buiten-de-eu

We zijn toch zelf hulp mods als TL-3?

Nog verder off-topic: hoe plaats je die “vervaagde” tekst? Ik ken alleen de opmaak vet.

1 like

Klik antwoorden.
Klik op het bloemetje rechts.
Klik op blur spoiler.

Edit, tenminste, op de telefoon

1 like

Maak een topic aan dan :rofl::rofl:

1 like

dat gaat heel gemakkelijk op deze manier

Inderdaad heel makkelijk!