Binnenkort ben ik klaar met mijn middelbare-school, en begin dan met een
"verse start" als je het zo kan noemen. Hiervoor wil ik een horloge aanschaffen,
wat ik voor mijn leven kan en wil dragen.
Ik heb veel afgezocht, en het mooiste horloge blijft naar mijn mening toch
de Omega Seamaster: 22.645.000.Pro.
Deze wordt niet meer verkocht/geproduceerd. Maar ik heb wel iemand gevond via internet die dit horloge wilt verkopen voor 990 euro. Met box, certificaten, aankoopbon en papieren.
Waarop moet ik letten, of het wel een echte is en geen namaak. En heeft iemand nog extra tips waarop ik moet letten gezien het een koop via internet is, laat het mij dan graag weten.
PS. Ik mag het horloge eerst bekijken ( en ja vast houden ) voor dat ik het aanschaf.
als je geen verstand van horloges hebt is het verstandiger gewoon bij een juwelier te kopen.
een goeie neppert herken je toch bijna niet als je te weinig kijk op hebt.
Examend tijd? Dat hoor je wel veel de laatste tijd
Waar op te letten bij de aanschaf van een horloge?
Ten eerste is het vertrouwen erg belangrijk. Zoals je al aangeeft mag je het horloge eerst goed bekijken voor aanschaf. Dit is op zich een goed punt, maar staar je hier niet op blind.
Zoals je waarschijnlijk al bent tegengekomen is een Omega, (of wat voor goed horloge dan ook) perfect. Mocht je dus rare dingen tegenkomen, dan zou ik het gewoon vragen of vraag het hier.
Wat ook een goed idee is, is om naar een AD (authorised dealer) te gaan. Deze mensen hebben verstand van zaken. En kunnen ook uitsluitsel geven over de echtheid van de klok.
Post hier anders een paar foto’s. Meestal kunnen we dan al enig uitsluitsel geven.
Frans Germeraad is in mijn ervaring 100% te vertrouwen!
Heb er zelf een Tissot gekocht en geen enkel probleem.
Prima E-mail contact en zeer netjes aan de telefoon.
Je krijgt waar je op bied, dus…ik denk dat het met deze Omega wel
goed zit!
Nee oke, voor 100% zekerheid heb je daar gelijk
in.
Maar dit horloge vind je niet voor 990 euro.
En de vraag is dan of je een echte wel herkend
aan
de certificaten, en de foto’s die je wel hebt?
Dat was eigelijk meer de vraag, hoe kan ik/wij
bepalen dat het een echte is aan de hand van de
informatie die wel beschikbaar is.
Groeten, bedank voor je snelle reactie !
je weet dat het een quartz is ?
zo goedkoop is hij nou ook weer niet,
zeldzamer(lees duurder) worden ze wel steeds meer
Viel me ook op dat het een quartz is. Voor een automaat zou het een lage prijs zijn. Voor een quartz denk ik redelijk gezien de staat.
Als je zekerheid wilt, kun je vragen om samen naar een AD te gaan. Gezien je ‘pup-status’ denk ik dat iemand wel kan begrijpen dat het allemaal een beetje eng is om zo op internet iets te kopen. In Friesland weet ik er echter niet 1,2,3 eentje.
Volgens mij is ie op zoek naar de niet meer geproduceerde Sword hands versie. Die van Lex is de Skeleton hands versie met opgelegde indexen. In mijn optiek toch wel 2 verschillende horloges.