Horloge kopen via chrono 24 uit Italië

Ik wil een tag Heuer connected titanium kopen In Italië, Moet ik daar nog belasting over betalen?

Nee

3 likes

Nee, maar wel goed uitzoeken of alles correct en compleet is.

1 like

Nee zou het niet doen.

1 like

Waarom niet?

Ik heb een ZEP via spazio 21 gekocht op chrono24 geen probleem mee gehad, geen extra kosten aangezien het EU is.

:relieved: omdat bij een bestelling uit Italië de belasting al betaald is, hetgeen de topic starter vraagt en Floris correct antwoord op geeft.

3 likes

Niet echt. Hij geeft aan dat hij het niet zou doen zonder enige onderbouwing. Ben gewoon benieuwd.

Wou niet meteen over xenofobie beginnen…

Zoek op het forum eens op ervaringen met Italiaanse verkopers, rest my case, daarnaast een horloge van een bepaalde prijsklasse haal je gewoon op. Moet je voelen en beleven enz…

2 likes

Dat laatste is wel echt iets persoonlijks.

1 like

Zinloze reactie. Omdat iemand iets heeft meegemaakt met een Italiaanse verkoper zijn ze ineens allemaal onbetrouwbaar? Daarnaast is er ook nog eens een escrowservice waar Chrono24 gebruik van maakt. Je maakt als koper het geld over naar Chrono, verkoper verstuurt het pakketje. Na ontvangst van het pakketje maken ze het geld over naar de verkoper.

1 like

Het gaat om de tag Heuer Connected… een hebbedingetje eigenlijk… is 200 euro goedkoper vandaar

Jezus zeg. Deze man wilt gewoon een antwoord. Het antwoord is NEE. Dat hoeft niet. Succes verder :+1:t2:

1 like

Ik zou het willen nuanceren: Horloge kopen + Italië/Italiaan = heel goed controleren :wink:

1 like

Zelf perfecte ervaringen met Italiaanse horlogemakers/dealers gehad.

Tis wel opletten. Italie is een land waar heel veel goeie horloges verkocht zijn… maar ook veel gerommeld.

Aiaiai, dat was een snelle quote.

Ik had de vraag niet goed gelezen

1 like

Kort antwoord: nee je hoeft geen belasting meer te betalen.

Waar een aantal andere mensen over aan het rellen zijn: er komen een heleboel frankenroleksen uit zuid europa. Spanje, italie, soms portugal.
Maar dit is geen rolex en geen vintage. En zelfs als het niet klopt, de escrow service is fantastisch!
Dus, je kunt dit kopen zonder buikpijn. Eventueel laten checken als het pakje is aangekomen.
Komt goed!

1 like

En dat kun je niet (op z’n minst voor een groot deel) bedingen bij een dealer in je omgeving?

1 like

Laatst ook nog een horloge gekocht in Italië. Ging dan wel niet om een erg hoog bedrag, maar ik had eerst wel mijn bedenkingen. Maar toch gedaan, de goede man was erg correct. Niet alle Italianen zijn boeven… En hier in Nederland en België zitten net zo’n erge boeven of misschien nog wel erger! Wie weet hoe Italianen over ons denken? :crazy_face:

3 likes