Horloge kopen voor de/je naam?

Hebben jullie wel eens een horloge gekocht puur voor de naam op de plaat? En dan bedoel ik niet omdat er Rolex of Omega op stond maar bijvoorbeeld omdat die naam iets met je familie of je werk oid te maken heeft?

Voorbeeld, ik kocht lang geleden dit horloge, niets bijzonders (wel mooi) puur voor de naam.:

Nog een voorbeeld, mijn broer werkt bij de Fortis Bank…

Het is mij wel duidelijk waarom jij dit horloge gekocht hebt Henrik,
maar veel forummers hier, zitten toch wel met die link naar Kaiser :slight_smile:
en waar is dat horloge van je broer ??
ik ben nog geen horloge tegen gekomen waar ik een link met mijn naam of anderzins
kon leggen, anders had ik 'm zeker gekocht. (horloge moet er dan natuurlijk nog wel een beetje uitzien)

groet André

helaas…maar de kaiser ziet er ook nog eens goed uit (tu)

Kaiser omdat ik de horloge-kaiser ben natuurlijk!
Mijn broer is bezig een vinatge Fortis te kopen, dus nog geen foto.

Doe mijn overbuurman de groeten :slight_smile:

Groet
Mark

Zal ik doen! Of zwaai even naar 'm vanuit je raam :smiley:

Mijn beste,

Ja, ik heb een aantal horloges specifiek gekocht / gekregen met automobiel namen erop. Het zijn quarts horloges waarbij het mij meer om de (merk) naam van de auto gaat dan om het horloge zelf. In het bijzonder horloges welke een link leggen naar de Fiat-500, naast de horloges mijn grote passie.

Orologio Signaturis Temporis

Kan inderdaad tot grappige situaties leiden.
Zo kwam ik enkele jaren geleden bij het loket van m’n bank met een grote Fortis Flieger om de arm.
De loketbediende zag dat en bood me spontaan een promotie-horloge van “zijn” bank aan. Hij vond het niet leuk dat ik met een horloge van de “concurrentie” rondliep.
Ik heb 'm moeten uitleggen dat Fortis ook een echt horlogemerk is en dat er toch wel een verschil was met z’n plastic promotie-exemplaar. De man is sindsdien geinteresseerd in horloges en heeft er al een paar verzameld. Zo zie je maar…

Groetjes

Mijn voornaam is Adriaan. Een Adriatica lag dus voor de hand.
Hij is inmiddels van eigenaar veranderd en komt nog wel eens voorbij op woensdag.
De huidige eigenaar maakt zulke mooie foto’s dat ik er af en toe een beetje spijt van krijg dat ik hem heb weggedaan.

Dit is echt iets voor HarR :smiley: http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-horloges/103236400-eastman-electra-swiss-made.html

Dan moet ik maar vast gaan sparen… www.urwerk.com want mijn achternaam is Werk.

Ik wil altijd nog eens een jungHans kopen…

gr,
Hans Mennink

goh… Hans ben jij net als ik eeuwig jeugdig :wink: