Horloge kopen

Hallo,

Ik wil al een tijdje een horloge kopen en ik heb daar ongeveer 300 euro voor te besteden. Voor een leek zoals ik lijken alle horloge’s bij de juwelier op elkaar. Wat is nu een goede aankoop in deze prijsklasse?

Bij voorbaat dank,

gr

Ik raad je aan eerst eens te kijken naar het model en opties (duiker, piloten, vintage(look), chronograaf, datumaanduiding etc) die je mooi vind. Wil je een merk met geschiedenis of hoeft dat niet, een uurwerk dat mechanisch is of mag het ook quartz zijn, europees of aziatisch?
Daarna kun je al zo veel van de mogelijkheden wegstrepen en maakt dat je keuze veel makkelijker.

Hallo Henrik,

Zijn er ook merken in bovengenoemde prijsklasse die minder goed bekend staan? Of kan ik er vanuit gaan dat alle horloge’s in die prijsklasse goed zijn?

groeten gr

Er zitten erg veel merken in die prijsklasse die niet iedereen als wenselijk ervaart. Maar het blijft heel erg afhankelijk van hoe veel waarde je hecht aan de punten uit mijn eerdere mail.
Als je een mooi horloge wilt dat de tijd goed aangeeft en het verder niet zo belangrijk vind waar een merk voor staat kun je in priincipe alles kopen wat je leuk vind.
Een verzamelaar heeft vaak specifieke voorkeuren.