Horloge/kostbaarheden verzekering

Laatst ben ik eens gaan vragen aan mijn verzekeringstussenpersoon (leuk scrabbelwoord) wat het mij zou kosten om mijn horloges te verzekeren. Het antwoord was gewoon niet leuk meer!!! ;-(
1000 euro per jaar indien ik de verzekering naam waarbij de horloges ook buitenshuis zijn gedekt en 500 euro per jaar, maar dan alleen in huis (dus tegen diefstal en brand).
Veel te duur dus, kost me bijna meer dan me auto die 5 keer zo duur is en het risico dat er iets mee gebeurt 100 keer, misschien wel 1000 keer zo groot is.
Zijn er wellicht ook verzekeringsmaatschappijen waarbij, tegen een normaal tarief horloges zijn te verzekeren?

Weet niet hoeveel Pateks, AP’s en Rolexen jij hebt…?
Ik betaalde voor een Sub waarde 4,5k ongeveer tientje (of iets meer) per maand.
Gewoon in combi met je opstalverzekering…kostbaarheden verzekering.

RTag Schreef:

Laatst ben ik eens gaan vragen aan mijn
verzekeringstussenpersoon (leuk scrabbelwoord) wat
het mij zou kosten om mijn horloges te verzekeren.
Het antwoord was gewoon niet leuk meer!!! ;-(
1000 euro per jaar indien ik de verzekering naam
waarbij de horloges ook buitenshuis zijn gedekt en
500 euro per jaar, maar dan alleen in huis (dus
tegen diefstal en brand).
Veel te duur dus, kost me bijna meer dan me auto
die 5 keer zo duur is en het risico dat er iets
mee gebeurt 100 keer, misschien wel 1000 keer zo
groot is.
Zijn er wellicht ook verzekeringsmaatschappijen
waarbij, tegen een normaal tarief horloges zijn te
verzekeren?

Mijn waarde aan horloges is ongeveer zo’n 30.000 euro. Overigens heb ik geen Pateks, AP’s of Rolexen. Ik heb de volgende merken Tag Heuer, IWC, Breitling en Omega.

Het bedrag dat jij betaald aan premie voor een horloge van 4,5k kost je 10 euro als ik dit maal 6 doe zou de premie 60 euro per maand bedragen dat is dan dik over de 500 euro premie per jaar die mij is aangeboden.
Die 500 euro is namelijk de uitbreiding van de inboedelverzekering/opstalverzekering.

Die van 1000 euro is een aparte verzekering, vandaar dat de horloges dan ook buiten verzekerd zijn.

Al met al is jouw verzekering dus ook gigantisch duur.

Premie wordt berekend aan de hand van aantrekkelijkheid van de goederen en de kans dat er schade optreedt.

Horloges zijn duur, makkelijk te stelen en makkelijk te verkopen.
Dat maakt ze ERG aantrekkelijk voor dieven en om die reden is de kans op diefstal groot. Dan komt daarbij ook nog eens de kans op beschadigingen bij en de torenhoge reparatiekosten die daarmee gepaard gaan. Om die reden is de premie voor zo’n verzekering zo hoog.

Maar je geeft aan dat je een assurantietussenpersoon hebt. Kan die tussenpersoon je geen vergelijking aanbieden tussen verschillende verzekeraars? Die tussenpersoon zijn taak is om jou te adviseren over de mogelijkheden wat betreft verzekeringen en die kan gemakkelijk offertes bij meerdere maatschappijen opvragen.
Wij gaan jou hier niet meer kunnen vertellen dan dat jouw tussenpersoon je kan vertellen.

Selie Schreef:

Premie wordt berekend aan de hand van
aantrekkelijkheid van de goederen en de kans dat
er schade optreedt.

Horloges zijn duur, makkelijk te stelen en
makkelijk te verkopen.
Dat maakt ze ERG aantrekkelijk voor dieven en om
die reden is de kans op diefstal groot. Dan komt
daarbij ook nog eens de kans op beschadigingen bij
en de torenhoge reparatiekosten die daarmee
gepaard gaan. Om die reden is de premie voor zo’n
verzekering zo hoog.

Maar je geeft aan dat je een
assurantietussenpersoon hebt. Kan die
tussenpersoon je geen vergelijking aanbieden
tussen verschillende verzekeraars? Die
tussenpersoon zijn taak is om jou te adviseren
over de mogelijkheden wat betreft verzekeringen en
die kan gemakkelijk offertes bij meerdere
maatschappijen opvragen.
Wij gaan jou hier niet meer kunnen vertellen dan
dat jouw tussenpersoon je kan vertellen.

Ik betwijfel of hij overal kan kijken en ten tweede was/ben ik benieuwd of jullie dus dan wel die hoge premies betalen of dat het stiekem toch goedkoper kan omdat mijn tussenpersoon niet alles kan overzien.

Okay…ja das een boel klokken…
Maar mijn E10 was incl buiten verzekering…dus schade, verlies of diefstal op straat. Vond het erg goedkoop. Als je 30k aan klokken hebt vindt ik 700-1000 pj een prikkie.

Met een auto van €150.000,- en voor €30.000,- aan horloges zou ik me niet zo druk maken om €1000,- premie voor een uitgebreide verzekering :wink:

flieger63 Schreef:

Met een auto van €150.000,- en voor €30.000,- aan
horloges zou ik me niet zo druk maken om €1000,-
premie voor een uitgebreide verzekering :wink:

:wink: (tu)

flieger63 Schreef:

Met een auto van €150.000,- en voor €30.000,- aan
horloges zou ik me niet zo druk maken om €1000,-
premie voor een uitgebreide verzekering :wink:

Met deze instelling kom je nooit aan een auto van 150k en 30k aan horloges :wink:

Reken ik mijn kostbaarheden-verzekering bij Unive om naar jouw € 30.000, dan zou ik een kleine € 650 per jaar kwijt zijn. Dat is inclusief een aantal %-en pakketkorting. Hiervoor zijn de objecten ook buitenshuis verzekerd…en dus ook op vakantie.

Voorwaarde is wel dat je een taxatierapport moet kunnen overleggen voor de kostbaarheden ouder dan (naar ik meen) 3 jaar. Dit taxatierapport moet periodiek vernieuwd worden. De originele aankoopnota van bijv. een horloge, ouder dan 3 jaar is niet voldoende. Maar ik verwacht dat andere verzekeraars soortgelijke verwaarden eisen.

-ej- Schreef:

Wat een onzin. Ik heb als aanvulling op mijn
inboedelverzekering lijfsieraden voor een bedrag
van 20k laten verzekeren. Betaal totaal voor mijn
inboedel €9,38 per maand. Zou een ander zoeken als
ik jou was.

Daar ligt precies het probleem, het is meestal een aanvulling op een bestaande inboedelverzekering. TS heeft al een inboedelverzekering, dus dat zal betekenen dat hij zijn gehele woonverzekering elders moet onderbrengen, wat op zich ook geen groot probleem moet zijn. Daarnaast zijn er ook zo veel verschillen in voorwaarden dat het bijna niet te vergelijken valt.

@-erj-
Om een gedegen vergelijk te kunnen maken, zou je de naam van de verzekeraar en de exacte naam van de aanvullende verzekering willen vermelden. Wellicht dat een overstap voor mij aantrekkelijk is.

Is bijvoorbeeld bij jou ook de volledige waarde (volgens taxatie) gedekt als je tijdens een stedentripje jouw horloge verliest of gestolen wordt. Of krijg je dan een vergoeding volgens de standaard dekking van een evt. reisverzekering (wat vaak maar een beperkte maximale dekking geeft).

Verzekeraars houden de prijzen van elkaar goed in de gaten en een dergelijk groot verschil in de jaarlijkse premie, komt vaak tot uiting in de voorwaarden (waaronder de dekking)…maar ik houd mij aanbevolen voor tips om evt. over te stappen.

Ik betaal €50 per jaar, en dan zitten horloges er tot 6k verzekerd bij. Toen afgesloten bij Delta Lloyd via verzekeringssite.nl (nu hoyhoy.nl). Volgens mij kon ik dat vrij goedkoop uitbreiden als ik wilde.

ik heb me daar niet in verdiept, maar wel met oa reisverzekering. dan zit er ook verschil in voorwaarden, zoals maximaal bedrag per gebeurtenis of totaal, eigen risico, en evt aanvullende voorwaarden, zoals de periodieke taxaties. allemaal punten die aardig wat verschil uit kan maken.