Ligt eraan van wie je het krijgt.
Ik heb twee maal een horloge gekregen, 1 van mijn werkgever voor het succesvol afronden van een project waar veel externe aandacht op was.
Een Victorinox, best een fijne en kwalitatief goede klok met mooie stalen band.
Momenteel is de batterij leeg!
Verder heb ik een zwarte ICE watch van mijn vrouw gekregen, een ICE watch ja, Tussen IWC/PAM etc wel een beetje…, maar denk dat mijn vrouw me het beste kent, en ook dat ik dagelijks graag een klokkie draag, maar ziek ben als ik een flinke beschadeging oploop op men klokkies, de ICE ach dat is niet echt een probleem dus die draag ik merentijds ik duik er zelfs mee! En het verbaasd mij hoe lang hij het volhoudt.
Lol. Maar hopelijk met t verschil dat dat n potje wordt voor n klokje?
Mn vader onlangs ook zo iets. Had ie een ventilator op zn zaak gefixt. Vraagt ie hoeveel ie daarvoor kan vangen. Antwoord van mij is dat ik t niet wist, graai maar wat uit de (=zijn) kassa…
Ik zou uitleggen dat ik het gebaar erg waardeer (evt ook toon door heel af en toe te dragen op bijzondere dagen als zij er bij is bv tijdens Valentijn, jullie jubileum dag, etc), maar dat je op t gebied v horloges erg kieskeurig bent. En liever dan samen iets uitzoekt.
En dan hoeft t heus niet gelijk n Patek te zijn, maar ik kan bv ook veel plezier hebben aan n leuke seiko, casio, etc.
En als ze je dan toch liever wilt verrassen, waarvan ze dus kan verwachten dat t op de plank belandt, dan maar een boek over horloges
Of n horlogekist.
Ik zou persoonlijk dan liever een seiko monster, skx007, turtle, orient Mako, etc en desnoods occasion of n seiko5 als t in de prijsklasse v n ice watch moet blijven.
Dat zouden modellen zijn die ik zelf ook zou kopen.
Misschien n tip om n horloge wishlist aan te houden/bekend te maken die heel breed is. Van n Rios bandje voor ‘in de schoen’ tot aan Patek mega comlications als t jullie 100e huwelijksjubileum zou zijn. En de jackpot hebben gewonnen
Ik heb inmiddels al verschillende horloges gekregen, allemaal goed bedoeld. Als ik ooit had geroepen dat ik geen horloges cadeau wil krijgen, dan had ik nooit dit prachtige Pontiac horloge aan mijn verzameling kunnen toevoegen.