Horloge krijgen als cadeau

Jullie zullen het vast herkennen; je familie, vrienden etc weten ondertussen dat je van horloges houdt en doen je voor een feestelijke gelegenheid n horloge cadeau. Het is alleen niet n horloge dat je zelf zou uitkiezen want n quartz, een plakmerk of gewoon niet mooi. Ik ben benieuwd hoe daar mee wordt omgegaan. Eerlijk zeggen wat je er van vindt of…

Ik zelf ben niet zo’n horlogepurist en vind elk horloge wel wat hebben waardoor de volgende horloges tot m’n ‘collectie’ behoren: :blush:

Of zelfs

3 likes

Heb er ook een paar gekregen. Deze hebben een mooi plekje ergens achter in een keukenla.

3 likes

Als je mensen in je omgeving hebt die je er van verdenken kunt dat ze horlogeuitdeelneigingen (3x woordwaarde) kunnen ontwikkelen:
zodra het gaat over horloges je kieskeurigheid (die heb ik zelf in elk geval) kenbaar maken.

5 likes

Humor!

Hahaha!

Als het een “zomaar” we hebben nog wat op zolder gevonden cadeautje is
dan is alles welkom want niemand verwacht dat je het zult dragen,
is het voor een verjaardag o.i.d. en het bevalt me niet, dan eindigen ze
( de gulle gever ) ergens met een kop kouwe thee en een over de datum Bastognekoek op het balkon.

ik blief GEEN sieraden of sokken en stropdassen op mijn verjaardag.

overigens bij Chinezen en mogelijk meerdere Aziaten is het geven van een horloge een soort belediging voor de ontvanger, je zou daar namelijk op kunnen zien wanneer je dood gaat o.i.d.

1 like

Ik heb mijn eerste Seiko chronograaf van mijn vriendin gekregen, een 6138-8010, toch een niet gering cadeau dacht ik zo. (wel eerst aangewezen moet ik toegeven)

2 likes

Om dergelijke situaties te voorkomen maakt mijn partner door het jaar heen een lijst met wat ik zoal kan gebruiken cq wil, rond mijn verjaardag wordt die subtiel gedeeld met vrienden en familie, probleem opgelost☺️

Gewoon aangeven dat ze beter geen horloges voor je kunnen kopen, dan liever wat accesoires zoals bandjes, polijstpasta, gereedschap etc.

1 like

Wat is er nou mis met ice-thea en een bastogne koek met karakter? :grin:

2 likes

het gaat mede om de ambiance / balkon en jaargetijde
die bastognekoek overleven ze wel

2 likes

Ik vind een gegeven horloge, ook al is het mijn smaak niet, toch 10x mooier dan een zelf gekocht horloge. De gulle gever geeft kennelijk genoeg om jou om je een mooi cadeau te doen, heeft daarbij ook nog eens de moeite genomen om je interesses en ellenlange verhalen over horloges te onthouden :wink: en voelt zich waarschijnlijk zelf ook gelukkig om jou blij te maken met iets waarvan hij/zij denkt dat jij gelukkig wordt.

Zo’n horloge kun je dan toch niet achter in een lade gooien?

6 likes

Ja heb hier ook nog wat Rolexen achterin de la liggen, familie heeft het nog steeds niet begrepen.

9 likes

Ja nothing beats a seiko… Ik snap je, zou ze ook weg doen/geven :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zo gaat t vaak. Maar wat als je bijvoorbeeld je vrouw/vriendin je n horloge cadeau geeft dat je nooit draagt en vraagt waarom dat zo is?!

Ik laat meestal wel doorschemeren dat ik kieskeurig ben op gebruiksartikelen. Liever ontvang ik dan nog een kadobon, of zoals bij ons niet ongebruikelijk: een envelope met geld.

1 like

Ja, het is moeilijk…

Maar, ik zou gewoon zeggen, als het pruts is.
Als het echt pruts is.
Dat het pruts is.

Gelukkig viel ik nooit in de prijzen :grin:

Behalve met die PUW automatic :wink:

Maar die was niet pruts.

Grt.

Een fossil horloge dat ik van mijn echtgenote gekregen heb heeft me jarenlang weerhouden om veel horloges te kopen en dit heeft wel gevolgen gehad… Mijn huidige collectie is bijvoorbeeld zeker niet gedateerd,… En mijn eerste rolrx laat nog steeds op zich wachten. De pijlen zijn gericht op iets anders.

Voorkomen is beter dan genezen…duidelijk vooraf communiceren dat je geen (niet zelf gekozen) horloge als kado wilt.
Komt ze toch met een klok…eerlijk zijn en omruilen.
Ik koop mijn eigen kado’s wel. Veel blijer met een weekendje samen weg, etentje, etc.

Ik ben de kostwinner thuis…envelop met geld als kado van mijn eigen bankrekening :laughing:

2 likes