Zoals sommigen van jullie wel weten van mijn oudere topic krijg ik voor mijn 16e verjaardag een nieuw horloge. (Dit zou eerst een skx007 worden.) Maar toen zag ik deze bij de plaatselijke juwelier (mijn moeder is meer van het fysieke winkel kopen dan bestellen.)
Waar de Seiko presage ssa305 540 kost en de srp739k1(volgens mij heette hij zo) 210 als de aanbieding klopt en anders 260. Wat vinden jullie qua hoe het staat en Prijs-Kwaliteit gezien?
Nog even een lijste je met pro’s en cons
SRP739K1
+Stoerder/ziet er wat robuuster uit
+Flink stuk goedkoper(de helft)
+Lume(?)
-hardlex ipv saffier
-geen handwinding
SSA305
+Super nette afwerking
+Handwinding
+Misschien wat mooier naar mijn idee
-prijs(2x zo duur)
-lume(?)
Ik vindt ze beidde mooi. Persoonlijk ben ik meer van de duikers dus de 2e geniet mijn voorkeur. Je kunt naderhand altijd beslissen om er safier glas in te laten zetten bijvoorbeeld bij Monsterwatches. De 2e is daarbij ook nog goedkoper.
Ik vind de SSA305 echt een mooi ding Qua ontwerp en afwerking ziet het er heel strak uit. Ik vind hem ook iets veelzijdiger, want hij kan bij zowel net als gewoon alledaags. Alleen is 540 euro wel verschikkelijk duur voor een horloge met een 4r serie uurwerk
Ik vind de duiker het mooist, zou je bijna overal kunnen dragen (zwembad, strand etc), is mi een betere bandenswapper en is daarbij ook een stuk goedkoper, ik zou daarom voor deze gaan.
En als er krassen genoeg op het glas zitten, er saffier in laten zetten. Volgens mij, dacht ik gelezen te hebben, doet Monsterwatches er wel alleen saffier in zetten als je het horloge bij hem gekocht hebt.
Ik heb diverse Seiko,s met hardlex glas. Het gaat er ook gewoon om hoe je met je horloge om gaat. Ik ben erg zuinig op al mijn horloges. Bij mijn seikos is geen krasje te zien op het hardlex glas. Volgens mij doet Monsterwatches ook saffier glas plaatsen op horloges die niet daar vandaan komen maar weet het niet zeker.
Ik had de SARB033 eerst uitgekozen, (380) en toen stuurde ze zelf de SSA305 als foto en die is 540 (160 euro verschil) haar argument was dat hij in een winkel te koop was… Website komt er echt niet in.
I[quote=“djdeanz, post:1, topic:106953”]
mijn moeder is meer van het fysieke winkel kopen dan bestellen
[/quote]
Ik ben meer van het vlees eten dan van het vis eten. Maar ik eet wel zeker 2 keer per week vis. Is het “liever niet” online kopen, of absoluut nooit van mijn leven koop ik iets van dat gruwelijk enge internet want het zijn allemaal criminelen en snap ook niet hoe zo’n computer werkt eigenlijk. Ik bedoel, is er echt geen hoop? Bol.com en Amazon.de zijn niet de allergoedkoopste, maar bieden misschien wel de beste serviceafhandeling en garantieregelingen. Maar ik snap dat als je je er zelf nog niet zo in verdiept hebt dat je dan je moeder ook niet kunt/wilt gaan overtuigen.
srp739k1 bij Amazon.de: €185 in de sale
Bij Rob van Monsterwatches: €165 zonder saffier. Kun je hem over 2 maanden bij de volgende Rikketik (horlogebeurs. Enneh, klokken) afhalen.
Tussen de srp739k1 en de SSA305: Degelijke dingen, maar beiden zijn niet zo mijn smaak. Maar ik vind de presage zoals eerder gezegd voor deze prijs echt veel te duur.
Daarbij, adh van de fotos, het kan wel maar ze zijn nogal aan de grote kant voor je pols.
Wat was er mis met de SKX007? Ik denk dat die je beter past. In het uiterste geval zou ik die verkiezen zelfs tegen juweliersprijzen. Waar woon je? Bel de 10 dichtstbijzijnde op, zeg dat je (bijvoorbeeld) een SKX007 online ziet maar liever bij een juwelier koopt als de prijs goed is, en vraag of ze wat ruimte in de prijs hebben (vraag eerst of ze hem hebben natuurlijk). Als je 15 bent is het misschien nog lastig om dit te doen, probeer het desnoods met een nette mail die je rondstuurt. Laat de mail anders hier even zien van te voren.
Volgens mij zag ik de SKX voor €320 bij juweliers liggen.
Ik zou zelfs mijn huis op het internet bestellen ;). Mijn moeder daarintegen niet, onder geen enkele voorwaarde zou ze iets van meer dan 100 euro kopen op internet. Ik snap er ook niets van, en heb er maar genoegen mee genomen. Ze wil gewoon als er iets is even langsrijden/lopen afgeven en dat het opgelost wordt. Meer kan ik er niet van maken.
Het is ook zeker geen slecht uurwerk En sowieso met bijzondere complicaties zoals de power reserve en datum. Maar de het uurwerk in de zelfde prijs klasse zoals van de SARB die jij aanhaalde heeft bijvoorbeeld een wat grotere power reserve en is wat preciezer.
Als je moeder het graag als cadeau wil geven gewoon gezellig met haar naar de juwelier. Dat maakt het veel persoonlijker.
Qua keuze moet je zelf beslissen en niet uitgaan van adviezen van anderen.
Kies wat het beste bij jou past en je zult geen spijt krijgen.
In aanvulling op @Hieronimus: 10% zou je wel eruit moeten kunnen slepen bij een juwelier. Is even spannend maar heel normaal. Als je je twijfel laat blijken over het wel/niet kopen beginnen ze hier soms zelfs al uit zichzelf over…