Horloge laten authenticeren

Ik zie wat topics van mensen die vragen of hun horloge authentiek is ja of nee.
En ook heel veel horloges die te koop worden aangeboden.

Nu is het zo dat je horloges niet bij een AD kunt laten authenticeren.

Mijn vraag aan jullie is dus welke juweliers het wel kunnen authenticeren en kunnen taxeren.

In Utrecht kan bijvoorbeeld Juwelier Emo het wel
En Lifetime watches in Woerden.

Ben benieuwd waar het in Nederland nog meer kan.

Zijn er enige ervaringen ?

1 like

hangt wel van het merk af

Bijvoorbeeld rolex omega dat soort merken

Bij Rolex kan dat zeker.
Kost 250 euro.

Vorig jaar nog laten doen bij Gassan.

Owja , bij Gassan in Utrecht doen ze het niet.
Ik zal bij de volgende toch even vragen.
Misschien hadden ze er minder verstand van kan ook

1 like

Amsterdam,
Bij Waterlooplein daar, Uilenburgerstraat/weg

1 like

Zal ik onthouden :grin:

Over Utrecht gesproken, vermijd Punte, die hebben echt gaan kaas gegeten van Rolex.

1 like

Je gaat echt geen 1 punt vinden die van alle merken verstand heeft.

1 like

Klopt, heel veel juweliers hebben geen verstand. Zelfs ADs kunnen neppers niet zien.

Tegenwoordig is Rolex heel gevaarlijk door de Frankenwatches. Vandaar ben ik gewoon benieuwd welke juweliers in Nederland het wel kunnen zien.

Misschien wel :grin: lifetime in woerden vind ik best wel goed eigenlijk

Juweliers? Geen. Die verkopen bling, kennen zelden iets van de binnenkant van een horloge.

@Tempusuurwerktechniek zal wel iets kunnen helpen gok ik zo. :vulcan_salute:

4 likes

Ziet er betrouwbaar uit inderdaad

Inderdaad welk merk zou je willen weten.
Invicta is meestal origineel.
Is niet haalbaar om na te maken.

Een paar jaar geleden heb ik bij Gassan een nieuw bandje (Jubilee) op m’n Datejust laten zetten. Eerst werd m’n Rolex onderzocht en kreeg ik een uitvoerige specificatie/rekening met vermelding van de Rolex gegevens. Als de Rolex niet echt was hadden ze, denk ik, de Jubilee er niet op gezet. Misschien is het wel interessant om certificering te combineren.

5 likes

Meer de Rolex Omega Tudor Tag Heuer IWC Breitling soort merken

Het is wel echt een mooie :heart_eyes:

Combineren is ook een goed idee inderdaad

1 like

Dank je👍

Dat kan iedereen. Het is alleen de vraag hoeveel waarde jij (of een potentiele koper) er aan hecht

Ik heb vaker gehoord dat Gassan Adam dat voor Rolexen wel wil doen voor een vergoeding, maar dat is dan wel uitzondering op de regel hoor.
Over het algemeen heeft een dealer/verkooppunt/AD/whatever geen belang hierbij, om iets te roepen over een horloge wat kennelijk niet bij hen gekocht is. Er zal best ooit wel toevallig een kenner aanwezig zijn, die op het eerste oog iets wil roepen, maar een officiële service zal het niet op veel plaatsen zijn.

Wel zijn er juweliers die zaken voor je kunnen taxeren, maar dat echt iets heel anders. Daarbij gaat een horloge doorgaans niet open, maar word even gegoogled en komt de waarde op een fancy papiertje te staan.

1 like