Horloge laten coaten of zijn er alternatieven?

Hi allen,

Ik heb via de zoekfunctie al even gezocht en wel wat topics gevonden. Maar niet echt een adresje in de buurt waar je 1 of 2 horloges kunt laten behandelen. Weet iemand van jullie inmiddels een adres waar dat zou kunnen? De vorm van coaten maakt me niet zo heel veel uit, als het maar slijtvast is. Er is hier volgens mij wel eens een SKX007 voorbij gekomen die volledig zwart was (kast en armband), lijkt me erg gaaf om dat eens op mijn stalen Ecozilla (met stalen band) te proberen.
Daarnaast, kwam ik een topic tegen waarin iemand de suggestie gaf eens naar 2-componenten autolak te kijken. Zelf heb ik geen idee of dat een realistische oplossing is wat betreft de slijtvastheid en dikte van de laag, maar wellicht dat iemand me daar wat wijzer over kan maken? Ja, de autospuiter op de hoek natuurlijk, maar ik bedoel meer of iemand dit al eens heeft geprobeerd op zijn horloge en daar wat van kan vinden. Alle suggesties zijn welkom!

Groet, Jelle.

Zitten in Venlo

Was er niet iemand hier met een pvd ecozilla?

Klopt, een Ecozilla met (als ik me goed herinner) een cerakote coating, maar dat kan ik alleen vinden in de VS.

Ik meende dat die v h47 pvd zwart was, maar kan ook best wat anders zijn. Durf ik niet te zeggen.

In Duitsland kan het dacht ik ook. Moet dat ff na checken.

Misschien is powder coating wat.
Wordt elektrisch aangebracht en daarna in een oven gebakken.
Geeft een glashard resultaat.
Maar gezien de dikte van de coating wellicht minder geschikt
voor iets kleins als een horloge.
Eerst even een proefje laten doen op een klein stukje metaal.

Grt.

DLC coaten. Wel zeer duur.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Lowlander heeft zijn Colt laten Stralen en DLC-en

Je moet er van houden, maar het resultaat is in ieder geval wel vet!

Ik heb het inderdaad gezien op de Ecozilla van H47 en daar vind het geweldig staan. De mijne heeft een stalen band, lijkt me helemaal monsterlijk gaaf om dat bakbeest matzwart te laten coaten.
Ioncoat in Venlo werd genoemd, maar daar zit je geloof ik met een minimum afname. Zal in ieder geval eens informeren, misschien willen ze me helpen als ik er nog eentje meegeef, mijn Android Parma is wel erg bling met z’n gepolijste RVS. Mooie gungrey coating lijkt me stoer.
Maar ik vraag me nog steeds af of zo’n 2 component autolak iets is.

2k autolak is wel wat harder dan bijvoorbeeld een alkydlak maar het lijkt mij niet krasvast genoeg voor een horloge. Wij hebben hier thuis alle deuren in 2k gespoten, en de katten krijgen er geen krassen in, maar het is wel veel minder hard dan bijvoorbeeld staal. Ga maar na, hoe krasvast is je auto? Niet echt

Dank je, dat lijkt me inderdaad geen goed alternatief.

Zoals Windhund al aangeeft, ik hou er wel van, je zou eens een mailtje kunnen sturen naar Nico Rijsman. Echter in verhouding met jouw Citizen zijn kosten waarschijnlijk best fors.