Zat nu gewoon te denken aan zijn initialen en zijn geboortedatum. Op de achterkant van het Tankje is niet veel ruimte en staat al aardig wat geschreven (helaas).
Daarom wil ik eigenlijk gewoon eenvoudige tekens.
Dan krijgt hij het horloge als 'ie later net zo oud is als ik nu!
Dat graveren kan inderdaad overal waar ze ook andere juwelen graveren. Dat zou geen probleem moeten zijn bij veel juweliers. Ik kan je helaas niet aan een adres in Haarlem helpen, maar heb een serieuze vraag:
Mag ik vragen waarom je die neiging hebt? Met een beetje mazzel zullen jij en je kind je gewoon herinneren wat de correcte initialen en naam zijn. Mocht je het toch vergeten, dan neem ik aan dat je een geboorteakte hebt.
Als je een toekomstig erfstuk wilt maken voor je zoon is het in mijn ervaring belangrijker dat je een horloge koopt wat je zo vaak draagt dat jij en je zoon er een emotionele band mee ontwikkelen. Zoān ādeze had pa altijd om wanneer ik een Vietnamese loempia van hem kreeg in het dorpā horloge. Gaat dat voor jou die tank zijn?
Je had het horloge al niet toen hij geboren werd, en je hebt weinig ruimte op de caseback. Ik zou het wellicht heroverwegen. Had je een bepaald horloge aan toen hij werd geboren? Kun je daar iets over vertellen? Verhalen maken betere erfstukken dan gravures.
Nouā¦ik heb weet ik niet hoeveel kinderbestekjes, van die naamplaatjes voor aan een kettinkje en van die naamplaatarmbanden gegraveerd, allemaal vlak, dus ik neem aan dat de meeste juweliers wel een dergelijk apparaat voor vlakke objecten in huis hebben.
Dat denk ik ook , maar ik zeg alleen maar dat het 2 verschillende graveermachines zijn.
Maar dat zal je zelf ook wel weten als je vaak gegraveerd hebt.
Buiten dat, jij zal ongetwijfeld goed graveerwerk hebben afgeleverd bij Siebel maar ik zou mijn Cartier toch niet zomaar naar de eerste de beste Siebel brengen om te laten graveren.
OT: gewoon naar de AD en daar aangeven wat je wilt. Regelen ze voor je. Persoonlijk zou ik bij gravure van tekst niet voor een hand gravure gaan. Ik zie er de meerwaarde niet van en wel hoe het een minder resultaat kan geven. Pas wanneer je iets speciaals wilt, zoals een afbeelding of tekst in een boog o.i.d. heeft het zin.
Succes ermee iig!
Die Siebel is niet meer wat het vroeger was. Vroeger was het gewoon een prima juwelier. Geen exclusieve met topmerken, maar ook geen semi Lucardi wat het nu isā¦
Dat klopt, de basis versie heeft een gesp maar het horloge kan echter ook voorzien worden van een vouwsluiting waarop de banden met snelwissel systeem dan ook passen.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb recent voor mijn broer een Tissot Gentlemen caseback laten graveren (laser gravure) bij Meesterslijpers in Amsterdam. Echt top kwaliteit. Al vaker dingen laten graveren overigens!
Praatje van een ervaringsdeskundige., ik draag sinds enige jaren ,heel soms, het horloge van mijn vader zaliger.
Ik ben de koning te rijk dat hij er nooit een gravure op heeft laten zetten maar dat het gewoon het horloge is wat hij om had als hij de tuin omspitte, de kippenkooi of de schapenhokken uitmestte, als hij naar de kerk ging of naar een ouderavond op school.
Kortom altijd.
Stel dat er iets achterop gestaan zou hebben als, voor papaās kleine jongen of weet ik wat en het dan verder alleen maar in de kast gelegen zou hebben.
Dan zou het hier ook nooit verder gekomen zijn als de kast.
Kortom, denk er nog eens over.