Leuk, ik werkte begin jaren 90 ook bij Siebel. Eerst Den Bosch, toen Rotterdam Stadhuisplein en later BL bij Siebel in Dordrecht.
Misschien ( hoge ) middenklasse maar Cartier en Omega zijn samen met Rolex natuurlijk wel de top 3 CH horlogemerken qua turnover.
En begin jaren 90 had nog niemand gehoord ( buiten de echte liefhebbers ) van PP, AP en RM.
En merken als IWC, JlC en Lange & Söhne waren stoffige merken toen Richemont ze in 2000 overnam van Mannesmann.
Maar een gravure erop betekent toch niet dat het in de kast eindigt?..
Kan toch en/en?
Tenminste⊠mijn gegraveerde BB58 âvoor papaâs kleine jongenâ is nog steeds mijn toolwatch.
Gefeliciteerd met de geboorte.
Mogelijk kan deze je verder helpen en advies geven.
Goudsmederij Houwer Haarlem
Korte Dijk 5-ZW
2011 AN Haarlem.
Succes.
Groet
Jan.
Dank voor je suggesties en ideeën.
Het graveren van het horloge is niet ter herinnering aan zijn initialen of geboortedatum. Dat is het platslaan van de reden van graveren. Voor mij gaat het om het aanstippen van een moment in de tijd. Op die dag, dat moment, werd hij (initialen) geboren. Een herinnering aan een moment in de tijd, niet slechts aan persoonsgegevens.
Ik droeg geen horloge tijdens de geboorte. Dat zou ik gek vinden. Net als het dragen van een horloge op een (eigen) bruiloft. Je hebt op dat moment geen andere afspraken toch? Dus waarom op de tijd letten.
Ik heb ook nog andere horloges, en die zullen waarschijnlijk ook ooit naar hem toe gaan. Wellicht is daar later meer band mee. Maar voor nu leek mij dit een mooi tastbaar aandenken aan een uniek moment in mijn en zijn leven.
Oh, en als hij het nou helemaal niks vindt later, dan hou ik dat ding gewoon lekker zelf en neem ik het horloge mee de kist in ![]()
Een horloge gebruik ik ook maar zelden om op de tijd te letten. ![]()
Heb nogal wat kinderen op de wereld gezet ![]()
Geen idee wat voor horloge er op die momenten om de pols zatâŠ
Wel flink wat z.g. âgeboortewijnâ gekocht.
Is men nog steeds erg mee verguld ![]()
Sinds 1998 draag ik eigenlijk 24/7/365 een horloge, simpelweg ook omdat ik er nooit aan denk om ze af te doen.
Toen mijn zoon ter wereld kwam was het overigens dit horloge:
Een Tank is natuurlijk wel chic voor bij je eigen begrafenis. Het moet gezegd.
![]()
Dit schreeuwt om een eigen topic!!
![]()
Eens. Doe jij het? Anders doe ik het ![]()
Aan jou de eer
Ik heb al een slechte naam wat betreft vrijdag-middag-topics. ![]()