Heeft iemand hier ooit zijn Seamaster naar Omega zelf gestuurd voor een volledige servicebeurt? en hoe was dit bevallen?
Begin van de week heb ik mijn omega aangetekend verstuurd naar swatchgroup voor een compleet service.
Ik heb toevallig vandaag een brief ontvangen van swatchgroup dat mijn horloge is aangekomen voor compleet service.
Heb gelijk gebeld en gevraagd of ze al iets weten over mijn horloge… Ben vriendelijk te woord gestaan door een dame en zij vertelde mijn dat mijn omega al bij de horloge maker ligt en een deze dagen een mail zal ontvangen over de kosten.
Ik zal je op de hoogte houden hoe de rest me zal bevallen.
Greetz
Mijn ervaringen zijn van circa 1999 en niet bijster positief… Mijn Speedmaster Pro (NOS gekocht, bouwjaar begin jaren 70) heb ik destijds naar The Swatch Group gestuurd (via Brunot) voor een servicebeurt. Uiteindelijk is het horloge wel 6 keer terug geweest, vastlopen van de chrono (na de beurt), beschadigde wijzers, zelfs het reparatienummer was aan de buitenkant in het deksel gekrast !!! De aftersale service wilde overigens maar wat graag eea goed doen, daarvoor hulde. Uiteindelijk had ik een nieuw uurwerk, nieuwe wijzers, etc. Maar wil je dat met een NOS gekocht horloge? Teleurgesteld heb ik het horloge verkocht. Nog steeds vind ik de Speedmaster Pro een prachtig horloge, maar mede door deze ervaring voor mij nooit geen Omega meer (en ik heb er heel wat gehad).
Het uurwerk was (correspondentie heb ik misschien nog wel) geserviced door hun allerbeste horlogemaker, nu een gekende naam in Omega land… Onderdelen heb ik trouwens ook nog liggen. Heb ik gekregen als bewijs
dat ze echt wel iets gedaan hadden…
ik hoop echt voor je dat ze gewoon goed werk leveren. Ook de onafhankelijke horlogemaker maakt namelijk wel eens een fout. Mechanische (top) horloges zijn hartstikke leuk, maar zodra het horloge een servicebeurt moet krijgen hou ik mijn hart vast… Een goede aftersale is misschien wel veel belangrijker.
Heb de Omega maar naar Hub Hanneman gestuurd een paar weken geleden na alle positieve berichten hier.
Dus zodra ik m terug heb zal ik het laten weten!
Heb zeer goede ervaringen met Ferrie Schweitzer in Heerlen. Correct en een enorme kennis van alles wat met Omega te maken heeft.