Voor mijn afstudeerscriptie ben ik mijzelf aan het orienteren op een trend die steeds duidelijker zichtbaar wordt: " de mogelijkheid tot het huren van allerlei luxe goederen’.
Het doel van mijn scriptie is het in kaart brengen van verschillende financierings mogelijkheden voor speciality goods.
Op het forum las ik dat een horlogeliefhebber regelmatig van horloge wisselt en zodoende de eigen collectie flink uitbreid. Is het dan niet makkelijker om aankopen af te wisselen met huurhorloges? Of een horloge huren als een soort testfase?
Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is met betrekking tot het huren van horloges?
leuk idee, denk alleen dat je verzekeringstechnisch en qua onderhoud ( krassen, schokken van het uurwerk etc. ) nog een kluif hebt om er wat van te breien.
Denk dat een combi van leasen / kopen een goede optie is, waardoor je steeds een segment hoger gaat dragen , en je er ook nog wat aan over houdt qua belegging.
Het idee klinkt op zich niet verkeerd. Maar hoe wil je dit invullen? Horloges raken beschadigd, kwijt of gestolen (verzekering). En ze hebben onderhoud nodig (beurtjes). Daarbij zul je ook moeten nadenken wat je met de 2e hands horloges wilt gaan doen. Is er voldoende markt om deze af te zetten?
Dit zal allemaal in de prijs verwerkt moeten zitten. Ik vrees dat die dan te hoog wordt.
Horloges raken beschadigd,kwijt of gestolen (verzekering). En ze hebben
onderhoud nodig (beurtjes). Daarbij zul je ook moeten nadenken wat je met de 2e hands horloges wilt gaan doen.
Zoek: Horloges
Vervang door: auto’s
en die worden massaal geleasd, dus waarom horloges niet?
Zaken als verlies, diefstal en schade zijn in principe te verzekeren. Dit is, zoals hcptdg suggereert, ook mogelijk met auto’s, volgens mij zelfs met handtassen.
Wat betekent een horloge voor de consument, dat is eigelijk de grote vraag, en misschien wel de enige factor die het huren van horloges minder interessant zou kunnen maken, denk ik.
Horloges raken beschadigd,kwijt of gestolen
(verzekering). En ze hebben
onderhoud nodig (beurtjes). Daarbij zul je ook
moeten nadenken wat je met de 2e hands horloges
wilt gaan doen.
en die worden massaal geleasd, dus waarom horloges
niet?
De meeste auto’s worden door bedrijven geleast voor het personeel, krijg je dalijk dan ook een horloge van de zaak?
Ik vind het een slecht idee, mensen moeten eens leren om tevreden te zijn met hun financiele moelijkheden, kan je iets niet betalen, doe het dan ook niet, niet afbetalen! en al helemaal niet voor luxe goederen die je net nodig hebt.
Er is vast een markt voor, er zijn altijd mensen die het een goed gevoel geeft om interresant te doen met iets wat ze niet kunnen betalen. Maar daarom zit Bijna heel Nederland in de schulden.
Ik zeg sparen, de weg naar je nieuwe aanwinst in minstens even leuk als het uiteindelijke bezit.
Ik vind het een slecht idee, mensen moeten eens
leren om tevreden te zijn met hun financiele
moelijkheden, kan je iets niet betalen, doe het
dan ook niet, niet afbetalen! en al helemaal niet
voor luxe goederen die je net nodig hebt.
Er is vast een markt voor, er zijn altijd mensen
die het een goed gevoel geeft om interresant te
doen met iets wat ze niet kunnen betalen. Maar
daarom zit Bijna heel Nederland in de schulden.
Ik zeg sparen, de weg naar je nieuwe aanwinst in
minstens even leuk als het uiteindelijke bezit.
Ik ben het hier volledig mee eens. Nu steken een hoop mensen zich al in de schulden om te kunnen concureren met de leasebak van de buurman, moet dit nu ook al met horloges?
De meeste auto’s worden door bedrijven geleast
voor het personeel, krijg je dalijk dan ook een
horloge van de zaak?
…en fiscale bijtelling:D:D
Helemaal mee eens. Ik ben trouwens de enige in het bedrijf waar ik voor werk met een kilometer vergoeding ipv een leasebak.
Ik studeer dit jaar af voor de opleiding commerciele economonie. Het is de bedoeling om theoretisch af te studeren, dit met een onderwerp naar keuze.
Naar aanleiding van de mogelijkheden die tegenwoordig bestaan met betrekking tot het huren van horloges, tassen, zonnebrillen etc. heb ik voor dit onderwerp gekozen.
Een soort huurkoop zou wel te realiseren zijn. Bij daadwerkelijke lease (waarbij je dus een product huurt gedurende een periode en geen eigenaar wordt) verwacht ik wel meer problemen.
Zo zijn er de al genoemde kosten voor onderhoud (bij een leasetermijn van 4 jaar is er geen onderhoud in de leaseperiode - iets wat bij lease voor auto’s ook gebeurt, voordat de grote kosten er aan komen moet de auto worden ingeleverd en wordt ie de handel in gegooid). Bij een duikhorloge moet je natuurlijk elk jaar op waterdichtheid testen.
Kans op beschadigingen - heeft de persoon een eigen risico, wat wordt allemaal gezien als beschadiging. Je hebt natuurlijk dagelijks gebruik, bij het schuiven over een bureau krijg je al krasjes op een sluiting. Niet iedereen gaat even zorgvuldig om met andermans eigendommen.
Kans op diefstal (zowel bij Lease als bij Huurkoop) is aanwezig. Een horloge is makkelijk te verhandelen en kan dus ook fraude door de contractant in de hand werken.
Dat het een slecht idee is omdat er al zoveel Nederlanders zijn die zich in de schulden steken ben ik het niet eens. Het is ieders verantwoordelijkheid om zelf op de financien te letten. Misschien is er wel een markt voor.
Afgezien van een aantal punten hierboven, zijn er ook veel mensen die hechten aan een horloge en het willen houden. Ik denk mede daarom dat het slechts voor een beperkte groep interessant zal zijn. Kanttekening hierbij: dit geldt natuurlijk ook voor dure, luxe auto’s.
Van de andere kant: wil je iets leasen wat een ander al (meer/minder intensief) heeft gebruikt? Bij aankoop van een 2e hands horloge kies je er duidelijk voor om zo’n horloge te kopen in de staat waarin het verkocht wordt. In hoeverre geldt dit voor lease-horloges?
Op LinkedIn is ergens ook zo’n discussie gevoerd meen ik (de groep “Watch Scoop - Industry Info on New Watches” o.i.d.).
Ik studeer dit jaar af voor de opleiding
commerciele economonie. Het is de bedoeling om
theoretisch af te studeren, dit met een onderwerp
naar keuze.
Naar aanleiding van de mogelijkheden die
tegenwoordig bestaan met betrekking tot het huren
van horloges, tassen, zonnebrillen etc. heb ik
voor dit onderwerp gekozen.
Ik ben het met je eens. Maar ik denk dat het lease al een beetje gebeurd doormiddel van een persoonlijke lening af te sluiten. Ik wil ze niet voor schieten de horloges die met geleend geld zijn betaald, of visa card.
Horloges raken beschadigd,kwijt of gestolen
(verzekering). En ze hebben
onderhoud nodig (beurtjes). Daarbij zul je ook
moeten nadenken wat je met de 2e hands horloges
wilt gaan doen.
en die worden massaal geleasd, dus waarom
horloges
niet?
De meeste auto’s worden door bedrijven geleast
voor het personeel, krijg je dalijk dan ook een
horloge van de zaak?
===================
Ik moest ook inderdaad direct denken aan een lease-horloge van de zaak.
Bijtelling van 25 % van de cataloguswaarde voor kwarts met batterij, aflopend naar nul % voor een automaat??:+
Ik ben het met je eens. Maar ik denk dat het lease
al een beetje gebeurd doormiddel van een
persoonlijke lening af te sluiten. Ik wil ze niet
voor schieten de horloges die met geleend geld
zijn betaald, of visa card.
Dan weten ze in ieder geval hoe laat het is als de deurwaarder aan belt
Whenever possible, pay cash.
Don’t rob Peter to pay Paul. Avoid credit cards like the plague; interest rates
eat up discounts. Buy what you can afford.